Τειρεσίας Λυγερός: "Η Μαύρη Κάντιλακ": Το αστυνομικό μυθιστόρημα που αλλάζει όσα ξέρουμε γύρω από το έγκλημα

Τειρεσίας Λυγερός: "Η Μαύρη Κάντιλακ": Το αστυνομικό μυθιστόρημα που αλλάζει όσα ξέρουμε γύρω από το έγκλημα

Κυκλοφορεί το αστυνομικό μυθιστόρημα, "Η Μαύρη Κάντιλακ" του Τειρεσία Λυγερού, από τις εκδόσεις Ηριδανός.

Μια πολύ περίεργη δολοφονία νεαρής γυναίκας προβληματίζει τον αστυνόμο Σεβαστιανό ο οποίος ψάχνοντας την άκρη του νήματος έρχεται αντιμέτωπος με παλιούς του γνώριμους που έπιασαν την καλή, με ναρκομανείς και πρόσωπα της υψηλής κοινωνίας. Μια σειρά από περίεργες δολοφονίες αποπροσανατολίζουν τον αστυνόμο ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να ξεφύγει από τις πολιτικές του εμμονές και το οικογενειακό του παρελθόν προκειμένου να φτάσει στο τέλος της υπόθεσης.

Αστυνομική λογοτεχνία με εγκληματική ατμοσφαιρικότητα, αίμα, κυνισμό και… σαρκασμό για μια ξεπεσμένη κοινωνία των δήθεν και των κάπως με μια ρετρό αισθητική… O Tειρεσίας Λυγερός σαφώς επηρεασμένος από την πένα του Γιάννη Μαρή, συνθέτει τον αστυνόμο Σεβαστιανό ως μια συνέχεια του Γιώργου Μπέκα, σε μια πιο κυνική και σαρκαστική εκδοχή με πολύ χιούμορ.

Πληροφορίες έκδοσης: Εκδόσεις Ηριδανός, 2017, Διαστάσεις: 14 x 21 εκ., ISBN: 9789603353775, Αριθμός σελίδων: 144

Έγραψαν για το Βιβλίο:

Ο Τειρεσίας Λυγερός, Έλλην της Ανατολικής Μεσογείου, ανήσυχος και διορατικός, συγγράφει το νεοελληνικό «Γεράκι της Μάλτας» παρωδώντας τα στερεότυπα του είδους χωρίς όμως και να ξεφεύγει από τη «νουάρ» αισθητική του. Στέκεται απέναντι, αποστασιοποιημένος από προκαταλήψεις, δεισιδαιμονίες κι αδόκιμες (ή δόκιμες) γενικεύσεις, ανατέμνει με μεγάλη μαεστρία (και θα έλεγα ανώδυνα, αν και χωρίς αναισθητικό) τον σάπιο ιστό μιας κοινωνίας που πέρασε από χούντες και μεταπολιτεύσεις με μόνη σταθερά το ρουσφέτι, τη διαφθορά, την αναξιοκρατία, την εξωθεσμική παρακρατική μηχανή του υπόκοσμου, που καλά κρατεί στηρίζοντας, ανεβάζοντας και ρίχνοντας κυβερνήσεις. Κανείς δεν τα έχει πει τόσο ωμά και τόσο απλά μετά το «Τρίτο Στεφάνι» του Ταχτσή. (Κωνσταντίνος Μπούρας- Ποιητής, Συγγραφέας- Κριτικός λογοτεχνίας)

Επισκεφθείτε τη σελιδα του Τειρεσία Λυγερού στο Facebook 

Ο αστυνομικός που πρωταγωνιστεί στη νουβέλα του Λυγερού προσωποποιεί ακριβώς αυτό το ιδιότυπο περιθώριο της πόλης που διατηρεί ακέραιους τους παλιούς κανόνες και τα διαχρονικά αλφάβητα. Η σύγκρουσή του, πρόσωπο με πρόσωπο με τις πιο άγριες συνειδήσεις, τις πιο άγριες σκέψεις, την πιο σκληρή φαντασία αποτελεί τον πυρήνα, καθώς λέγεται του δράματος που εξελίσσεται με φόντο την σύγχρονη εκδοχή των ανθρώπινων σχέσεων. Οι περιπτώσεις των σαιξπηρικών ηρώων που επιλέγουν την αίρεση και πληρώνουν γι΄αυτό τους το τίμημα, το νοσηρό και τ΄αμετάφραστο της ανθρώπινης μοίρας που ξετυλίγει μεθοδικά το κουβάρι της αρχαίας τραγωδίας, επιβεβαιώνουν το αγαθό δάνειο που επιφύλασσε πάντα η ζωή στην τέχνη, την ανθρώπινη έκφραση. Άνθρωποι παραδομένοι στα πάθη και τις συνθήκες της ζωής τους. Τύποι αντιπροσωπευτικοί της ζωγραφιάς του Σερά που επανέρχεται διαρκώς στο προσκήνιο με τη θλίψη και την ανείπωτη έντασή της. Ίσως πρόκειται για εκείνο το μέτρο που καθορίζει τα όρια και που σώζει. Αλλιώς δεν ερμηνεύεται η αντοχή του Σεβαστιανού, η κτηνωδία του Θοδωρή, της Φρύνης, της κυρίας Πυργιώτη όταν φορά τα ρούχα μιας ευρηματικής Κασσάνδρας. (Απόστολος Θηβάιος- Ποιητής- Συγγραφέας- Κριτικός λογοτεχνίας)