Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Δέσμευση 16 αεροπορικών εταιριών για καλύτερη ενημέρωση επιβατών

Offsite Team -
30.09.2021 - 16:36

Δέσμευση 16 αεροπορικών εταιριών για καλύτερη ενημέρωση επιβατών

Όταν ματαιώνονται οι πτήσεις

Καλύτερη ενημέρωση και έγκαιρη αποζημίωση στους επιβάτες σε περίπτωση ματαίωσης πτήσεων δεσμεύτηκαν να παρέχουν 16 μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Κομισιόν σε συνέχεια παραπόνων που κατατέθηκαν από συνδέσμους καταναλωτών για λανθασμένες πρακτικές ειδικά κατά την αρχική περίοδο της πανδημίας COVID-19.

>>> Κατεβάστε τώρα το application της offsite - ΕΔΩ για Android & ΕΔΩ για iOS

Οι 16 εταιρίες είναι οι: Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling and Wizz Air.

 

Όπως σημείωσε εκπρόσωπος της Επιτροπής κατά τη μεσημβρινή ενημέρωση, η Κομισιόν είχε ζητήσει από to Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network, CPC) να εξετάσει τις πρακτικές ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων αρκετών αεροπορικών εταιριών.  

Ακολούθησε διάλογος και διαβουλεύσεις με τις εταιρίες, με αποτέλεσμα οι 16 εταιρίες να δεσμευτούν όπως εφόσον έχει εκκαθαριστεί η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, θα αποζημιώνουν τους επιβάτες εντός επτά ημερών, όπως προνοεί η νομοθεσία της ΕΕ και ότι θα ενημερώνουν με μεγαλύτερη σαφήνεια τους επιβάτες για τα δικαιώματα τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης από την εταιρεία.

>>> H offsite τώρα και στο Google News - Ακολουθείστε μας

Επίσης θα προβάλλουν εξ ίσου στις ιστοσελίδες, τα μηνύματα και άλλες μεθόδους επικοινωνίες όλες τις επιλογές που έχει επιβάτης σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης, δηλαδή αλλαγή δρομολογίου, επιστροφή χρημάτων και - εφόσον προσφέρεται - επιστροφή χρημάτων με κουπόνι, ενώ θα προσεγγίζουν με σαφώς διακριτό τρόπο τις ακυρώσεις πτήσεων από την αεροπορική εταιρεία και τις ακυρώσεις πτήσεων από τον επιβάτη, καθώς στην πρώτη περίπτωση ο επιβάτης έχει νόμιμα δικαιώματα και στη δεύτερη συμβατικά δικαιώματα βάσει των όρων και προϋποθέσεων της κάθε εταιρίας.

Ακόμη θα μπορούν να παρέχουν αποζημίωση μέσω κουπονιών στους επιβάτες μόνο εφόσον οι επιβάτες το επιλέξουν ρητά - οι πλείστες εταιρίες συμφώνησαν πως τα αχρησιμοποίητα κουπόνια που αναγκάστηκαν να δεχθούν οι επιβάτες στις αρχές της πανδημίας θα μπορούν να επιστραφούν ως χρήματα και θα υπάρχει δυνατότητα για τους επιβάτες που έκλεισαν την πτήση μέσω ενδιάμεσου να μπορούν να απευθυνθούν απευθείας στην αεροπορική εταιρία, ενώ οι εταιρίες αναμένεται πως θα ενημερώνουν τους επιβάτες σχετικά.  

«Στην πρώιμη φάση της πανδημίας, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες πίεζαν τους επιβάτες με κουπόνια. Ενήργησαν κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Αυτό ήταν απαράδεκτο. Μετά την κοινή μας δράση, χαίρομαι που οι περισσότερες από αυτές συμφώνησαν τώρα να επιστρέψουν αυτά τα κουπόνια. Καλώ τις αρχές να διασφαλίσουν ότι και οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες θα προσφέρουν επιστροφή χρημάτων για τα εν λόγω κουπόνια», δήλωσε σχετικά ο Επίτροπος Δικαιοσύνης Ντιντιέ Ρεϊντερς.  

«Χαιρετίζω το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος της καθυστέρησης επιστροφής χρημάτων έχει εκκαθαριστεί και ότι όλες οι ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιλύσουν τα εναπομείναντα ζητήματα» σημείωσε από την πλευρά της η Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν.  

Η Επίτροπος Βαλεάν σημείωσε πως η επίλυση των ζητημάτων είναι ζωτικής σημασίας για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης, καθώς από αυτήν εξαρτάται η ανάκαμψη του τομέα των αεροπορικών μεταφορών.  

«Για αυτό αξιολογούμε επίσης επί του παρόντος ρυθμιστικές επιλογές για την ενίσχυση της προστασίας των επιβατών έναντι μελλοντικών κρίσεων, όπως προβλέπεται στη στρατηγική μας για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα», πρόσθεσε η κ. Βαλεάν.  

Το δίκτυο CPC θα ολοκληρώσει τον διάλογο με τις εταιρίες αλλά θα συνεχίσει να παρακολουθεί αν οι δεσμεύσεις εφαρμόζονται σωστά, και οι εθνικές αρχές θα αποφασίσουν πώς θα αντιμετωπίσουν το ζήτημα που προκύπτει από τα κουπόνια που δεν επιστρέφονται.

Πηγή: ΚΥΠΕ 

Home