Η απάντηση της Προεδρίας της Δημοκρατίας στους εκπαιδευτικούς

Η απάντηση της Προεδρίας της Δημοκρατίας στους εκπαιδευτικούς
Τονίζεται ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμεί την όποια όξυνση του κλίματος

 

Απάντηση σε όσα  ηγεσία των συνδικαλιστικών οργανώσεων έχει προβάλει κατά τη σημερινή δημοσιογραφική διάσκεψη εξέδωσε η προεδρία της Δημοκρατίας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση η κυβέρνηση  δεν επιθυμεί την όποια όξυνση του κλίματος, ενώ προβαίνει αναλυτικά σε 6 σχόλια στα όσα οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν στην δημοσιογραφική που προηγήθηκε.

Αναλυτικά τα σχόλια

1.   Σεβόμενος πλήρως τους εκπαιδευτικούς και την αποστολή τους, ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προήδρευσε δύο συναντήσεων με τις ηγεσίες των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών. Στη δεύτερη πολύωρη συνάντηση ο δημοκρατικός διάλογος οδήγησε σε συναινετικές προτάσεις. Ο ίδιος ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ παραδέχθηκε σήμερα ότι η αρχική πρόταση «εμπλουτίστηκε από στοιχεία που προέκυψαν μέσα από τη συζήτηση».

2.   Προκειμένου να διασφαλίσουν το αποτέλεσμα της διαβούλευσης ζήτησαν να διατυπωθεί γραπτώς το σύνολο των προτάσεων και το αίτημα τους έγινε αποδεκτό. Το πλήρες κείμενο της γραπτής συναινετικής πρότασης επισυνάπτεται.

3.   Προϊόν της συναίνεσης που καταγράφηκε στη δεύτερη συνάντηση στο Προεδρικό Μέγαρο ήταν τα εξής:

·         Η ικανοποίηση του κυρίως αιτήματος για τις απαλλαγές για συνδικαλιστικό χρόνο.

·         Οι όποιες αποφάσεις ληφθούν περιορίζονται στη σχολική χρονιά 2018-2019, νοουμένου ότι άμεσα αρχίζει εντατικός διάλογος με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, όχι μόνο για τον εξορθολογισμό του διδακτικού χρόνου, αλλά και για μια σωρεία θεμάτων που εμφαίνονται στη συναινετική πρόταση.

·         Η αποδοχή του αιτήματος των εκπαιδευτικών οργανώσεων για αναστολή της απόφασης που αφορά τους νεοεισερχόμενους.

·         Η αποδοχή τους αιτήματος των συνδικαλιστικών οργανώσεων για απαλλαγή των υπευθύνων τμημάτων από συγκεκριμένα καθήκοντα.

·         Η επιστροφή μέρους των απαλλαγών στους βοηθούς διευθυντές.

·         Η αποδοχή του αιτήματος των συνδικαλιστικών οργανώσεων, που υποβλήθηκε γραπτώς στις 3 Αυγούστου, για κατ’ εξαίρεση σχέδιο πρόωρης αφυπηρέτησης, που μετά από νέα δική τους εισήγηση διαφοροποιήθηκε μεταξύ εκπαιδευτικών δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης.

·         Από σεβασμό στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες πέραν των του διδακτικού χρόνου καταλήξαμε σε κίνητρα που αναφέρονται είτε σε μοριοδότηση για ευκαιρίες ανέλιξης είτε σε προσαυξήσεις σε όσους λόγω ηλικίας ετύγχαναν απαλλαγών.

4.   Εάν ίσχυαν οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί ότι η ποιότητα εκπαίδευσης πλήττεται από «καθαρά οικονομιστικές και λογιστικές προσεγγίσεις»:

·         Δεν θα συγκαταλεγόταν η Κύπρος μεταξύ των πρώτων χωρών της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ σε δαπάνες για την εκπαίδευση και τις αμοιβές εκπαιδευτικών.

·         Οι επιδιωκόμενες εξοικονομήσεις από τον εξορθολογισμό του διδακτικού χρόνου δεν θα διατίθεντο αποκλειστικά σε προγράμματα που θα αναβαθμίσουν το δημόσιο σχολείο και το έργο των εκπαιδευτικών και που καταγράφονται στην επισυναπτόμενη πρόταση. Σημειώνεται ότι με την πρόταση εξορθολογισμού ποσό €52 εκ. που σήμερα σπαταλιέται μπορεί να διατεθεί προς όφελος του σχολείου και των ιδίων των εκπαιδευτικών με άλλους τρόπους.

5.   Όσον αφορά τον ισχυρισμό που προβλήθηκε ότι η αυριανή εκδήλωση αποσκοπεί στον σεβασμό και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, δεν θα θέλαμε να σχολιάσουμε τη συμπεριφορά συγκεκριμένων συνδικαλιστών απέναντι στον Υπουργό Παιδείας και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ούτε και πόσο συμβάλει η πρόσκληση των συνδικαλιστών για στήριξη από την κοινωνία όταν σε αυτήν σπεύδουν να ανταποκριθούν οργανωμένοι οπαδοί συγκεκριμένων ποδοσφαιρικών ομάδων ή ακόμα τυγχάνει εκμετάλλευσης από ένα πολιτικό κόμμα που υποθάλπει τη ρήξη στο χώρο της εκπαίδευσης.

6.   Η Κυβέρνηση καλεί για ύστατη φορά τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να συνειδητοποιήσουν ότι το καλώς νοούμενο συμφέρον της παιδείας του τόπου, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του κοινωνικού συνόλου δεν επιτυγχάνεται μέσα από δογματικές τοποθετήσεις και συγκρούσεις. Αντιθέτως, μέσα από ένα εντατικό και δημιουργικό διάλογο θα αντιμετωπίσουμε από κοινού τα όποια προβλήματα υπάρχουν και θα οδηγήσουμε στον εξορθολογισμό και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.  Γι’ αυτό και καλούμε τη συντριπτική πλειοψηφία των ευσυνείδητων εκπαιδευτικών να μη μείνουν απαθείς στην πρόσκληση της Κυβέρνησης για διάλογο που στόχο έχει την καταξίωση των ιδίων και του εκπαιδευτικού συστήματος. Την ίδια ώρα, αναγνωρίζουμε το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης του κάθε πολίτη ή και διαμαρτυρίας ακόμα, πλην όμως εφιστούμε την προσοχή των διοργανωτών στην ανάγκη να μην επιτρέψουν σε οργανωμένα σύνολα άσχετα με την παιδεία να εκτραπούν.