Ύβρις

Ύβρις

Ενόχλησε η συνέντευξη Τζιωνή, αλλά δεν ενόχλησε η υπέρτατη ύβρις Αβέρωφ     

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΑΠΙΟΥ 

Τόσο πολύ ενοχλήθηκε ο κύριος Αβέρωφ Νεοφύτου από τη συνέντευξη του τέως επικεφαλής του ΥΠΕΞ και πρέσβη Τάσου Τζιωνή στον Φιλελεύθερο της περασμένης Κυριακής που έθεσε θέμα στην τελευταία συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου, στη συνεδρία δηλαδή που υποτίθεται ότι οι πολιτικοί μας ταγοί θα συζητούσαν για την πενταμερή. Προφανώς, για τον κύριο Αβέρωφ είχε μεγαλύτερη σημασία τι είπε ο Τζιωνής και ακόμα μεγαλύτερη σημασία ότι ο λεγάμενος είναι και μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας που προετοιμάζει το πολιτικό-νομικό οπλοστάσιό μας ενόψει της Γενεύης. 

«Αυτό που με ενόχλησε περισσότερο και το ανέφερα στο Εθνικό Συμβούλιο, είναι ένα μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας ή της συμβουλευτικής ομάδας με τον τρόπο που τοποθετήθηκε είναι ενάντια στη ΔΔΟ», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ μιλώντας στον Alpha την Τετάρτη. Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι «(ο Τζιωνής) είχε συγκεκριμένη αναφορά ότι εδώ και δεκαετίες παίρνουμε τις απαιτήσεις της Τουρκίας, τις οποίες κάποιοι ρεαλιστές, όπως ο ομιλών, τις κάνουμε λάβαρο του αγώνα μας όπως π.χ. είπε τη ΔΔΟ και την πολιτική ισότητα. H ΔΔΟ με πολιτική ισότητα είναι μέσα στα ψηφίσματα και τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας, δεν είναι εφεύρημα του Αβέρωφ και δεν είναι τουρκική θέση. Πολύ φοβούμαι ότι με τέτοιες νοοτροπίες, τις οποίες είδαμε και εδώ και δεκαετίες, άθελα μας και άθελα του στην περίπτωση του κ. Τζιωνή, τσιμεντώνει τη διχοτόμηση. Είναι οξύμωρο ότι συμμετέχει στις συζητήσεις εφόσον διαφωνεί με τη λύση του Κυπριακού». 

(Για να είμαστε δίκαιοι, θέμα Τζιωνή φαίνεται ότι έθεσε και ο γενικός γραμματέας του ΑΚΕΛ, αλλά δεν βγήκε σε κανένα κανάλι να μας εξηγήσει τις ενστάσεις του. Δεν βαριέσαι όμως, αφού έτσι και αλλιώς θα έλεγε περίπου τα ίδια με τον ιδεολογικό του αντίπαλο. Η μόνη διαφορά είναι ότι ο κ. Άντρος Κυπριανού δεν χρειάζεται να φορτώνει τις ευθύνες για την κατηφόρα του Κυπριακού σε ένα μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας που τόλμησε να εκφράσει τις απόψεις του, αλλά απευθείας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν και τους καλούς φίλους.)

Αν βέβαια έδινε συνέντευξη ο Τσιελεπής ή ο Κασουλίδης ή κανένα μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας που είναι της ίδιας σχολής σκέψης, δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Ούτε φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα που οδεύουμε ολοταχώς σε μια ακόμα (άτυπη) διάσκεψη, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα και στις στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας. Ούτε και πρέπει να μας ενοχλεί που παραμένουμε εγκλωβισμένοι σε μια αδιέξοδη πορεία και δεν επιτρέπεται να κτυπήσει ένα καμπανάκι (ούτε λόγος για καμπάνες!) μπας και ξυπνήσουμε από τον λήθαργό μας. Το πρόβλημα μας είναι ο Τζιωνής. Αυτά που (δεν) είπε ο Τζιωνής.  

Σε αυτό τον τόπο έχουν δικαίωμα να μιλούν οι εθνομηδενιστές των άκρων, αλλά απαγορεύεται να ομιλούν διακεκριμένοι διπλωμάτες που γνωρίζουν όσο λίγοι τις σύνθετες πτυχές του Κυπριακού. Έπρεπε να τους απαγορεύσουμε και δια ροπάλου να συμμετέχουν στη διαπραγματευτική ομάδα, μπας και μολύνουν με τις απόψεις τους το αφήγημα της άτακτης υποχώρησης. Τόσο πολύ έχουν συνηθίσει ορισμένοι να πανηγυρίζουν τις μικρές μας ήττες που με την πάροδο του χρόνου συσσωρεύονται και γίνονται παντιέρες του εμφύλιου διχασμού. 

Όσα όμως είπε ο (φειδωλός στις δημόσιες παρεμβάσεις) Τάσος Τζιωνής στη συνέντευξή του στον Κώστα Βενιζέλο, αξίζει να διαβαστούν μακριά από φανατισμούς και κομματικά γυαλιά. Αξίζει να διαβαστούν νηφάλια, να προβληματίσουν και να συζητηθούν. Και αν είναι λάθος, να απαντηθούν με επιχειρήματα επί της ουσίας και όχι με κούφια συνθήματα και σοφιστείες. Όπως για παράδειγμα αυτό που λέει ο Τζιωνής για τη διαχρονική τουρκική στρατηγική στο Κυπριακό, τις… διαχρονικές υποχωρήσεις της δικής μας πλευράς, τον ρόλο των Ηνωμένων Εθνών, τη συμφωνία του 2014, το Μπούργκενστοκ, την «πολιτική ισότητα» και πολλά άλλα. 

Μας ενοχλεί λοιπόν ο Τζιωνής, αλλά δεν μας ενοχλεί η ύβρις του κυρίου Αβέρωφ Νεοφύτου. Είπε ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ: «(…) όσοι μονίμως από το ’74 το ίδιο βιολί αρνούνται να πάμε σε διάλογο, πώς θα λύσουν το Κυπριακό; Θα σηκώσουμε τα αεροπλάνα μας; Θα αποπλεύσει ο πολεμικός μας στόλος; Θα πιάσουμε τα καριοφίλια να κάνουμε πόλεμο; Ας πουν στον λαό».

Δεν ξέρω τι  θα πουν στον λαό αυτοί που απορρίπτουν το αφήγημα Αβέρωφ, ούτε και πιστεύω ότι πολυενδιαφέρει τον κόσμο. Ασχολίαστο αφήνω και τον τρόπο που ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ εξυψώνει το εθνικό φρόνημα σε μια περίοδο που η Τουρκία συνεχίζει την εισβολή της στην Κύπρο δια θαλάσσης.

Η ειρωνεία όμως του κ. Αβέρωφ για το όπλο-σύμβολο των επαναστατημένων Ελλήνων του 1821 προκαλεί ρίγος. Αποτελεί την υπέρτατη ύβρη απέναντι στην Ιστορία του Ελληνισμού. Είναι ύβρις για την Επανάσταση του ’21 που γέννησε το Έπος του ’55 και που μπόλιασε τους ανυπεράσπιστους ήρωες του ’74. Ας αφήσει και αυτός και οι ομοϊδεάτες του έξω από τα μικροκομματικά τους παίγνια τα εθνικά σύμβολα. Και αν δεν καταλαβαίνει ο κύριος Αβέρωφ τι είπε, ας το επαναλάβει ανήμερα της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση. Θα την γιορτάσουμε και φέτος, όπως κάθε χρόνο, στις 25 του Μάρτη.  

ΤΑΔΕ ΕΦΗ: «Η τουρκική πλευρά επιδεικνύει διαχρονικά συνέπεια στο Κυπριακό  (είναι άλλωστε ευκολότερο για τον ισχυρότερο να είναι συνεπής). Επιμένει σε κάτι.  Όταν οι συζητήσεις οδηγούν σε ικανοποίηση της θέσης της, υποβάλλει νέα, πιο προωθημένη, δηλαδή πιο χωριστική. Όταν επιτυγχάνεται και αυτή η θέση της, υποβάλλει νέα, ακόμη πιο προωθημένη και πιο τουρκική, και ούτω καθεξής.  Έτσι, βαθμιαία οδεύουμε αργά μεν, σταθερά δε, προς την αποδοχή των τετελεσμένων της εισβολής και κατοχής μέσω διαπραγματεύσεων και συμφωνίας. Οι παλιές τουρκικές διαπραγματευτικές θέσεις με τα χρόνια γίνονται δικές μας θέσεις, κατ’ επίκληση ανάγκης για επίδειξη ρεαλισμού, τις οποίες μάλιστα μετατρέπουμε σε λάβαρα του αγώνα μας για δικαίωση. Τέτοια είναι και η περίπτωση της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας και εσχάτως μιας νέας γενιάς “πολιτικής ισότητας”. Η Συμφωνία του 2014, κατά τη γνώμη μου, αποτυπώνει συνοπτικά τη διαχρονική πορεία του Κυπριακού προς μια ακούσια συνθηκολόγηση» (Τάσος Τζιωνής, Φιλελεύθερος 14/3/21, σελ. 4, βλ.https://www.philenews.com/eidiseis/politiki/article/1146417/tzionis-i-politiki-isotita-tha-ferei-kyriarchiki-isotita). 

ΤΟ ΑΣΧΕΤΟ: Αθάνατοι 

Καλή Κυριακή και Αγία Υπομονή…  

Home