Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας: Είναι εφικτή;

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας: Είναι εφικτή;

20/08/2017 - 08:00
Πολύ δύσκολα θα δούμε ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας αλλά το θέμα παραμένει στο τραπέζι
του Τάσου Αναστάση

Πρόκειται για ένα αίτημα που επανέρχεται συχνά στο τραπέζι από διάφορους φορείς, και που συζητείται ξανά τις τελευταίες μέρες με αφορμή και την πρόσφατη ανακοίνωση του Επιχειρηματικού Σύνδεσμου των δύο χωρών, ο οποίος στηρίζει τη διαδικτυακή εκστρατεία πολιτών για το θέμα επιλογή. 

Πόσο κοντά όμως βρισκόμαστε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο χωρών;.

Στην ανακοίνωση του Συνδέσμου υπενθυμίζεται ότι το θέμα αυτό συζητήθηκε επανειλημμένα από τον Σύνδεσμο, ο οποίος ανέλαβε και πρωτοβουλίες προς τις δύο κυβερνήσεις για επίτευξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου - Ελλάδας.
Ωστόσο, σημειώνεται, ότι «πάντοτε οι συζητήσεις κατέληγαν στο ότι η σύνδεση αυτή δεν θα ήταν οικονομικά συμφέρουσα για καμία ναυτιλιακή εταιρεία, οπότε το εγχείρημα εγκαταλειπόταν». Αυτό το επιχείρημα, όπως προστίθεται στην ανακοίνωση, έχει δώσει επανειλημμένως και ο υπουργός Μεταφορών, Μάριος Δημητριάδης, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις.

Το υπουργείο ωστόσο αντιμετωπίζει θετικά το θέμα αλλά όπως φαίνεται δύσκολα θα συνδεθούν ακτοπλοϊκά οι δύο χώρες.

Και αυτό διότι δεν έχει εκφραστεί κανένα ενδιαφέρον από πλοιοκτήτες τόσο από Ελλάδα όσο και από Κύπρο για να επαναλειτουργήσουν μόνιμη επιβατική γραμμή μεταξύ της Ελλάδας και της Κύπρου καθώς είναι ασύμφορη.

Έτσι, το Υπουργείο Μεταφορών έστρεψε την προσοχή του στα ευρωπαϊκά κονδύλια και εξετάζει όλα τα χρηματοδοτικά προγράμματα που προσφέρονται από την ΕΕ με την ελπίδα ενδεχόμενης επιδότησης.

Γιατί δεν συμφέρει σε κανένα να δημιουργήσει τακτική γραμμή;

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των δυο χωρών δεν είναι κα΄τι καινούργιο. Η σύνδεση υπήρχε στο παρελθόν αλλά διακόπηκε στις αρχές του 2000 για οικονομικούς λόγους. Όλο και περισσότεροι επιβάτες επέλεγαν να ταξιδεύουν με αεροπλάνα αφού το κόστος ήταν χαμηλότερο και χρειαζόταν μόλις 90 λεπτά για να φτάσουν στην Αθήνα σε αντίθεση με το πλοίο που χρειαζόταν περίπου 35 ώρες για να προσεγγίσει τον Πειραιά.

Παράλληλα λόγω της μεγάλης απόστασης, το κόστος για τους πλοιοκτήτες ήταν αρκετά μεγάλο κάτι που μεταφραζόταν σε ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τους επιβάτες.
Επιπλέον, οι αναταραχές στης χώρε της Εγγύς Ανατολής, εμπόδιζαν τη διατήρηση μιας διεθνούς γραμμής που ξεκινούσε από Αίγυπτο και κατέληγε Ελλάδα, έτσι έπεφτε κατακόρυφα η ζήτηση.
Με την ζήτηση να πέφτει όλο και πιο κάτω τον χειμώνα η σύνδεση σταμάτησε να είναι κερδοφόρα έτσι διακόπηκε από τους πλοιοκτήτες.

Επιπλέον, οι πολλές πτήσεις που συνδέουν την Κύπρο με την Ελλάδα διατηρούν τις τιμές σε αρκετά προσιτές τιμές μη επιτρέποντας στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να ανταγωνιστούν το χαμηλό κόστος.

Το αίτημα ωστόσο παραμένει στο τραπέζι και δεν αποκλείεται εάν εξευρεθεί χορηγία από την ΕΕ να δούμε ξανά την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας Κύπρου να γίνεται πραγματικότητα

 

 

 


Close