Το Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας «ξέμεινε» από πλοία

Το Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας «ξέμεινε» από πλοία

Ειρηνευτικές αποστολές του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ασκήσεις της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας, αποστολές στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ την ίδια ώρα η Γαλλία ζητά τη στενότερη στρατιωτική συνεργασία των κρατών – μελών της Ένωσης.

Το Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας, όμως, δεν θα ανταποκριθεί σε αυτές τις προκλήσεις, αφού η «Deutsche Marine» ξέμεινε από πλοία.    

Τα παλιότερα, βλέπετε πολεμικά αποσύρονται και τα καινούργια κρίνονται ακατάλληλα. 

Μετά την παταγώδη αποτυχία της «υπέρ- φρεγάτας» F125 κλάσης Baden-Württemberg, την οποία οι εμπειρογνώμονες του Πολεμικού Ναυτικού της Γερμανίας αρνήθηκαν να παραλάβουν από τα ναυπηγία της εταιρίας «ThyssenKrupp Marine Systems», το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας δεν μπορεί να συμμετάσχει σε καμία ευρωπαϊκή ή διεθνή αποστολή.  

Παράλληλα, η απόσυρση από την ενεργό δράση του βοηθητικού πλοίου «EGV Berlin», το οποίο μαζί με το «EGV Bonn» θα χρειαστεί να παραμείνει για επισκευές στα ναυπηγία για μεγαλύτερη διάρκεια από όσο υπολόγιζαν οι αξιωματικοί της «Deutsche Marine» αλλά και με την απόσυρση 6 εκ των 15 φρεγατών παλαιού τύπου, η Γερμανία μένει στην πράξη χωρίς Πολεμικό Ναυτικό. 

Μιλώντας στην εφημερίδα «Bild», ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής επιτροπής Άμυνας της Ομοσπονδιακής Κάτω Βουλής της Γερμανίας (Bundestag), Χανς- Πέτερ Μπάρτελς, μέλος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD), έκρουσε τον κώδωνα του κίνδυνου, λέγοντας ότι το Πολεμικό Ναυτικό ξεμένει από πλοία. «Εντοπίζονται πάρα πολλές διοικητικές ευθύνες. Υπάρχει  έλλειψη προσωπικού και μερικές φορές οι κατασκευάστριες εταιρίες καθυστερούν άνευ εμφανούς λόγου την παράδοση των πλοίων. Είτε πρόκειται για παλαιά που επισκευάζονται, είτε για καινούργια».

Το ζήτημα δεν είναι ο μειωμένος προϋπολογισμός της χώρας αλλά το ότι για πολλές δεκαετίες είχε αφεθεί στην προστασία των Ηνωμένων Πολιτειών με αποτέλεσμα οι πτυχιούχοι  μηχανικοί τα τελευταία χρόνια να μην ενδιαφέρονται να εργαστούν σε κατασκευαστές οπλικών συστημάτων και επιλέγουν καλύτερους εργοδότες, όπως η  «Siemens» και η «BMW» οι οποίοι προσφέρουν καλύτερες αμοιβές και προοπτικές σταδιοδρομίας.

Το Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας αποτελούσε βασικό πυλώνα στις κοινές επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ιδίως στην Μεσόγειο Θάλασσα και στο Αιγαίο, αλλά και διεθνώς, ιδιαίτερα στην προστασία πλοίων του εμπορικού ναυτικού από την πειρατεία.