Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Σήμερα η μαντήλα, αύριο η μπούρκα;

Offsite Team
- 22.09.2019

Σήμερα η μαντήλα, αύριο η μπούρκα;

Thumbnail
Στην… οπισθοδρομική Γαλλία την απαγόρευσαν, στην προοδευτική Κύπρο διδάσκουμε… multiculture. Κούνια που μας κούναγε

Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΑΠΙΟΥ 

Βιαστήκαμε. Βιαστήκαμε να γράψουμε, να καταδικάσουμε, να βγάλουμε πορίσματα. Βιαστήκαμε να φτάσουμε στο τέρμα και ξεχάσαμε να κουβεντιάσουμε «τι από δω και πέρα ισχύει». Πουθενά χώρος για συζήτηση. Για το ίδιο θέμα που στη Γαλλία συζητούσαν δεκαετίες, στο Κυπριστάν βγάλαμε απόφαση στο άψε-σβήσε. Θέλαμε, φαίνεται, να δείξουμε πόσο ανοιχτόμυαλοι, πολυπολιτισμικοί και προοδευτικοί είμαστε. Κούνια που μας κούναγε. 

Το περιστατικό με τη μουσουλμανιή μαντήλα συνέβη στις 6 του Σεπτέμβρη και έκτοτε βλέπουμε ριάλιτι. Στις 7 του Σεπτέμβρη (προτού μεσημεριάσει), η ΟΕΛΜΕΚ έβγαλε ανακοίνωση για να καταδικάσει την ενέργεια Διευθυντή να διώξει μαθήτρια «επειδή φορούσε μαντήλα», ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παιδείας μας είπε ότι «η ενέργεια (του Διευθυντή) είναι ΚΑΤΑΡΧΗΝ καταδικαστέα» και μέχρι το βράδυ, ο επαΐων Υπουργός διακήρυττε ότι η μαθήτρια «θα συνεχίσει  τη φοίτησή της στο σχολείο της και θα έχει την πλήρη στήριξη, συμπαράσταση και αγάπη του διευθυντή του σχολείου»!

Στις 8 του Σεπτέμβρη, ο Διευθυντής μετατέθηκε και στις 18 του Σεπτέμβρη, το πόρισμα του Υπουργείου (ναι, διατάχθηκε έρευνα) μας… διαφώτισε: προέκυψαν, έγραφε, «θέματα» στη διαχείριση που έκανε ο διευθυντής, στους κανονισμούς που διέπουν τα σχολεία και στη συμπεριφορά μαθητών. Το «θέμα» όμως δεν έληξε, γιατί το ΕΛΑΜ είδε φως και μπήκε: κατέθεσε πρόταση νόμου για απαγόρευση της μαντήλας στα σχολεία. Δεν θέλουμε και Υπουργό να μας πει τι θα γίνει όταν το θέμα συζητηθεί στη Βουλή. Το μπάχαλο θα έχει και συνέχεια.

Η μουσουλμανική μαντήλα δεν είναι απλώς ένα θρησκευτικό σύμβολο το οποίο ελαφρά την καρδία επιτρέπεις ή δεν επιτρέπεις σε ένα δημόσιο σχολείο. Και δεν έχει σχέση με τη μαντήλα που φορούν ακόμα και σήμερα οι ορθόδοξες γιαγιάδες μας. Το θρησκευτικό πέπλο στην ισλαμική παράδοση κουβαλάει πολιτισμικά, θρησκευτικά και ενίοτε πολιτικά μηνύματα. Σε κάποιες περιπτώσεις είναι και σύμβολο καταπίεσης της γυναίκας και εξαναγκασμού της. 

Πού βάζουμε τελεία; Τι θα συμβεί αν αύριο – μεθαύριο, στο πνεύμα της «διακηρυγμένης πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας για την πολυτισμικότητα και σεβασμό στη διαφορετικότητα και την ελευθερία έκφρασης των θρησκευτικών πεποιθήσεων όλων» (όπως μας έλεγε ο Υπουργός), μια μαθήτρια πάει στο σχολείο με μπούρκα; Γιατί να μην δικαιούται; Η μπούρκα δεν είναι θρησκευτικό σύμβολο; Ή μήπως θα ερευνούμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και θα λέμε ότι «προκύπτουν θέματα»; Θα βαρεθεί και ο Χαμπιαούρης να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, θα βαρεθούμε και ‘μείς να παρακολουθούμε το ίδιο ριάλιτι σε επανάληψη. 

Όπως όμως σχεδόν συμβαίνει με όλα τα σοβαρά θέματα σε αυτό τον τόπο, βιαστήκαμε. Η Γαλλία που έχει παράδοση… οπισθοδρομική και συντηρητική, έπειτα από δεκαετίες συζητήσεων αποφάσισε να επιβάλλει τη μαθητική στολή. Τουτέστιν, απαγόρευσε δια νόμου καλύπτρες προσώπου, μαντήλες, χιτζάμπ και ούτω κάθε εξής. Ο θεμέλιος λίθος της σχολικής πειθαρχίας επικράτησε της πολυπολιτισμικής Βαβυλωνίας. Και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ δικαίωσε τη γαλλική απόφαση έξι φορές, απορρίπτοντας τις προσφυγές γονιών μαθητριών. 

Η εφαρμογή ενός σχολικού κανονισμού δεν έχει σχέση με το σεβασμό της θρησκείας και της διαφορετικότητας. Η εφαρμογή ενός σχολικού κανονισμού έχει σχέση με τη λειτουργία του σχολείου. Αυτό έκανε ο Λοΐζος Σέπος στις 8 του Σεπτέμβρη και για αυτό (πρώτα εξευτελίστηκε δημοσίως και μετά) καταδικάστηκε. Θα απολογηθεί κανείς; 

Υστερόγραφο:  Η πληροφορία είναι ότι ο λυκειάρχης του Αποστόλου Βαρνάβα εκείνη τη μέρα έστειλε συνολικά 14 μαθητές να αλλάξουν ενδυμασία. Οι 13 δεν φορούσαν μαντήλα. Θα διαταχθεί έρευνα και για τις υπόλοιπες 13 περιπτώσεις; Θα βγάλει ανακοίνωση η ΟΕΛΜΕΚ; Ο Υπουργός; Ο πρόεδρος της επιτροπής Παιδείας; 

Υστερόγραφο 2: «Δεν κυβερνούν οι συνδικαλιστές» μας είπε ο Πρόεδρος. Τα ίδια έλεγε και πέρσι το καλοκαίρι. 

Σημείωση: Kolotoumpa δεν κάνει μόνο Τσίπρας, κάνει και η κυπριακή Βουλή. Όπως έκανε με τον Συνεργατισμό που περίμενε να ξημερώσει για να ψηφίσει τη «διάσωσή» του πριν από ακριβώς έξι χρόνια, έτσι έκανε και με τις τροποποιήσεις του Συντάγματος προχθές. Ελπίζουμε, το θέμα με τις βουλευτικές έδρες να μην έχει την ίδια τύχη με τον Συνεργατισμό. Γιατί χωρίς τράπεζες μπορούμε να ζήσουμε, χωρίς κόμματα όμως….

Σημείωση (2):  Όταν για ένα δρόμο 1,8 χιλιομέτρων χρειάζονται τρία χρόνια για να ολοκληρωθούν τα οδικά έργα, τότε καλύτερα να… μεταναστεύσουμε και να επιστρέψουμε όταν δεήσουν να ολοκληρώσουν το ράβε-ξήλωνε σε αυτόν τον γέρημο τόπο.

Καλή Κυριακή και Αγία Υπομονή! 

Home