Κολλημένη σε όρια ταχύτητας άλλων δεκαετιών η Κύπρος - Τι ισχύει στο εξωτερικό (Βίντεο)

Κολλημένη σε όρια ταχύτητας άλλων δεκαετιών η Κύπρος - Τι ισχύει στο εξωτερικό (Βίντεο)

15/07/2017 - 08:16
Ποια θα έπρεπε να είναι τα όρια ταχύτητας
Του Αντρέα Πολυκάρπου

Τι γίνεται με την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας; Γιατί πάντα διερωτόμαστε για το αν τρέχαμε με υπερβολική ή όχι ταχύτητα;  Τι συμβαίνει σε άλλες χώρες; Μήπως τελικά υπερβαίνουμε το όριο ταχύτητας; Μήπως οι αρχές δεν εφαρμόζουν τη σωστή διεθνή μέθοδο οριοθέτησης του ορίου ταχύτητας;

Σε έρευνα που εκπόνησε η ιστοσελίδα Car.com.cy στο δεύτερο επεισόδιο της διαδικτυακής εκπομπής Start Your Engines, παρουσιάζεται το πώς ορίζεται το όριο ταχύτητας σε ΗΠΑ, Βρετανία αλλά και σε άλλες χώρες.

Όπως θα δείτε στο πιο κάτω βίντεο, σε πολλές χώρες οι αρμόδιες αρχές εξετάζουν τα όρια της ταχύτητας σε χιλιάδες δρόμους ούτως ώστε να καθορίσουν με ακρίβεια τα επιτρεπόμενα όρια για κάθε δρόμο.

Στόχος είναι να καθοριστεί ένα επιτρεπόμενο όριο κίνησης στους δρόμους το οποίο θα το παραβαίνουν μόλις το 15% του πληθυσμού, ενώ το 85% θα παραμένει στα επίπεδα της ασφάλειας.

Αυτή η μέθοδος ονομάζεται 85η εκατοστιαία ταχύτητα και αποτελεί σύμφωνα με τους ειδικούς το σωστό και ρεαλιστικό μοντέλο οριοθέτησης του επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας από την οποία το 85% κινείται πιο κάτω.

Πως τίθενται τα όρια ταχύτητας

  • Καταγραφή της ροής των αυτοκινήτων
  • Αφαίρεση του 15% των πιο ψηλών ταχυτήτων
  • Και βρίσκουμε το όριο του δρόμου

Τι γίνεται με τους δρόμους στην Κύπρο

Αλήθεια έχετε ποτέ σκεφτεί να το αποικιακό μοντέλο των Άγγλων που οριοθέτησε τα όρια της ταχύτητας κατά την περίοδο της αγγλοκρατίας μπορεί να ισχύει σήμερα;

Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, το οδικό μας σύστημα κινείται βάσει αυτών των ορίων της τότε εποχής. Όρια που για την εποχή τους ήταν ορθότατα λόγω της στενότητας των δρόμων και λόγω των τότε αυτοκινήτων. Τι γίνεται, όμως, σήμερα;

Οι δρόμοι μεγαλώνουν, φαρδαίνουν, τα αυτοκίνητα αλλάζουν, τα όρια, όμως, παραμένουν…

 Πείραμα

Ένα πολύ ενδιαφέρον πείραμα έκανε η δημοσιογραφική ομάδα του Car.com.cy που αποδεικνύει ότι αν εφαρμοζόταν η μέθοδος της 85ης στην Κύπρο τα όρια ταχύτητας στους δρόμους θα ήταν πολύ πιο πάνω και οι καταγγελίες κατά πολύ λιγότερες.

Ας δούμε τα τρία παραδείγματα:

  • Στο δρόμο Δημητρίου Βικέλα στο Στρόβολο, το όριο ταχύτητας είναι 65 χλμ. Εφαρμόζοντας την 85η και με καταμετρημένα300 αυτοκίνητα η μέγιστη ταχύτητα ήταν 112 χλμ. και η ελάχιστη 49 χλμ. Το σωστό όριο ταχύτητας, επομένως, εφαρμόζοντας τη διεθνή μέθοδο είναι τα 85 χλμ.
  • Στη λεωφόρο Αγλαντζιάς το όριο είναι 50 χιλ. Με καταμετρημένα 200 αυτοκίνητα, η μέγιστη ταχύτητα ήταν τα 82  χιλ. και η ελάχιστη τα 34. Το όριο ταχύτητας σύμφωνα με την 85η είναι τα 69 χλμ.
  • Στο δρόμο της Ριζοελιάς το όριο ταχύτητας σήμερα είναι τα 65χλμ. Με καταμέτρηση 200 αυτοκινήτων, η μέγιστη ταχύτητα ήταν τα 109 χλμ και η ελάχιστη τα 59χλμ. Με τη μέθοδο της 85ης η το όριο θα έπρεπε να είναι στα 86 χλμ.

 

Πηγή: 
car.com.cy

Close