Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Χιλιάδες τα κυρτώματα στους δρόμους δεν πληρούν προδιαγραφές Ε.Ε.

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 09.03.2023

Χιλιάδες τα κυρτώματα στους δρόμους δεν πληρούν προδιαγραφές Ε.Ε.

Ο Α.Βαφεάδης ζητησε ενημέρωση για τα κυρτώματα

Tου Γιώργου Μιχαηλίδη

Στο μικροσκόπιο του Υπουργού Μεταφορών Αλέξη Βαφεάδη βρίσκεται η ασυδοσία που προκαλείται στους κυπριακούς δρόμους με τα κυρτώματα. Όπως πληροφορείται η Offsite News ο νέος Υπουργός έτυχε μιας πρώτης ενημέρωσης από τους λειτουργούς του Υπουργείου για το θέμα.

>>> Διαβάστε έδω τι λέχθηκε στην Βουλή 

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το θέμα θα μελετηθεί ξανά αφού από τη μια άπτεται της οδικής ασφάλειας και από την άλλη τίθεται θέμα με τους ρύπους.

Συγκεκριμένα, το φρενάρισμα των οχημάτων και η καύση που προκαλούν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Στο προσεχές διάστημα θα υπάρξουν εξελίξεις αναφορικά με τη στάση του Υπουργείου.

Σε μια άλλη εξέλιξη, το γεγονός ότι η Κύπρος γέμισε κυρτώματα προβληματίζει τη Βουλή. Αυτεπαγγέλτως σήμερα Πέμπτη 09 Μαρτίου 2023 θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής η  αλόγιστη και ανεξέλεγκτη κατασκευή κυρτωμάτων σε δημόσιους δρόμους και τα προβλήματα που προκύπτουν στην ανθρώπινη υγεία. Το θέμα θα απασχολήσει  μετά από εισήγηση του βουλευτή του ΔΗΚΟ Χρίστου Ορφανίδη.

>>>>Διαβάστε επίσης: Κυρτώματα ευλογία ή κατάρα – Τι συμβαίνει με τους κυπριακούς δρόμους<<<<

Μιλώντας στην Offsite News, o βουλευτής του ΔΗΚΟ τόνισε ότι η μη τήρηση ομοιόμορφων κυρτωμάτων προκαλούν φθορές στα οχήματα. Ακόμα,  σωματίδια που εκπέμπονται από τα φρένα των αυτοκινήτων βλάπτουν στα κύτταρα των πνευμόνων του ανθρώπου και την ατμοσφαιρική ρύπανση καθώς και η καύση λαδιού των οχημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Ορφανίδη, λόγω του απότομου φρεναρίσματος μεταφέρουν στον αέρα βενζόλιο, ξυλόλιο, τολουόλιο και αιθυλοβενζόλιο τα οποία είναι τοξικά.

Ο ΔΗΚΟϊκός βουλευτής τόνισε ότι θα ζητήσει από τους αρμόδιους τις μετρήσεις που έγιναν για την αναγκαιότητα χρήσης των κυρτωμάτων και τις επιπτώσεις στην υγεία.  Ο κ. Ορφανίδης ανέφερε στην Offsite News ότι στην Ευρώπη δεν χρησιμοποιούν πλέον κυρτώματα, τονίζοντας ότι στην Κύπρο δεν τηρούνται οι μίνιμουμ ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Όπως έγραψε η Offsite News tα κυρτώματα στην Κυπριακή Δημοκρατία τοποθετούνται κυρίως σε κατοικημένες περιοχές ή χώρους που κινείται πολύς κόσμος. Αποκλειστικός στόχος της τοποθέτησής τους είναι ο περιορισμός των μεγάλων ταχυτήτων που αναπτύσσουν οι οδηγοί στις κατοικημένες περιοχές. Το Τμήμα Δημοσίων Έργων έχει την ευθύνη για το αστικό οδικό δίκτυο. Αντίθετα, τα Κοινοτικά Συμβούλια είναι αρμόδια για την τοποθέτηση κυρτωμάτων στις κοινότητες/χωριά.

Η  απόφαση για την τοποθέτηση των κυρτωμάτων έχει ο Κεντρικός Φορέας Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων. Τα μέλη του Φορέα που είναι επαγγελματίες πολεοδόμοι και συγκοινωνιολόγοι  μελετούν την κατάσταση  του δρόμου και ετοιμάζουν πρόταση που αποστέλλεται στο Τμήμα Δημοσίων Έργων και υλοποιείται. Η τοποθέτηση κυρτωμάτων εξαρτάται από τα εξής: 

1. Εάν ένας δρόμος διαθέτει στροφή. 2. Την επικινδυνότητά του. 3. Τη μαζική χρήση του δρόμου κυρίως από πεζούς. 4. Σε πόσο κοντινή απόσταση βρίσκεται η κατοικημένη περιοχή. 5. Πόσο υψηλές ταχύτητες αναπτύσσουν οι οδηγοί.

Home