Μεγάλα προβλήματα στην ειδική εκπαίδευση- Καταγγελίες γονέων

Μεγάλα προβλήματα στην ειδική εκπαίδευση- Καταγγελίες γονέων
Γονείς υποστηρίζουν στην Offsite ότι το υπουργείο προτιμά μέσα από τις αξιολογήσεις να στέλνει παιδιά στην ειδική μονάδα

 

Καθημερινό είναι πλέον το φαινόμενο των καταγγελιών γονέων παιδιών με ειδικές ανάγκες για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτά στο σχολικό χώρο αλλά και τι ελλείψεις που υπάρχουν σε σχολικούς βοηθούς, γεγονός που αναγκάζει τους ίδιους να βρίσκονται μαζί με τα παιδιά τους στους σχολικούς χώρους. 

Μάλιστα όπως καταγγέλλουν γονείς το υπουργείο Παιδείας σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσει χρήματα τοποθετεί παιδεία σε ειδική μονάδα και όχι στις τάξεις των σχολείων.

 Επισημαίνουν  δε ότι το υπουργείο Παιδείας μέσα από την τοποθέτηση παιδιών σε ειδικές μονάδες παρανομεί καθώς υπάρχει σύμβαση του ΟΗΕ η οποία μιλά για ενιαία εκπαίδευση. 

Γονείς υποστηρίζουν στην Offsite ότι το υπουργείο προτιμά μέσα από τις αξιολογήσεις να στέλνει παιδιά στην ειδική μονάδα, καθώς μέσα από την τοποθέτηση μαθητών σε ενιαία τάξη θα πρέπει να υπάρξει ανάλογη προσαρμογή της τάξης και του εκπαιδευτικού έτσι ώστε να μπορεί ένα παιδί με αναπηρία να παρακολουθήσει το μάθημα. 

Παράλληλα όπως επισημαίνουν στην ειδική μονάδα το 80% του χρόνου διατίθεται για φύλαξη των παιδιών ενώ μόλις το 20% για εκπαίδευση, κάτι το οποίο οι γονείς θεωρούν διάκριση καθώς υπάρχουν παιδιά τα οποία μπορούν να πάρουν την εκπαίδευση όπως τους υπόλοιπους συνομηλίκους τους καταλήγουν σε ειδικές μονάδες.

Σημειώνεται ότι πηγές ανέφεραν στην Offsite, ότι αν και ο διαχωρισμός των παιδιών στην  εκπαίδευση απαγορεύεται από την σύμβαση του ΟΗΕ, επιτρέπεται από την νομοθεσία της Κυπριακής Δημοκρατίας, γεγονός που φαίνεται να επιτρεπει στις επαρχιακές επιτροπές ειδικής εκπαίδευσης να στέλνουν κατά την κρίση τους παιδιά στην ειδική μονάδα.

Κάθε χρόνο τα προβλήματα 

Η Offsite επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Παγκύπριας Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες (Π.Ο.ΣΥ.ΓΟ.Π.Ε.Α.) Χρίστο Αυγουστίνου με σκοπό να δει πως οι ίδιοι αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα προβλήματα. Όπως σημείωσε ο κύριος Αυγουστίνου τα προβλήματα αυτά είναι φαινόμενο το οποίο αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο με τις καθυστερήσεις που υπάρχουν να λύνονται σταδιακά. 
Όπως εξήγησε αυτό συμβαίνει είναι λόγο και του γεγονότος ότι παιδιά από τα ειδικά σχολεία μετακινούνται στην σχολική μονάδα ή και αντίστροφα με αποτέλεσμα να πρέπει να γίνουν και οι κατάλληλες τροποποιήσεις σε προσωπικό των σχολείων. 

Μάλιστα όπως σημείωσε αν και η πολιτική είναι το παιδί να μένει στην τάξη με τους συμμαθητές του, ωστόσο εάν η επαρχιακή επιτροπή εισηγηθεί το παιδί να πάει σε ειδική μονάδα και εφόσον το δεχτούν οι γονείς, αφού ήταν κάτι το οποίο ζήτησαν οι ίδιοι στο παρελθόν.

Κληθείς να σχολιάσει εάν στις περιπτώσεις που αποφασιστεί το παιδί να παραμένει στην σχολική ομάδα θα πρέπει να έχει μαζί του σχολικό βοηθό όλη την ημέρα ο κύριος Αυγουστίνου σημείωσε ότι αυτό το κρίνει η επαρχιακή επιτροπή του υπουργείου Παιδείας. 

Εξηγώντας ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου μπορεί η επαρχιακή επιτροπή να κρίνει ότι το παιδί θα πρέπει να αρχίσει σταδιακά να συμμετέχει στα κοινά μαζί με τους συμμαθητές και να αφαιρεθούν κάποιες ώρες από τον σχολικό βοηθό.

Καταληκτικά ο κύριος Αυγουστίνου σημείωσε ότι ως κράτος υστερούμε στο σημείο της έγκαιρης παρέμβασης από πλευράς κράτους σε γονείς και το περιβάλλον του παιδιού. 

Μάλιστα σημείωσε ότι τα μεγάλα προβλήματα ξεκινούν από αυτό το σημείο αφού θα πρέπει από την ημέρα που γεννιέται το παιδί το κράτος να ενημερώνει τους γονείς για τις ανάγκες και τα δικαιώματα του παιδιού, έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα του σχολείου να μην είναι αντιδραστικός και να αμφισβητεί τις όποιες αποφάσεις παίρνονται για το παιδί.