Πρόδρομος: «Ελπίζω οι εκπαιδευτικοί να αναθεωρήσουν»

Πρόδρομος: «Ελπίζω οι εκπαιδευτικοί να αναθεωρήσουν»

Την ελπίδα ότι θα αναθεωρήσουν τη στάση τους οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και θα ξεκινήσει ένας διάλογος, εξέφρασε, με δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου.
 
«Ο Υπουργός Παιδείας έχει στα χέρια και εφαρμόζει αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου. Πρόκειται για αποφάσεις οι οποίες δεν είναι μόνο των τελευταίων ημερών, υπήρξε ανάλογη απόφαση και πριν από ένα χρόνο, και ανατέθηκε σε εξειδικευμένο οίκο να κάνει μια μελέτη και μια συστηματοποίηση των δεδομένων για να προχωρήσουμε σε εξορθολογισμό της εκπαίδευσης. Η πρόταση την οποία φέρνει η Κυβέρνηση αποσκοπεί ακριβώς στο να αξιοποιήσει τους εκπαιδευτικούς, διότι για την Κυβέρνηση οι εκπαιδευτικοί είναι ανθρώπινο κεφάλαιο», πρόσθεσε.
 
Και βεβαίως, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, «θέλουμε να αξιοποιηθούν όσο το δυνατό περισσότερο, στο πλαίσιο βέβαια των εργασιακών υποχρεώσεων που είναι καταγραμμένες, να αξιοποιηθούν περισσότερο οι γνώσεις, η κατάρτιση, η εμπειρία τους στη διδασκαλία, στο παιδαγωγικό έργο».
 
«Επομένως , η πρόταση για την οποία γίνεται τόσο θόρυβος είναι να μειώσουμε όσο είναι δυνατόν, τις ώρες που σπαταλούνται σε μη διδακτικό έργο. Σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να έχουμε τη συνεργασία, τη διαβούλευση με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις για να εφαρμοστεί με τον ομαλότερο δυνατό τρόπο, να ακούσουμε και δικές τους εισηγήσεις, πιθανώς να υπάρχουν και άλλα ζητήματα στα οποία μπορούν να περιοριστούν σπατάλες. Έχουμε ακούσει εισηγήσεις, να τεθούν στο τραπέζι, να συζητηθούν, γι’ αυτό το λόγο αναμένουμε ότι στις 24 του μήνα που έχει καλέσει ο Υπουργός Παιδείας τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, θα γίνει μια συνάντηση, θα ξεκινήσει ένας διάλογος, πολιτισμένα, χωρίς φωνές, χωρίς χαρακτηρισμούς, χωρίς απειλές», συμπλήρωσε.
 
Ερωτηθείς τι θα γίνει στην περίπτωση που 24 Ιουλίου οι εκπαιδευτικές οργανώσεις δεν προσέλθουν στην πρόκληση του Υπουργού Παιδείας για  συνάντηση, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το να μην υπάρχει διάθεση για διάλογο είναι σίγουρα θλιβερό.
 
«Πρέπει, όμως, να σημειώσω ότι σε αυτή τη συζήτηση υπάρχει άλλη μια πολύ σημαντική παράμετρος την οποία κάποτε την παραβλέπουμε στις καθημερινές συζητήσεις. Να μην ξεχνάμε ότι γι’ αυτό το ίδιο ζήτημα, υπάρχει έκθεση του Γενικού Ελεγκτή με συγκεκριμένες συστάσεις, εισηγήσεις προς την Κυβέρνηση και η πάγια πρακτική είναι ότι οι παρατηρήσεις, οι συστάσεις της Ελεγκτικής Υπηρεσίας υιοθετούνται και εφαρμόζονται. Άρα, λοιπόν, δεν είναι όλα στη διακριτική ευχέρεια μιας συζήτησης Κυβέρνησης – εκπαιδευτικών», πρόσθεσε.
 
Υπάρχουν, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, πράγματα τα οποία πρέπει να γίνουν και επειδή ο γνώμονας πρέπει να είναι η ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου, «πιστεύουμε ότι με το να μεγιστοποιηθεί ο χρόνος που θα αφιερώνουν οι εκπαιδευτικοί στη διδασκαλία σίγουρα έχουμε ένα βήμα ποιοτικής αναβάθμισης».
 
«Απ’ εκεί και πέρα, ελπίζουμε ότι θα αναθεωρήσουν τη στάση τους οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και θα έχουμε ένα διάλογο που θα βοηθήσει να εφαρμοστούν ομαλότερα αυτές οι αλλαγές. Σε αντίθετη περίπτωση, όμως, η Κυβέρνηση απλώς θα πρέπει να εφαρμόσει αυτά τα οποία εξάλλου και ο ίδιος ο Γενικός Ελεγκτής υποβάλει ότι πρέπει να γίνουν», κατέληξε.