Επ. Προσωπικών Δεδομένων: «Τα επιτελεία να μην ενοχλούν το κοινό»

Επ. Προσωπικών Δεδομένων: «Τα επιτελεία να μην ενοχλούν το κοινό»

12/01/2018 - 08:23

Σκοπός των προστίμων που έχει επιβάλει σε επιτελεία υποψηφίων για την Προεδρία της Δημοκρατίας δεν είναι η ποινή αυτή καθαυτή, αλλά να σταματήσουν τα επιτελεία να ενοχλούν τον κόσμο, δηλώνει στο ΚΥΠΕ η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Ειρήνη Λοϊζίδου Νικολαΐδου. Χωρίς να θέλουμε να πνίξουμε την προσπάθεια του κάθε εκλογικού επιτελείου, την ίδια ώρα θέλουμε να περάσουμε το μήνυμα ότι οι πολίτες έχουν κουραστεί, σημειώνει.

«Aντιλαμβανόμενοι πλήρως τον πυρετό της προεκλογικής περιόδου και χωρίς να θέλουμε να πνίξουμε την προσπάθεια του κάθε εκλογικού επιτελείου, την ίδια ώρα θέλουμε να περάσουμε το μήνυμα ότι οι πολίτες έχουν κουραστεί».

«Θα πρέπει να σεβόμαστε περισσότερο τα προσωπικά τους δεδομένα, που δεν είναι άλλα σε αυτή την περίπτωση από την παράνομη χρήση του τηλεφώνου τους και του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου», λέει. Ειδικά, προσθέτει, «είμαστε πολύ πιο αυστηροί όταν εκφράζεται η θέληση του πολίτη να μην ενοχλείται και επαναλαμβάνεται η ενόχληση».

Εκεί, αναφέρει, «είμαστε πιο αυστηροί».

Διευκρινίζει ότι «είναι η πρώτη φορά που τίθενται χρηματικές ποινές γι αυτά τα αδικήματα, θέλοντας ακριβώς να δώσουμε το μήνυμα ότι θα πρέπει την ίδια ώρα που κάνουμε τη δουλειά μας να σεβόμαστε και τα δικαιώματα του άλλου».

Σε ερώτηση ποιο ήταν το πιο ψηλό χρηματικό πρόστιμο που επέβαλε, απαντάει «μέχρι 1.200 ευρώ για ένα παράπονο», προσθέτοντας ότι «κάθε παράπονο διερευνάται ξεχωριστά».

Σε ερώτηση για τον αριθμό των παραπόνων, λέει ότι «έχουμε λάβει περί τα 20 παράπονα και έχουμε εκδώσει 8 αποφάσεις με χρηματικές ποινές». Ερωτηθείσα αν υπάρχουν ακόμη παράπονα υπό διερεύνηση ανέφερε ότι «τρέχουν ακόμη τόσα και θέλω να πιστεύω ότι θα κρατήσουμε τον αριθμό χαμηλό».

«Επεμβαίνουμε και πυροσβεστικά», αναφέρει η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. «Δεν είναι αυτοσκοπός να διερευνηθεί παράπονο μέχρι τέλους και να επιβληθεί και τέτοια ποινή», λέει, προσθέτοντας ότι «σκοπός είναι να σταματήσουν τα επιτελεία να ενοχλούν τον κόσμο».

Αυτό, ενημερώνει, «το κάνουμε και με ενδιάμεσες διαδικασίες». Όταν πολίτης δεν θέλει να καταχωρίσει παράπονο, το οποίο θα διερευνηθεί, αναφέρει, «επικοινωνούμε εμείς με τα επιτελεία και διαγράφουν τον αριθμό του, χωρίς να προχωρήσουμε με την πλήρη διερεύνηση», προσθέτοντας ότι «είναι και πιο άμεσο». Αλλά, διευκρινίζει, «ο πολίτης έχει δικαίωμα να καταχωρήσει κανονικό παράπονο, το οποίο θα τύχει πλήρους διερεύνησης».

 

Πηγή: 
ΚΥΠΕ

Close