Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Υπό κατασκευή 19 μεγάλα οδικά έργα αξίας €477 εκατ. (ΦΩΤΟΣ - ΧΑΡΤΕΣ)

Σωτήρης Νικηφόρου
- 01.04.2023

Υπό κατασκευή 19 μεγάλα οδικά έργα αξίας €477 εκατ. (ΦΩΤΟΣ - ΧΑΡΤΕΣ)

ΦΩΤΟΣ-ΧΑΡΤΕΣ: Οδικά έργα που αγγίζουν το μισό δις - Ξεκινούν σύντομα και άλλα σημαντικά οδικά έργα άνω των €70 εκατ.

Του ΣΩΤΗΡΗ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ

Πολύ σημαντικά και μεγάλα οδικά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο και θα αλλάξουν πολλά στο οδικό δίκτυο δίκτυο της Κύπρου. Σκοπός φυσικά να διευκολυνθούν οι οδηγοί, να αυξηθεί η ασφάλεια στους δρόμους αλλά και να αντιμετωπιστεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα που ολοένα και μεγαλώνει κυρίως στη Λευκωσία και τη Λεμεσό. 

Η OffsiteNews εξασφάλισε στοιχεία από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, για τα 19 μεγάλα οδικά έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή και ανέρχονται στα €477 εκατομμυρίων περίπου.

Άλλα είναι προχωρημένα και εκτιμάται ότι θα παραδοθούν εντός του 2023 και κάποια άλλα έχουν ακόμα… δρόμο. Ξεχωρίζει η Α’ Φάση του Περιμετρικού της Λευκωσίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος του 2023, η Α’ Φάση του αυτοκινητοδρόμου Πάφου - Πόλης Χρυσοχού που ξεκίνησε πριν από λίγους μήνες, ο αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη - Ευρύχου και Τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας - Παλαιχωρίου

Επιπλέον, αρκετά άλλα σημαντικά έργα άνω των 70 εκατ. ευρώ, είναι σε διαδικασία προκήρυξης προσφορών και αναμένεται να ξεκινήσουν είτε μέσα στο 2023 είτε το 2024. 

Πάμε αρχικά να δούμε τα κυριότερα οδικά έργα που είναι υπό εκτέλεση αυτή την περίοδο:

  • Αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτη – Ευρύχου αξίας €88,63εκ.

kjbkj

Το συνολικό του κόστος ανέρχεται σε €88.627.630 συν ΦΠΑ. Θα είναι υπεραστικός αυτοκινητόδρομος τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, μήκους 11 χιλιομέτρων. Ο δρόμος ξεκινά σε σημείο του υφιστάμενου δρόμου Αστρομερίτη – Ευρύχου, νοτίως της κοινότητας Αστρομερίτη, μετά τη διασταύρωση προς την κοινότητα Βυζακιάς και τερματίζει στη συμβολή του υφιστάμενου δρόμου.

Περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή Κουτραφά, ανισόπεδες διαβάσεις και δύο ισόπεδους κόμβους για τη διασύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Επίσης περιλαμβάνεται μεγάλη κοιλαδογέφυρα στον ποταμό της Ελιάς, στην περιοχή Βυζακιάς. Θα είναι η μεγαλύτερη γέφυρα που θα έχουμε στην Κύπρο μήκους 750 μέτρων. Το έργο ξεκίνησε τέλος του 2022 και η διάρκεια κατασκευής είναι 36 μήνες. Εκτιμάται δηλαδή ότι θα είναι έτοιμο τους πρώτους μήνες του 2026. Το έργο υλοποιεί η Cybarco-Pharmakas.

  • Περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας Φάση Α΄ αξίας €72,3εκ.

Φ

Τέλος Δεκεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην κυκλοφορία η Α’ Φάση του Περιμετρικού Λευκωσίας, ένα πολύ μεγάλο έργο που αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος ειδικά στην είσοδο της πρωτεύουσαςΗ Α' Φάση του Περιμετρικού θα ξεκινά από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας - Λεμεσού (έξοδος παρά τον κόμβο της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου) και θα φτάνει μέχρι τα φώτα τροχαίας που βρίσκεται το εργοστάσιο σκυροδέρματος GCC όπου θα κατασκευαστεί τερματικός ανισκόπεδος κόμβος στη Τσερίου. 

Η Φάση Α1 διαλαμβάνει αυτοκινητόδρομο μήκους 7,5 χλμ, για σύνδεση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου Α1 (Λεμεσού – Λευκωσίας) παρά τον κόμβο της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου με την Λεωφόρο Τσερίου, παρά την βιοτεχνική περιοχή Λακατάμιας. Περιλαμβάνει επίσης, 10 χλμ συνδετήριων δρόμων, δύο ανισόπεδους κόμβους παρά τη βιομηχανική περιοχή Ιδαλίου για σύνδεση με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο και την παρακείμενη περιοχή, έναν ανισόπεδο κόμβο παρά τη βιομηχανική περιοχή Τσερίου και το Ολυμπιακό Σκοπευτήριο και έναν ισόπεδο τερματικό κυκλικό κόμβο στη Λεωφόρο Στροβόλου/Τσερίου. Θα γίνει ουσιαστικά τερματικός ανισόπεδος κυκλικός κόμβος στη Τσερίου. Ο κόμβος θα είναι κοντά στα φώτα τροχαίας που βρίσκεται το εργοστάσιο σκυροδέρματος GCC. Το κόστος κατασκευής για την Φάση Α1 ανέρχεται στα €72.3. Το έργο υλοποιεί η Cyfield Construction Ltd μετά από διαγωνισμό προσφορών.

Θυμίζουμε ότι συνολικά η κατασκευή του Περιμετρικού Αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας περιλαμβάνει 5 Φάσεις. (Λεπτομέρειες και χάρτες για όλες της φάσης στη συνέχεια του ρεπορτάζ). Το συνολικό κόστος εκτιμάται στα €350 εκατομμύρια. Δείτε ΕΔΩ λεπτομέρειες και χάρτες και για τις 5 Φάσεις

  • Κατασκευή Αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου, Τμήμα από Ανάγυια μέχρι Αγροκηπιά αξίας €71,4εκ.

ωφδψασχαςδςαδ

Το Έργο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο τεσσάρων (4) λωρίδων μήκους περίπου 8.1 χιλιόμετρων με δύο (2) ισόπεδους κυκλικούς κόμβους (Εργατών και Αγροκηπιάς), δύο (2) ανισόπεδους κόμβους (Αγίου Ιωάννη και Μαλούντας), τρεις (3) γέφυρες, δύο (2) υπόγειες οχηματικές προσβάσεις και μία (1) υπέργεια οχηματική πρόσβαση. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα €71.4 εκ., συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α και με διάρκεια εκτέλεσης τους 42 μήνες. Τα έργα ξεκίνησαν πρόσφατα. Αναμένεται δηλαδή να είναι έτομο το έργο το 2ο εξάμηνο του 2026.  Το έργο υλοποιείται από την εταιρεία «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ IACOVOU - CYFIELD JOINT VENTURE»

Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται, το έργο θα αρχίζει περίπου από το έβδομο χιλιόμετρο (Τμήμα από Ανάγεια) ακολουθώντας τον υφιστάμενο δρόμο δημιουργώντας ισόπεδο κόμβο στους Εργάτες και ανισόπεδο κόμβο στο χωριό Αρεδιού, παρακάμπτοντας την κοινότητα Αρεδιού και ακολούθως δημιουργείται ανισόπεδος κόμβος στο χωριό Μαλούντα. Το έργο θα τελειώνει στο 15ο χιλιόμετρο (Τμήμα από Αγροκηπιά) περίπου με την δημιουργία ισόπεδου κυκλικού κόμβου στο χωριό Αγροκηπιά. 

  • Αυτοκινητόδρομος Πάφου – Πόλης, Τμήμα Αγία Μαρινούδα – Στρουμπί  αξίας €86,85εκ.

XAR1Πρόκειται για έργο δύο λωρίδων κυκλοφορίας από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί, μήκους 15,5 χλμ. και την προμελέτη για αναβάθμιση του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, σε μελλοντική φάση. Η όδευση αρχίζει από τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού -Πάφου παρά την Αγία Μαρινούδα και καταλήγει στον υφιστάμενο δρόμο μετά το Στρουμπί. ν

Στην Α' φάση περιλαμβάνεται ένας ανισόπεδος κόμβος για σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου και ακολούθως ένας κυκλικός κόμβος στη Τσάδα και ένας στο σημείο τερματισμού, μετά το Στρουμπί.  Περιλαμβάνονται επίσης 2 διατρητικές σήραγγες μήκους 720μ και 290μ έκαστη, 5 κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 1500μ, 2 υπέργειες διαβάσεις και 9 υπόγειες διαβάσεις.  Θα κατασκευαστούν επίσης πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας σε μεγάλο μήκος (περίπου 12 χλμ), λόγω της ανωφέρειας του δρόμου. Το κόστος της Α' φάσης ανέρχεται στα €86,85εκ. Το έργο υλοποιείται από την εταιρεία «INTRAKAT». Η διάρκεια εκτέλεσης του έργου είναι 42 μήνες. Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2022 και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν αρχές του 2026.

>>> Δείτε ΕΔΩ πληροφορίες για την Β' Φάση του Δρόμου Πάφου - Πόλης Χρυσοχούς

  • Δρόμος Λεμεσού-Σαϊττά (Α΄ Φάση) αξίας €31,1εκ.

5

Η Φάση Α1 αφορά το τμήμα Πολεμίδια – Παλώδια, μήκους 3,6 χλμ περίπου. Ξεκινά λίγο μετά το Αθλητικό Κέντρο Σπύρος Κυπριανού (Palais de Sport) και θα φτάνει μέχρι τον δρόμο προς την κοινότητα Παλώδιας. Θα αποτελεί ουσιαστικά  συνέχεια της Λεωφόρου Γιάννου Κρανιδιώτη. Το έργο περιλαμβάνει ένα δευτερεύον οδικό δίκτυο επτά χιλιομέτρων, τέσσερις κυκλικούς κόμβους και διάβαση πεζών και υπόγεια διάβαση και υποστηρικτικούς τοίχους. Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας με κεντρική διαχωριστική νησίδα. Στο σημείο που θα καταλήγει η Α’ φάση θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος. 

af

Το κόστος υλοποίησης της Φάσης Α1 ανέρχεται στα €31.1 εκατ. Το έργο κανονικά έπρεπε να παραδοθεί τώρα τον Μάρτιο. Καθυστερεί όμως και αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος του έτους. Κατασκευάστρια εταιρεία είναι η Cyfield Construction Ltd.

  • Βελτίωση/κατασκευή των λεωφόρων Ιπποκράτους και Αργυρουπόλεως και τμήματος της λεωφόρου Τσερίου και Στροβόλου, στη Λακατάμια και στον Στρόβολο αξίας €30,7εκ.

ψ

Το Έργο στοχεύει στην αναβάθμιση των οδικών υποδομών στις περιοχές Λακατάμειας και Στροβόλου και τη βελτίωση του οδικού δικτύου για διευκόλυνση όλων των χρηστών του.

Το Έργο βρίσκεται στην Επαρχία Λευκωσίας και θα συνδέσει τον υφιστάμενο κυκλικό κόμβο των Οικοδόμων (παρά το νέο ΓΣΠ) με τον Παρακαμπτήριο Λακατάμειας (Λεωφόροι Αργυρουπόλεως και Ιπποκράτους). Επίσης, περιλαμβάνει την αναβάθμιση του κύριου δρόμου που συνδέει το Τσέρι με τον Στρόβολο (Λεωφόροι Τσερίου και Στροβόλου).

Το Έργο αφορά την κατασκευή δρόμου τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας πλάτους 3,25m, κεντρική νησίδα πλάτους 2,20m, πεζοδρόμια πλάτους 2m εκατέρωθεν, λωρίδα πρασίνου πλάτους 1,10m εκατέρωθεν και ποδηλατόδρομο πλάτους 3m (πλάτος διατομής 24,5m) με συνολικό μήκος 6,2 χλμ περίπου, για τους άξονες Ιπποκράτους, Αργυρουπόλεως και Τσερίου-Στροβόλου. Περιλαμβάνεται επίσης δευτερεύον οδικό δίκτυο μήκους 0,65χλμ.

Στο Έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή τριών κυκλικών κόμβων, γέφυρα στον ποταμό Καλόγερο (με κατασκευή από μελέτη εργολάβου), σύστημα οχετών όμβριων υδάτων, τοποθέτηση υποδομών για εγκατάσταση οδικού φωτισμού, Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας, τοπιοτέχνηση και άρδευση και εγκατάσταση φώτων τροχαίας και φωτοελεγχόμενων διαβάσεων πεζών τύπου Pelican.

  • Βελτίωση της Λεωφόρου Κάππαρη στο Παραλίμνι αξίας €7,65εκ.

μγψ

Το έργο αφορά το μέρος της Λεωφόρου Κάππαρη που ξεκινά 270 μέτρα βόρεια του υφιστάμενου κυκλικού κόμβου και τερματίζεται στην ουδέτερη ζώνη, στα σύνορα με την πόλη της Αμμοχώστου (επέκταση της Λεωφόρου Κέννεντι).  Στο Έργο θα γίνει, επίσης βελτίωση της οδού Γιωρκή Παπαδοπούλου σε μήκος της τάξης των 320 μέτρων και μίας παρόδιας οδού της, της οδού Απόλλωνος σε μήκος της τάξης των 150 μέτρων καθώς και δημιουργία νέου δευτερεύοντος οδικού δικτύου της τάξεως των 260 μέτρων κοντά στην οδό Λευκάδος.

Το κύριο οδικό δίκτυο περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας με χώρους στάθμευσης εκατέρωθεν (παράλληλη στάθμευση), πλακόστρωτα πεζοδρόμια, λωρίδες πρασίνου εκατέρωθεν, ποδηλατόδρομο πλάτους 2.60 μέτρων στη δεξιά πλευρά του δρόμου, διαβάσεις πεζών και κόλπους στάσης λεωφορείων.ωΣτα τελευταία 250 περίπου μέτρα θα κατασκευαστεί νέος κυκλικός κόμβος. Το δευτερεύον οδικό δίκτυο αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας με πεζοδρόμια. Στην οδό Γιωρκή Παραδοπούλου κατασκευάζεται επίσης ποδηλατόδρομος στη βόρεια πλευρά του δρόμου. Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν τέλος του 2023. ​​​Το έργο υλοποιεί η κοινοπραξία «Lois Builders Ltd» και «Wade Adams Contracting (Cyprus) Ltd».

  • Βελτίωση παραλιακού δρόμου Λάρνακας - Δεκέλειας Φάση Γ' (Τμήμα από το Ναυτικό Όμιλο μέχρι τον κόμβο προς Πύλα) αξίας €17,07εκ.

af

Το έργο ξεκινά από τον υφιστάμενο κυκλικό κόμβο κοντά στον Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας μέχρι τον κόμβο που οδηγεί στην Πύλα. Το κύριο οδικό δίκτυο, μήκους 3.250 χιλιομέτρων, θα αναβαθμιστεί με τέσσερεις λωρίδες κυκλοφορίας (δύο ανά κατεύθυνση), κτιστή κεντρική διαχωριστική νησίδα, πλακόστρωτα πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομους, λωρίδες πρασίνου, χώρους πρασίνου,  φωτοελεγχόμενες διαβάσεις πεζών τύπου «Pelican», στάσεις λεωφορείων, παρόδιους χώρους στάθμευσης, τέσσερεις ισόπεδους κυκλικούς κόμβους. Ακόμα περιλαμβάνεται και δευτερεύον οδικό δίκτυο μήκους 4,5 χιλιομέτρων. af

Το έργο υλοποιεί η εταιρεία “Iacovou Brothers (Constructions) Ltd. Τα έργα άρχισαν τον περασμένο Δεκέμβριο και η διάρκεια εκτέλεσης των έργων είναι 30 μήνες. Ως εκ τούτου αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2ο εξάμηνο του 2025. Το κόστος του έργου είναι €17,07εκ.

  • Αναβάθμιση της λεωφόρου εντός του Δήμου Τσερίου αξίας €7,01εκ.​​​​​​

AF

Πρόκειται για την αναβάθμιση του κύριου οδικού άξονα που διέρχεται του Δήμου Τσερίου. Τα έργα άρχισαν τον Σεπτέμβριο του 2022 και θα διαρκέσουν 78 εβδομάδες και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, 2024. Το κόστος ανέρχεται στα €7 εκατ.  

Πιο συγκεκριμένα, οι εργασίες θα περιλαμβάνουν την κατασκευή δρόμου δύο λωρίδων (με δεξιόστροφες πρόσθετες λωρίδες στα φώτα τροχαίας) εντός του Δήμου Τσερίου για μήκος 2,5 περίπου χιλιομέτρων. Περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή τμημάτων παρόδιων οδών (Κ. Μισιαούλη, Σαλαμίνας, Τ. Ανθία, Σ. Παπαλαζάρου κτλ), σε συνολική έκταση περίπου 600 μέτρων, που συμβάλουν με τον κύριο δρόμο. Στο έργο θα κατασκευαστεί μικρός κυκλικός κόμβος που συνδέει τις οδούς Στροβόλου και Αγίου Γεωργίου στο βορειότερο άκρο του. Κατά μήκος του δρόμου θα δημιουργηθούν εκατέρωθεν χώροι στάθμευσης για εξυπηρέτηση των εμπορικών περιοχών του Δήμου καθώς επίσης και τα δύο Δημοτικά Σχολεία που περιλαμβάνονται στο υπό κατασκευή τμήμα. Στο έργο περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή πεζοδρομίων, η εγκατάσταση φώτων τροχαίας, η υπογειοποίηση όλων των υπηρεσιών κοινής ωφελείας, οριζόντια και κάθετη σήμανση, η εγκατάσταση νέου οδικού φωτισμού και άλλες συναφείς εργασίες. Το έργο υλοποιεί η εταιρεία «KEDRIS CONSTRUCTION LIMITED» 

  • Οδικό Δίκτυο Ενεργειακού Κέντρου Βασιλικού - Φάση 1 αξίας €17,57εκ

Οι εργασίες αφορούν αναβάθμιση του κύριου οδικού δικτύου στο Ενεργειακό Κέντρο Βασιλικού με ανακατασκευή και διαπλατύνσεις, κατασκευή τοίχων αντιστήριξης και αντιδιαβρωτικά έργα κατά μήκος του ποταμού. Θα γίνουν, ακόμα, πεζοδρόμια με οδικό φωτισμό και υπηρεσίες καθώς και νέο δίκτυο για εξυπηρέτηση των μελλοντικών αναπτύξεων.

Η Α΄ φάση του έργου προϋποθέτει την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου από τον παλιό αυτοκινητόδρομο προς τις εγκαταστάσεις των εταιρειών VLPG Plant Ltd και τον τερματικό της Πετρολίνα και της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια.Το έργο υλοποιεί η εταιρεία Iacovou Construction και αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. 

  • Κατασκευή φάσης Α του δρόμου Γερμασόγειας - Ακρούντας - Διερώνας - Αρακαπά (Τμήμα Χ.Θ. 4+450 - 12+670) αξίας €8,20εκ.

af

Στόχος του όλου έργου είναι η βελτίωση/αναβάθμιση του συνολικού άξονα Γερμασόγειας – Ακρούντας – Διερώνας – Αρακαπά μήκους 18,2 χιλιομέτρων, σε δύο κατασκευαστικές φάσεις. Η εκτιμώμενη αξία της πρώτης φάσης ανέρχεται στα €8,20εκ.

Το έργο της Φάσης Α αφορά στο τμήμα μεταξύ των κοινοτήτων Ακρούντας και Διερώνα. Ξεκινά έξω από την κοινότητα Ακρούντας και τερματίζει πριν από την κοινότητα Διερώνα. Πρόκειται για βελτίωση / αναβάθμιση του τμήματος του υφιστάμενου δρόμου Ακρούντας – Διερώνας μήκους 8,1 km. Το έργο υλοποιεί η Cyfield. 

  • Βελτίωση του Παρακαμπτηρίου Γερμασόγειας, Φάση Α αξίας €7,13εκ.

ΑΦ

Το Έργο αφορά την κατασκευή του παρακαμπτήριου δρόμου Γερμασόγειας (Φάση Α) μήκους 2χλμ. περίπου καθώς και βελτίωση υφιστάμενου δευτερεύοντος οδικού δικτύου μήκους 1.5χλμ. περίπου. Σκοπός του Έργου είναι η παράκαμψη του πυρήνα του Δήμου Γερμασόγειας με σκοπό την αποσυμφόρηση του κέντρου του χωριού. Ο Παρακαμπτήριος Δρόμος αρχίζει από τον ανισόπεδο κόμβο Γερμασόγειας και καταλήγει στην οδό Ισαβέλλας.

Σύμφωνα με το σχέδιο, ο δρόμος θα διαλαμβάνει δυο λωρίδες κυκλοφορίας καθώς επίσης τρίτη λωρίδα κυκλοφορίας για δεξιόστροφες κινήσεις όπου απαιτείται, πλακόστρωτα πεζοδρόμια, λωρίδες πρασίνου, ποδηλατόδρομο, διαβάσεις πεζών, στάσεις λεωφορείων, υπογειοποίηση όλων των υπηρεσιών, μοντέρνο οδικό φωτισμό, τοπιοτέχνηση των χώρων πρασίνου και ανάδειξη του παλαιού νερόμυλου. Περιλαμβάνονται επίσης δύο ισόπεδοι κόμβοι, ο πρώτος στη συμβολή του παρακαμπτήριου δρόμου Γερμασόγειας με τις οδούς Μύλου και Αγίας Παρασκευής και ο δεύτερος στη συμβολή με την οδό Πατρών. 

Τμήμα του Νέου Παρακαμπτήριου Δρόμου Γερμασόγειας (Λεωφόρος Μίκη Θεοδωράκη) από την οδό Μύλου μέχρι την οδό Ισαβέλλας συνολικού μήκους 1.5Km περίπου, παραδόθηκε από τον περασμένο Αύγουστο ενώ τα έργα συνεχίζονται και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2023. 

Το κόστος του έργου ανέρχεται στα €7,13εκ και υλοποιείται από την κοινοπραξία Τεκάλ ΑΕ- Μάκης Σαββίδης & Υιοί (Εργολάβοι Λτδ).

  • Κατασκευή του Οδικού Δικτύου στην Περιοχή του Νέου Σταδίου ποδοσφαίρου στο Κολόσσι και του Οδικού Δικτύου Σύνδεσης με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο αξίας €9,08εκ.

φ

Το έργο αφορά τη βελτίωση/ανακατασκευή του οδικού δικτύου στην περιοχή του νέου σταδίου ποδοσφαίρου στο Κολόσσι, τη δημιουργία ραμπών εισόδου/εξόδου από και προς το Εθνικό Οδικό Δίκτυο, καθώς και τη δημιουργία τριών νέων κυκλικών κόμβων. 

Το έργο διαλαμβάνει τη βελτίωση/ανακατασκευή της λεωφόρου Σπύρου Κυπριανού και της Οδού Τάσου Ισαάκ, τη δημιουργία τριών νέων κυκλικών κόμβων και την κατασκευή τεσσάρων νέων ραμπών από και προς τον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού-Πάφου για εξυπηρέτηση του νέου γηπέδου. Οι εργασίες άρχισαν τον Μάρτιο του 2022 και στόχος ήταν να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2023 σε τρεις φάσεις με κόστος €9,09 εκ.. Τα έργα όμως καθυστερούν αφού η Α' φάση που έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο ακόμα δεν έχει τελειώσει. Το έργο υλοποιεί η εταιρεία Iacovou Brothers (Constructions) Ltd.

  • Βόρειος Παρακαμπτήριος Γεροσκήπου Φάση (Α) - Κυκλικός Κόμβος στην οδό Κινύρα αξίας €2,26εκ.

Το έργο αφορά την κατασκευή κυκλικού κόμβου στη μελλοντική συμβολή του Βορείου Παρακαμπτήριου Γεροσκήπου και της Οδού Κινύρα. Οι εργασίες περιλαμβάνουν την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, πεζοδρομίων και οδοστρώματος, κλειστού συστήματος αποχέτευσης ομβρίων, εγκατάσταση υπηρεσιών κοινής ωφελείας, καθώς και μέτρων κυκλοφοριακής ύφεσης. Το κόστος του έργου είναι στα €2,26εκ. και υλοποιεταί από την εταιρεία «Χαραλαμπίδης Σ. Πέτρος & Α/φοί Λτδ». Τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2023. 

  • Βελτίωση δρόμου Σωτήρας-Δερύνειας αξίας €15,60εκ.

afaf

Το έργο αφορά τη βελτίωση της βασικής κεντρικής οδικής αρτηρίας που συνδέει τους Δήμους Σωτήρας - Δερύνειας. Είναι μήκους 4 χιλιομέτρων και την κατασκευή συνδετήριων δρόμων συνολικού μήκους 2,5 χιλιομέτρων συμπεριλαμβανομένων της αναβάθμισης των υποδομών και της διαχείρισης των όμβριων με επέκταση του οχετού ομβρίων μήκους 1,4 χιλιομέτρων διά μέσου του πυρήνα του Δήμου Δερύνειας.   

Ο σχεδιασμός της βελτίωσης του δρόμου προνοεί δυο λωρίδες κυκλοφορίας και τρίτη λωρίδα για δεξιόστροφες κινήσεις όπου απαιτείται και παράλληλα συμπεριλαμβάνει, κατασκευή κλειστού συστήματος αποχετεύσεως ομβρίων, εγκαταστάσεις νέων Υπηρεσιών, κατασκευή πλακόστρωτων πεζοδρομίων, λωρίδας πρασίνου, ποδηλατόδρομου, χώρους στάθμευσης επί του οδοστρώματος, διαβάσεις πεζών, στάσεις λεωφορείων, υπερυψωμένες συμβολές, σήμανση, σηματοδότηση και οδικό φωτισμό και άλλα μέτρα κυκλοφοριακής ύφεσης, χώρους πρασίνου και δυο ισόπεδους κυκλικούς κόμβους.

AF

Το κόστος ανέρχεται στα €15,60εκ. και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025. Υλοποιείται από την κοινοπραξία «LOIS BUILDERS LIMITED – WADE ADAMS CONTRACTING (CYPRUS) LIMITED JV.» 

Έργα που θα αρχίσουν το 2023 ή το 2024

Στη συνέχεια, παρουσιάζουμε τα σημαντικότερα οδικά έργα βρίσκονται σε διαδικασία προσφορών και αναμένεται να ξεκινήσουν το 2023 ή το 2024:

  • Βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς (Φάση Β΄) αξίας €2,98εκ.

Η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Πάφου – Πόλης γίνεται τμηματικά σε δύο Φάσεις. Έχουν ολοκληρωθεί οι Φάσεις Α΄ και Β1 που περιλαμβάνουν κατασκευή τοιχοποιίας, ερεισμάτων, μέτρων κυκλοφοριακής ύφεσης, αποχετευτικών και διαμορφώσεις συμβολών έναντι δαπάνης €1εκ. περίπου.

Προκηρύχθηκαν προσφορές για λοποίηση της Β2 Φάσης που περιλαμβάνει την κατασκευή ανηφορικών λωρίδων και βελτιώσεις κάποιων συμβολών κατά μήκος του υφιστάμενου δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, από τη Μεσόγη (ΧΛ 5,5) μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς (ΧΛ 35).

  • Βελτίωση του Δρόμου Ορμήδειας – Ξυλοφάγου αξίας €1,34εκ.

Το Έργο αποτελεί βελτίωση τμήματος του υφιστάμενου δρόμου που συνδέει την Κοινότητα Ορμήδειας με τον παλαιό δρόμο Λάρνακας - Δεκέλειας - Αμμοχώστου στην Επαρχία Λάρνακας.  Το τμήμα του υφιστάμενου δρόμου που βελτιώνεται, αρχίζει αμέσως μετά την έξοδο από την κατοικημένη περιοχή και τελειώνει στη συμβολή με τον παλαιό δρόμο Λάρνακας - Δεκέλειας - Αμμοχώστου. Το Έργο αφορά την πλήρη ανακατασκευή του οδοστρώματος με τοπικές βελτιώσεις στη γεωμετρία του δρόμου καθώς και βελτίωση της συμβολής με τον παλαιό δρόμο προς Αμμόχωστο.  Στα πλαίσια του έργου θα γίνει κατασκευή συστήματος απορροής των ομβρίων και αναβάθμιση της σήμανσης σηματοδότησης.

  • Βελτίωση Λεωφόρου Αμμοχώστου στην Λευκωσία αξίας €10εκ.

αφ

Το Έργο αφορά τη βελτίωση / αναβάθμιση της Λεωφόρου Αμμοχώστου στη Λευκωσία μήκους 1,7χλμ. περίπου καθώς και τη βελτίωση / αναβάθμιση δευτερεύοντος οδικού δικτύου μήκους 0,8 χλμ. περίπου. Στο Έργο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η δημιουργία δύο νέων ισόπεδων κυκλικών κόμβων, στάσεων λεωφορείων, διαβάσεων πεζών, πλακόστρωτων πεζοδρομίων και ζώνης κοινής χρήσης πεζών ποδηλατών, κεντρική νησίδα και λωρίδα πρασίνου, κτλ. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα €10εκ.

  • Περιμετρικός Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας – Φάση Β3 (Λεωφ. Μακαρίου Γ΄ Λακατάμεια - Δρόμος Λ΄σιας / Παλαιχώρίου) αξίας €26εκ.

Με την ολοκλήρωση της Α’ φάσης, τον Δεκέμβριο δηλαδή, αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα για ένα μέρος της Β' φάσης και συγκεκριμένα την φάση Β3. Στόχος είναι μέσα στο καλοκαίρι περίπου να προκηρυχθούν οι προσφορές για το έργο, και τέλος του έτους να αρχίσουν τα κατασκευαστικά έργα. Η Φάση Β3 θα συνδέει τον δρόμο Λακατάμιας-Δευτεράς με τη Φάση Γ.

Η φάση Β΄ αφορά την επέκταση του αυτοκινητόδρομου μέχρι τον υφιστάμενο δρόμο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου, είναι μήκους 5,7 χλμ. και διαλαμβάνει 3,2 χλμ. υπογειοποιημένο τμήμα στη Λακατάμια και 3 ανισόπεδους κόμβους. Το κόστος της φάσης αυτής υπολογίζεται προκαταρκτικά σε €130 εκ. περίπου. Το κόστος της Φάσης Β3 ανέρχεται στα €26 εκατ.

Χάρτης της Β' Φάσης (Μαύρη και μπλε γραμμή)

Β' φαση

  • Πρόσβαση νέας Λήδρας από τον κόμβο του Μεγ. Αλεξάνδρου αξίας €1,20εκ.

Ο νέος δρόμος θα προεκτείνεται από την οδό Κάρολου Κουν από τη Νέα Λήδρα (Δάλι) προς τον κόμβο Μεγάλου Αλεξάνδρου και κατ’ επέκταση στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει δεύτερη είσοδος – έξοδος προς και από τη Νέα Λήδρα, ενώ όσοι επιλέγουν να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δρόμο θα αποφεύγουν τη διέλευση από τη γέφυρα κάτω από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού

  • Κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Σταυρού στην είσοδο της Λευκωσίας (Μελέτη-Κατασκευή) αξίας €23,21εκ.

Κατασκευή ανισόπεδου κυκλοφοριακού κόμβου που θα ενώνει την είσοδο της Λευκωσίας με τη πολυσύχναστη λεωφόρο Σταυρού στα ανατολικά και στα δυτικά με τη λεωφόρο Φυτωρίου στην περιοχή Αθαλάσσας που οδηγεί  στην Αγλαντζιά. Ωστόσο, όσοι προσεγγίζουν τη Λευκωσία από το δρόμο Λεμεσού - Λευκωσίας  δεν θα προσεγγίζουν τον κόμβο, αλλά θα συνεχίζουν σε υπέργειο κόμβο. 

Το εν λόγω έργο θα έχει κόστος 23 εκ. ευρώ και το έργο θα προσφοροδοτηθεί εντός του 2023 και τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 και να ολοκληρωθούν το 2026. Με αυτό τον τρόπο οι αρμόδιοι ευελπιστούν ότι θα περιοριστεί η τροχαία κίνηση στην είσοδο της Λευκωσίας που προκαλεί αλυσιδωτά προβλήματα σε ολόκληρη τη Λευκωσία. Η είσοδος στη λεωφόρο Αθαλάσσας θα γίνεται μόνο με αριστερή στροφή. Κάτω από αυτά τα δεδομένα εντός των επόμενων ετών και με την ολοκλήρωση του έργου  θα καταργηθούν τα γνωστά «ΦΩΤΑ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ» που ήταν σήμα κατατεθέν της πρωτεύουσας τόσα χρόνια.

  • Αποκατάσταση τμήματος του Παλαιού δρόμου Λεμεσού -Πάφου παρά την Πέτρα του Ρωμιού (280μ.) αξίας €4,76εκ.

  • Κατασκευή γέφυρας για σύνδεση Βιομηχανικής Ζώνη Τρεμιθούσας με τη Βιομηχανική Περιοχή Μενόγειας αξίας €2,16εκ.

  • Βελτίωση προσβασιμότητας σε αστικά κέντρα-Λευκωσία αξίας €1,20εκ.

Home