Ποιους απλούς κανόνες δεν αντιλαμβάνονται οι Κύπριοι οδηγοί

Ποιους απλούς κανόνες δεν αντιλαμβάνονται οι Κύπριοι οδηγοί

17/07/2017 - 13:27
Πως χρησιμοποιούμε τις τρεις λωρίδες και ποιος στρίβει που στον κυκλικό κόμβο

Σίγουρα υπάρχουν και χειρότεροι οδηγοί καθώς επίσης και χειρότερα οδικά δίκτυα σε χώρες όπου θα τρόμαζε να οδηγήσει ακόμη και ραλίστας με καμιά 50αριά παγκόσμιους τίτλους στο ενεργητικό του. Τόσο κακούς οδηγούς, όμως, σε τόσο καλό οδικό δίκτυο όπως στην Κύπρο δύσκολα θα συναντήσεις αλλού.
Κάθε Κυριακή απόγευμα κατά την επιστροφή των Λευκωσιατών από τις παραλίες παρατηρείται κομφούζιο εφάμιλλο με αυτό που βλέπουμε σε χώρες με μερικές δεκάδες εκατομμύρια περισσότερους οδηγούς. Κολλημένα αυτοκίνητα στην κίνηση και ταχύτητες μεταξύ 60 και 80 km/h χωρίς λόγο και αιτία.

Ο αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας – Λεμεσού μέχρι τη διακλάδωση με Λάρνακα έχει τα τελευταία χρόνια τρεις λωρίδες κυκλοφορίας. Η τέρμα αριστερά για οδηγούς που κινούνται κανονικά, η μεσαία γι’ αυτούς που θέλουν να προσπεράσουν αυτούς που βρίσκονται στην αριστερή λωρίδα και η δεξιά η οποία προορίζεται για όλους όσοι θέλουν να προσπεράσουν τους υπόλοιπους. Αυτό λέει η Αστυνομία και αυτό προνοεί ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας.

Στην Κύπρο η αριστερή λωρίδα είναι σχεδόν άδεια γιατί μάλλον οι περισσότεροι φοβούνται ότι θα κακοχαρακτιριστούν αν τους δουν να οδηγούν εκεί. Στη μεσαία οδηγούν οι πάντες, ακόμη και ο συνταξιούχος κύριος με ορατότητα στα 30 μέτρα και αυτοκίνητο που η τελευταία φορά που έπιασε τα 100 km/h ήταν όταν δάνεισε το αυτοκίνητο στον εγγονό του ή ο κλασικός καραγκιόζης που μιλάει στο τηλέφωνο την ώρα που οδηγάει, τρώει σάντουιτς και καπνίζει ταυτόχρονα. Στην τρίτη λωρίδα θα συναντήσετε όλους εκείνους που θεωρούν ότι ο δρόμος τους ανήκει δικαιωματικά και θα πρέπει να περιμένουν όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί να τους έρθει η έμπνευση να τους κάνουν χώρο.


Κι ερχόμαστε στην εξίσου πονεμένη ιστορία του κυκλικού κόμβου. Ο κυκλικός κόμβος είναι τόσο διαδεδομένος στην Κύπρο που για να μην κατανοείς το πώς πρέπει να τον χρησιμοποιείς θα πρέπει να τιμωρείται με ανάκληση της άδειας οδήγησης. Το τμήμα οδικών μεταφορών για να διευκολύνει την κατάσταση αποφάσισε να γεμίσει τους κυκλικούς κόμβους με βελάκια που δείχνουν την κατεύθυνση όπου μπορούν να κατευθυνθούν τα αυτοκίνητα. Και είναι πραγματικά απλό. Αν είναι δύο λωρίδες ο μέσα πάει ευθεία και δεξιά και ο έξω αριστερά κι ευθεία. Αν είναι τρεις λωρίδες ο έξω πάει μόνο δεξιά ο μεσαίος ευθεία και ο δεξιά σε όλες τις άλλες εξόδους καθώς και ευθεία. Πως γίνεται στον κυκλικό κόμβο της Ριζοελιάς τα αυτοκίνητα να φτάνουν μέχρι την Πύλα γιατί όλοι οι οδηγοί επιμένουν να πιάσουν μόνο την εσωτερική λωρίδα για να στρίψουν προς Λευκωσία παραμένει ανεξήγητο φαινόμενο. 

Είναι τόσο απλό που καταντάει αστείο να χρειάζεται η Αστυνομία να πραγματοποιεί εκστρατείες ενημέρωσης αλλά την ίδια ώρα είναι τόσο πολλοί αυτοί που κάνουν λάθος που είναι ν' απορείς πως πήραν την άδεια οδήγησης.


Close