Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Ζώνη ασφαλείας και κράνος οι βασικές αιτίες θανατηφόρων

Offsite Team
- 18.01.2023

Ζώνη ασφαλείας και κράνος οι βασικές αιτίες θανατηφόρων

Συγκεκριμένες αποφάσεις για στοχευμένες δράσεις της Αστυνομίας

Συγκεκριμένες αποφάσεις για στοχευμένες δράσεις της Αστυνομίας, με σκοπό την πρόληψη και περαιτέρω μείωση των θανατηφόρων και σοβαρών οδικών συγκρούσεων στην Κύπρο, λήφθηκαν κατά τη διάρκεια συνάντησης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής. Στη συνάντηση συμμετείχαν η Ηγεσία της Αστυνομίας, ο Διευθυντής και επιτελείς του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου, οι Αστυνομικοί Διευθυντές των Επαρχιακών Αστυνομικών Διευθύνσεων και οι Υπεύθυνοι Επαρχιακών Κλάδων Τροχαίας.

Κατά τη συνάντηση έγινε ένας απολογισμός σε σχέση με τις θανατηφόρες και σοβαρές οδικές συγκρούσεις, που συνέβησαν στην Κύπρο κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς. Παρουσιάστηκαν επίσης, τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων των πιο πάνω συγκρούσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, κατά το 2022 παρατηρήθηκε μείωση στον αριθμό των θανάτων, που προκλήθηκαν από οδικές συγκρούσεις, δηλαδή από 45 37 το 2022 σε σύγκριση με 45 το 2021 σε 37 της τάξης του 18%, σε σύγκριση με το 2021. Μείωση της τάξης του 7%, παρατηρήθηκε επίσης και στον αριθμό των σοβαρών οδικών συγκρούσεων.

>>>>Διαβάστε επίσης: Μεταναστευτικό: Μετά τo Aκάκι - Συρματόπλεγμα και στην Αθηένου<<<<

Ζώνη Ασφαλείας

Όσον αφορά στους επιμέρους τομείς σχετικά με τις θανατηφόρες οδικές συγκρούσεις, όπου έχασαν τη ζωή τους 37 πρόσωπα,  η ανάλυση των δεδομένων καταδεικνύει ότι 9 από τα 14 πρόσωπα που επέβαιναν σε αυτοκίνητα (δηλαδή ποσοστό 64,21%), είτε ως οδηγοί είτε ως επιβάτες, δεν έφεραν ζώνη ασφαλείας

Προστατευτικό κράνος

Όσο αφορά τους μοτοσικλετιστές, 7 από τα 12 πρόσωπα που επέβαιναν ως οδηγοί ή επιβάτες σε μοτοσικλέτες, ή ποσοστό 58,3% διαπιστώθηκε πως δεν έφεραν προστατευτικό κράνος. Στην ίδια κατηγορία, μπορούν να ενταχθούν τέσσερις νεκροί ποδηλάτες και άλλος ένας, ο οποίος οδηγούσε ηλεκτρικό σκούτερ.

Δημογραφικά στοιχεία θυμάτων

10 πρόσωπα που έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, δηλαδή ποσοστό 27,02% ήταν ηλικίας άνω των 60 ετών. Ταυτόχρονα,  12 από τους 37 νεκρούς, ή ποσοστό 32,43% ήταν ηλικίας κάτω των 25 ετών. 

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι 18 (ή ποσοστό 48,65%) από τα 37 θύματα των οδικών συγκρούσεων, ήταν αλλοδαποί, εκ των οποίων 15 ήταν μόνιμοι κάτοικοι Κύπρου και άλλοι τρεις τουρίστες.

Αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων και σοβαρών οδικών συγκρούσεων

Αλκοόλ – ναρκωτικά

Από την ανάλυση των στατιστικών δεδομένων των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων, σε σχέση με τις αιτίες πρόκλησης τους, παρατηρείται ότι, αλκοόλ και ναρκωτικά, ταχύτητα και απρόσεκτη οδήγηση, εξακολουθούν να αποτελούν τις κύριες αιτίες πρόκλησης τέτοιων συγκρούσεων. Τουλάχιστον 27 από τις 35 θανατηφόρες συγκρούσεις, έχουν ως κύρια αιτία πρόκλησης τους ένα από τους πιο πάνω παράγοντες.

Πιο συγκεκριμένα:

  • 7 θανατηφόρες συγκρούσεις κατά τις οποίες έχασαν τη ζωή τους συνολικά 8 άνθρωποι, είχαν ως κύρια αιτία την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή/ και ναρκωτικών ουσιών.    
  • 7 συγκρούσεις, κατά τις οποίες χάθηκαν 7 άνθρωποι, οφείλονται στην απρόσεκτη οδήγηση ή/ και την απόσπαση της προσοχής του οδηγού, σε άλλες 7 συγκρούσεις, όπου έχασαν τη ζωή τους 8 άνθρωποι, κύρια αιτία πρόκλησης ήταν η παράνομη στροφή δεξιά ή η επαναστροφή.
  • Όσον αφορά στην υπερβολική ταχύτητα, όπως αποδεικνύεται αποτελεί επίσης την κύρια αιτία πρόκλησης 6 θανατηφόρων συγκρούσεων.

Εντείνει τη δράση της η Αστυνομία για περαιτέρω μείωση των οδικών συγκρούσεων

Με βάση την ανάλυση των δεδομένων, μέσα από διεξοδική συζήτηση, αποφασίστηκαν  συγκεκριμένες δράσεις, με στόχο την όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση των θανατηφόρων και σοβαρών οδικών συγκρούσεων. 

 

Μεταξύ άλλων αποφασίστηκε όπως πέραν των καθημερινών ελέγχων τροχαίας, που ήδη πραγματοποιούνται, να διεξάγονται στοχευμένοι έλεγχοι στα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, όπως αυτά καθορίζονται μέσα από την ανάλυση των δεδομένων των τροχαίων συγκρούσεων. Παράλληλα, αποφασίστηκε η εντονότερη και πιο οργανωμένη διεξαγωγή ελέγχων και εκστρατειών που αφορούν την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης / ναρκωτικών ουσιών, τη χρήση προστατευτικού κράνους και ζώνης ασφαλείας και την τήρηση των ορίων ταχύτητας. Ταυτόχρονα με τους ελέγχους, αποφασίστηκε όπως δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα της διαφώτισης του κοινού σε θέματα οδικής ασφάλειας, κυρίως σε άτομα νεαρής ηλικίας, αλλά και αλλοδαπούς, που διαμένουν ή επισκέπτονται την Κύπρο.

STELIOS

 

Τέλος, ο Αρχηγός Αστυνομίας έδωσε οδηγίες στις Επαρχιακές Αστυνομικές Διευθύνσεις, ώστε να προχωρήσουν σε λεπτομερή ανάλυση, των δικών τους στατιστικών δεδομένων σχετικά με τις τροχαίες συγκρούσεις στις επαρχίες τους και να υποβάλουν συγκεκριμένες εισηγήσεις όσο αφορά στην πρόληψη και μείωση των οδικών συγκρούσεων. Οι εισηγήσεις αυτές θα παρουσιαστούν σε νέα συνάντηση, που θα πραγματοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.  

Home