Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Λεωφόρος Τσερίου: Ώρα υλοποίησης!

Του Χρίστου Τσίγκη*
- 21.07.2019

Λεωφόρος Τσερίου: Ώρα υλοποίησης!

Thumbnail
20 χρόνια έναρξη της συζήτησης, 10 χρόνια αποφάσεων και αναστολών!

Παρουσιάστηκε στις 18/07/19 σε πανδημοτική συγκέντρωση στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου ενισχύοντας τη συμμετοχική δημοκρατία, η παρουσίαση της μελέτης για το νέο προτεινόμενο σχεδιασμό της λεωφ. Τσερίου από τους ιδιώτες μελετητές Markides Associates.

 

Ένας σύγχρονος σχεδιασμός και μια πολύ θετική και ποιοτική προσέγγιση, εντελώς διαφορετική με τυποποιημένη μέθοδο σχεδιασμού με διαχωρισμό του δρόμου δηλαδή δημιουργία νησίδας, μείωσης της εμπορικότητας και της απαγόρευσης των δεξιόστροφων κινήσεων και μόνο από τις αρμόδιες αρχές της Δημοκρατίας.

Με gateways (πύλες εισόδου στα άκρα του δρόμου), με 4 ξεχωριστά hubs (κόμβους) αναδεικνύοντας τη δυναμική των γειτονιών και τονίζοντας τα σημεία αναφοράς και συνάθροισης, με ανθρώπινο χαρακτήρα, συνδυασμός των αυτοκινήτων με τη βιώσιμη κινητικότητα, «υποχρεωτικής» μείωσης της ταχύτητας, με περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά και φυσική σκίαση από δεντροστοιχία, διαβάσεις πεζών, ενίσχυση του οδικού φωτισμού, οργανωμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης και άλλα χαρακτηριστικά σύγχρονου δρόμου με σωστή κυκλοφοριακή κίνηση και αναβάθμιση της εμπορικότητας. Εκείνο που μπορεί να προστεθεί ως πρόνοια αυτή τη στιγμή είναι κάποια μέτρα για τις δημόσιες συγκοινωνίες (λεωφορεία ή μελλοντικό τραμ) και οπωσδήποτε θέλει πολλή προσοχή να μην διοχετευθεί η κίνηση των αυτοκινήτων – αφού σήμερα διασχίζουν το συγκεκριμένο δρόμο 20.000 αυτοκίνητα σε παρόδους και οικιστικές γειτονιές.

 

Συγχαίρω τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Στροβόλου για το νέο προτεινόμενο σχεδιασμό και εύχομαι να υιοθετηθεί επίσημα ως απόφαση τους από το Δημοτικό Συμβούλιο. Το θέμα είναι να υιοθετηθεί από τα αρμόδια Τμήματα της Δημοκρατίας, Δημοσιών Έργων και Πολεοδομίας, να αγκαλιαστεί πολιτικά από τους αρμόδιους Υπουργούς Μεταφορών και Εσωτερικών, να ολοκληρωθεί η διαδικασία, να βγει σε προσφορές το όλο έργο για να μπορεί να υλοποιηθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα που προσωπικά το βλέπω αν όλα κυλήσουν ομαλά να είναι έτοιμο το 2023/4. Σημειώνουμε για την ιστορία πλέον ότι αν το έργο ξεκινούσε με τα τότε χαρακτηριστικά όπως ήταν εγκριμένος ο αρχικός σχεδιασμός το 2016 ή έστω με κάποιες αλλαγές στην πορεία, σήμερα θα ήταν τελειωμένο.  

Ένα καλό παράδειγμα πως πρέπει να σχεδιάζονται ή να βελτιώνονται με προσωρινές διαμορφώσεις παρόμοιοι δρόμοι/αρτηρίες εμπορικής πρωταρχικής σημασίας όπως η Σταυρού, η Ιφιγένειας και η Αρμενίας στο Στρόβολο και ιδιαίτερα η Διγενή Ακρίτα στη Λευκωσία, η Ελλάδος στην Πάφο, η Μισιαούλη και Καβάζογλου στη Λεμεσό κτλ.  

Και κάτι πολιτικό… που δεν μου πολύ άρεσε. Ο Δήμαρχος πρωτίστως άλλα και το Δημοτικό Συμβούλιο Στροβόλου, λόγω της ισχύς τους ως οργανισμός δημοσίου δικαίου και λόγω της οντότητας τους ως ο δεύτερος μεγαλύτερος Δήμος της Κύπρου, δεν έχουν ιδιαίτερη ανάγκη από δεκανίκια τύπου εκμετάλλευσης ή έκρηξης λατρείας από κάποιους Βουλευτές που δεν ζουν καν στο Στρόβολο. Στη Βουλή χρειάζεται πάντα ο μαγικός αριθμός της πλειοψηφίας που σήμερα είναι το 28! Φτάνει ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο να πιστέψουν στους εαυτούς τους, να διεκδικήσουν σωστά και δίκαια τη θέση που έχουν η οποία θα εξυπηρετήσει χιλιάδες κόσμο, εμπορευόμενους αναβαθμίζοντας την τοπική αγορά – δημότες Στροβόλου και μη που κάθε μέρα κινούνται, εργάζονται και διασχίζουν το σημερινό μαρτύριο που λέγεται Τσερίου όπου για μένα είναι ο πιο επικίνδυνος δρόμος αυτή τη στιγμή στην επαρχία Λευκωσίας μαζί με το δρόμο Παλαιχωρίου – Κλήρου.  

Υ.Γ. Δήμαρχε πρόσεξε λίγο κάποιους Λειτουργούς σου… χαλούν το καλό κλίμα με τις εξυπνάδες τους και προσβάλουν το Δήμο θεσμικά όταν γίνεται κάτι επανειλημμένα ή/και επίτηδες, πέραν του ότι δεν σέβονται και δεν θυμούνται – αυτοί ξέρουν γιατί!

*Ο Χρίστος Τσίγκης είναι ενεργός δημότης Στροβόλου (πρώην υποψήφιος δήμαρχος και πρώην δημ. σύμβουλος Στροβόλου)

Home