Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

100 κρουαζιέρες από του χρόνου, λέει ο Περδίος

Offsite Team
- 27.12.2019

100 κρουαζιέρες από του χρόνου, λέει ο Περδίος

Thumbnail
Οι δηλώσεις του Υφυπουργού Τουρισμού για τρέχοντα θέματα που αφορούν στον τομέα του Τουρισμού

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υφυπουργείου, ο Υφυπουργός Τουρισμού κ. Σάββας Περδίος αναφέρθηκε, σήμερα Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου 2019, με δηλώσεις του στο «Πρωινό Δρομολόγιο» του Τρίτου Προγράμματος Ραδιοφώνου του ΡΙΚ,για τρέχοντα θέματα που αφορούν στον τομέα του Τουρισμού.

Οι σχετικές δηλώσεις του κ. Περδίου ακολουθούν: 

«Ερώτηση:  Να κάνουμε την αποτίμηση της χρονιάς, γιατί είχαμε και τα προβληματάκια μας;

 Απάντηση:  Κατ’ αρχήν, στο εσωτερικό η χρονιά ξεκίνησε για εμάς με τρείς στόχους:  η πρώτη και η αμεσότερη ήταν η γρήγορη μετάβαση από τον ΚΟΤ σε Υφυπουργείο, η δεύτερη οπωσδήποτε ήταν η διαχείριση μιας δύσκολης τουριστικά χρονιάς και ο τρίτος στόχος ήταν η συλλογή όλων αυτών των πληροφοριών για την τελική έκδοση της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού.  Να ξεκινήσω από το δεύτερο, που είναι και αυτό που ίσως είναι το πιο ενδιαφέρον  από τα τρία που ανέφερα. Ξεκίνησε δύσκολα η χρονιά γιατί είχαμε προηγουμένως το κλείσιμο των αεροπορικών εταιρειών  Cobalt, της Air Berlin, ακολούθησε τον Φεβρουάριο η Germania, είχαμε την αβεβαιότητα του Brexit, μετά την κατάρρευση της Thomas Cook, την ισοτιμία του ρωσικού νομίσματος και όλα αυτά σε μια χρονιά που ανά το παγκόσμιο η αύξηση του τουρισμού ήταν μεγάλη και υπήρχε πάρα πολύς ανταγωνισμός.  Χώρες οι οποίες τα τελευταία χρόνια ήταν μη ανταγωνιστικές – η Τουρκία για παράδειγμα, η Αίγυπτος και η Τυνησία – φέτος ήταν η χρονιά τους.  Και η Ελλάδα οπωσδήποτε η οποία συνεχίζει τη θετική πορεία των τελευταίων ετών. Άρα είχαμε το τέλειο cocktail να μου επιτραπεί να πω για φέτος, δυσκολίες και αυξανόμενος ανταγωνισμός, και ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για τον κυπριακό τουρισμό η φετινή χρονιά όσον αφορά το αν θα καταφέρναμε να κρατήσουμε τα περσινά κεκτημένα.  Μέσα από όλες αυτές τις δυσκολίες νομίζω λειτουργήσαμε εγκαίρως από όλες τις απόψεις σε όλα τα θέματα, με αποτέλεσμα τώρα να μιλάμε για μια πετυχημένη χρονιά από τη στιγμή που κρατήσαμε τα περσινά δεδομένα, τους περσινούς αριθμούς.  Οι αφίξεις από τα τελευταία στοιχεία που έχουμε είναι ότι είμαστε ελαφρώς πάνω σε σχέση με πέρσι, με ελαφριά πτώση όσον αφορά τα έσοδα, η οποία όμως ήταν αναμενόμενη και ήταν και λιγότερο μεγάλη αυτή η πτώση του αναμενόμενου διότι λόγω του ανταγωνισμού περιμέναμε ότι θα επηρεάζονταν πολύ περισσότερο οι τιμές μας.  Άρα πρέπει να πω ότι μέσα από αυτές τις δυσκολίες κρίνεται επιτυχής η πρώτη χρονιά του Υφυπουργείου, αλλά και η φετινή χρονιά του τουρισμού και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να μου επιτραπεί να ευχαριστήσω πάρα πολύ όλους του φορείς του τουρισμού γιατί πραγματικά υπήρχε μια συσπείρωση γύρω από το Υφυπουργείο και για τον τουρισμό, όλοι αντιλήφθηκαν νωρίς τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίζαμε και πρέπει να πω ότι δουλέψαμε όλοι μαζί πάρα πολύ σκληρά για να φέρουμε το αποτέλεσμα που έχουμε μπροστά μας σήμερα.

 Ερώτηση:  Τώρα το Brexit είναι γεγονός σε ένα περίπου μήνα και είναι ένα στοιχείο που ενδεχομένως να οδηγεί σε αρνητικές επιπτώσεις.  Πως το σκεφτόμαστε, πως το αντιμετωπίζουμε;  Ή είμαστε καμιά φορά υπερβολικοί ως προς τις επιπτώσεις που θα επέλθουν με την έξοδο της Βρετανίας; 

Απάντηση:  Το θετικό αυτή τη στιγμή σε σχέση με το Brexit είναι ότι όλος ο κόσμος ξέρει ότι θα γίνει.  Άρα η αβεβαιότητα σταματά.  Απ΄εκεί και πέρα, το πόσο θα επηρεαστούμε από την έξοδο της Βρετανίας από την Ευρώπη έχει πάρα πολλά να κάνει με την ισοτιμία του νομίσματος.  Προς το παρόν δεν βλέπουμε να υπάρχει κάποια πτώση.  Όμως, αυτό που θέλω να πω είναι ότι  είτε Brexit είχαμε είτε δεν είχαμε, ήδη η βρετανική αγορά θεωρούμε εμείς στο Υφυπουργείο ότι έχει φτάσει ίσως και στο ανώτατο της σημείο.  Έτσι κι αλλιώς δηλαδή από τη στιγμή που έχουμε τόσο ψηλούς αριθμούς από τη βρετανική αγορά, δεν πρέπει να θεωρούμε δεδομένο στην Κύπρο ότι θα υπάρχουν ή θα υπήρχαν συνεχόμενες αυξήσεις στα επόμενα χρόνια από τη συγκεκριμένη αγορά. 

Ερώτηση:  Τουλάχιστον όμως να κυμανθούν κάπου εκεί οι αριθμοί, να το κρατήσουμε. 

Απάντηση:  Αυτή τη στιγμή βλέπουμε ότι υπάρχει μια σταθερότητα.  Το κενό της Thomas Cook νομίζω ότι το έχουμε καλύψει εγκαίρως, κινηθήκαμε πάρα πολύ γρήγορα και εμείς και όλοι οι φορείς.  Άρα αυτή τη στιγμή υπάρχει μια σταθερότητα από αυτή την αγορά και αυτός είναι ο λόγος που μας ακούτε συνέχεια να λέμε ότι έφτασε η ώρα η Κύπρος δυναμικά να μπει και σε νέες αγορές.  Και είναι αυτό που ζητούμε πάντα από όλους τους τουριστικούς φορείς διότι όταν οι δύο βασικές μας αγορές – η Βρετανία και η Ρωσία -  φαίνεται ότι έχουν φτάσει ίσως στο ψηλότερο τους σημείο και θα υπάρχει μια σταθερότητα σε αυτές τις αγορές τα επόμενα 2-3 χρόνια, πρέπει να δούμε και άλλες αγορές ούτως ώστε να μετριάσουμε τις οποιεσδήποτε αρνητικές επιπτώσεις σε αυτές τις δύο αγορές ,αλλά και για να περιορίσουμε το ρίσκο μας. 

Ερώτηση:  Ως προς την αεροπορική συνδεσιμότητα αυτή τη στιγμή, πού βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή και ποιες είναι οι προσπάθειες που καταβάλλουμε για ενίσχυση; 

Απάντηση:  Όπως θα ακούσατε, έχουμε αύξηση προς την Αθήνα από το αεροδρόμιο της Πάφου.  Επίσης, σε συνεργασία με την Hermes τελειώσαμε μια παρά πολύ σημαντική συμφωνία με την αεροπορική εταιρεία Condor η οποία από τον Απρίλιο θα έχει δέκα πτήσεις την εβδομάδα προς την Πάφο και ουσιαστικά είναι αυτές οι πτήσεις που χάθηκαν από το κλείσιμο της Germania.  Δηλαδή, η Κύπρος πολύ γρήγορα κατάφερε – σε περίοδο ενός έτους ουσιαστικά – να ξαναπάρει πίσω αυτές τις χαμένες θέσεις, κάτι το οποίο εάν κάνουμε σωστά την προβολή μας και εμείς, αλλά και ο ιδιωτικός τομέας αναμένουμε ότι θα μας φέρει μια αύξηση της τάξης του 20% από τη γερμανική αγορά και το σημαντικό όσον αφορά αυτή την αεροπορική εταιρεία είναι ότι δεν είναι τουριστικός πράκτορας ο οποίος κάνει ναυλωμένες πτήσεις.  Είναι μια αεροπορική εταιρεία που και εμείς από την Κύπρο μπορούμε να πετάξουμε προς τη Γερμανία κλείνοντας εισιτήρια.  Άρα αυτό είναι κάτι πάρα πολύ θετικό για το 2020.  Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο και με το Ισραήλ.  Φαίνεται ότι θα έχουμε αύξηση σε πτήσεις από και προς το Ισραήλ και τα επόμενα δύο χρόνια η μεγάλη έμφαση του Υφυπουργείου  ξεκινώντας από το τέλος Ιανουαρίου όπου θα μεταβούμε στη Γαλλία και στην Ολλανδία, η μεγάλη έμφαση μας θα είναι σε αγορές οι οποίες θα έπρεπε να είχαμε, αλλά για διάφορους λόγους ήταν απούσες ουσιαστικά τα τελευταία χρόνια – η Γαλλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Νορβηγία και η Σουηδία.  Είναι οι πέντε χώρες της Ευρώπης που πιστεύουμε ότι λόγω και της σταθερότητας που δείχνουν, λόγω και του μεγέθους τους ως αγορές πρέπει να δώσουμε περισσότερη έμφαση, πρώτα για ανάπτυξη πτήσεων και δεύτερο για ανάπτυξη εισροών τουριστών από αυτές τις χώρες.  Άρα, όσον αφορά πτήσεις, αυτά είναι τα δεδομένα αυτή τη στιγμή. 

Ερώτηση:    Σε έκθεση πάτε στη Γαλλία τον Ιανουάριο; 

Απάντηση:  Όχι, πάμε συγκεκριμένα για διαβουλεύσεις με τουριστικούς πράκτορες και αεροπορικές εταιρίες. 

Ερώτηση:  Στοχευμένα πράγματα δηλαδή. 

Απάντηση:  Ναι γιατί η δουλειά μας δεν είναι μόνο οι εκθέσεις και πολλές φορές οι δουλειές οι καλές γίνονται εκτός εκθέσεων που όλοι είναι πιο ήρεμοι, είναι πιο στοχευμένες οι συναντήσεις. 

Ερώτηση:  Και στόχος βέβαια, είναι οι κρουαζιέρες, να ενισχύσουμε τον τουρισμό κρουαζιέρας.  Ήδη πάμε καλά, τον χρόνο που τελειώνει. Τί ακριβώς έγινε αν έχετε στοιχεία; 

Απάντηση:  Βεβαίως.  Είχαμε διπλάσιες αφίξεις κρουαζιέρας σε σχέση με το 2018.  Το 2018 ήταν 30, φέτος ήταν 60 και του χρόνου είναι γύρω στις 100 και έχει ήδη ξεκινήσει ο προγραμματισμός για το 2021.  Πάμε καλά.  Ώσπου υπάρχει αυτή η σταθερότητα στην περιοχή είναι καλό για την κρουαζιέρα και προσπαθεί το Υφυπουργείο να εκμεταλλευτεί αυτή τη σταθερότητα σε συνεργασία, ειδικά με το Ισραήλ.  Έχουμε συμφωνήσει με το Ισραήλ σε πολιτικό επίπεδο ότι πλέον θα προωθούμε και τις δύο χώρες από κοινού, με κοινά περίπτερα στις εκθέσεις.  Διότι αντιλαμβάνεστε ότι το μεγάλο ατού της κρουαζιέρας είναι ότι μπορείς μέσα σε μια κρουαζιέρα να επισκεφθείς πολλές χώρες οι οποίες γειτονεύουν μεταξύ τους.  Άρα δεν έχει λογική να προωθούμε την Κύπρο μόνη της σαν Κύπρος μέσα στην κρουαζιέρα.  Μας συμφέρει να έχουμε εταίρους οι οποίοι να μπορέσουν να σταθούν δίπλα μας σε εκθέσεις και να προωθούμε την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου όχι μόνο την Κύπρο. 

Ερώτηση:  Είναι το Ισραήλ, είναι και η Αίγυπτος; Ποιές άλλες χώρες; 

Απάντηση:  Η Αίγυπτος προσπαθεί να ξαναμπεί στο παιχνίδι αυτή τη στιγμή.  Είχαν κάποια θέματα τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την ασφάλεια, προσπαθούν όμως.  Εκτός από το Ισραήλ, πολύ σημαντικός παίχτης στην κρουαζιέρα αυτή τη στιγμή είναι η Τουρκία, οπωσδήποτε και η Ελλάδα με την Ρόδο και την Κρήτη.  Άρα είναι 3-4 χώρες γειτονικές οι οποίες αν πάνε και αυτές καλά στην κρουαζιέρα πάμε και εμείς, μας βοηθά.  Και γενικά βλέπουμε ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο διότι υπάρχουν πλέον πάρα πολλά κρουαζιερόπλοια τα οποία τα τελευταία χρόνια λόγω της γεωπολιτικής κατάστασης της περιοχής μας είχαν μεταβεί στη Δυτική Μεσόγειο. Και εκεί πλέον ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ μεγάλος και επιλέγουν την Ανατολική Μεσόγειο ως νέο προϊόν. Άρα είναι η ευκαιρία μας αυτή. 

Ερώτηση:  Και μακάρι να μην προκύψουν οποιαδήποτε προβλήματα στην περιοχή και να ενισχυθεί ο τουρισμός κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο.  Η Εθνική Στρατηγική Τουρισμού, οι βασικοί πυλώνες ποίοι είναι;  Θα ακούσουμε κάτι νέο, κάτι πρωτοποριακό; 

Απάντηση:  Την έχουμε καταρτήσει.  Τελειώνουν τώρα οι τελευταίες λεπτομέρειες, μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές, την καταθέτουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο επίσημα στις 8 Ιανουαρίου, ακολούθως στη Βουλή στις 21 Ιανουαρίου και σε εκείνο το σημείο θα είμαστε και εμείς σε θέση να πούμε με περισσότερη λεπτομέρεια αυτά που πρέπει.  Ο μοναδικός λόγος που δεν το κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι διότι απλώς θέλουμε και εμείς να είμαστε σωστοί.  Να πάει Υπουργικό Συμβούλιο, να πάει στη Βουλή να ξέρουμε ότι έχουν συμφωνηθεί και επισήμως όσα προτείνουμε και ,ακολούθως, θα είμαστε στη διάθεση όλων για συζήτηση.  Ναι μπορώ να πω ότι η μεγάλη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι πλέον πολλά πράγματα που λέγαμε στο παρελθόν μπαίνουν στο χαρτί.  Μπαίνουν με λεπτομέρεια, μπαίνουν στο πλαίσιο ενός πλάνου δράσεων δεκαετίας το οποίο έχει χωριστεί σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο.  Για κάθε έτος υπάρχουν συγκεκριμένες δράσεις από τις οποίες θα αξιολογούμαστε εμείς ως Υφυπουργείο και μέσω των οποίων θα αξιολογούνται και όλοι οι φορείς του τουρισμού καθώς και όλα τα Υπουργεία.  Διότι ο τουρισμός δεν είναι μόνο Υφυπουργείο Τουρισμού.  Ο τουρισμός είναι και όλοι οι φορείς του τουρισμού είναι και όλα τα Υπουργεία που έχουν αρμοδιότητες που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό.  Και εδώ είναι η μεγάλη διαφορά.  Ότι αυτή τη φορά πιστεύουμε ότι από τη θεωρία θα μπορέσουμε να πάμε στην πράξη και ότι υπάρχει ένα Υφυπουργείο το οποίο έχει την οριζόντια αρμοδιότητα και δυνατότητα να μπορεί να εφαρμόζει τις πολιτικές που εξαγγέλλει.  Η μεγάλη διαφορά είναι αυτή.  Πέραν αυτού έχουμε μπει σε περισσότερη λεπτομέρεια όσον αφορά τη στόχευση.  Δεν μιλάμε μόνο για εθνικότητες.  Μιλάμε και για ηλικίες μέσα σε κάθε εθνικότητα, μιλάμε για ηλικιακά γκρουπ.  Μιλάμε και για συγκεκριμένες μορφές τουρισμού για κάθε εθνικότητα.  Δεν είναι ένα πακέτο απ’ όλα για όλους και για όλα.  Είναι πιο στοχευμένο, πιο συγκεκριμένο διότι η κάθε αγορά έχει τις ιδιαιτερότητες της και δεν μπορούμε να κάνουμε απ’ όλα για όλους. 

Ερώτηση:  Για παράδειγμα στοχεύουμε σε συνταξιούχους από την τάδε χώρα έτσι; 

Απάντηση:  Πολύ καλό παράδειγμα.  Ήρθαμε και είπαμε, γιατί τα τελευταία χρόνια υπάρχει για παράδειγμα μια μείωση από τη Σκανδιναβία;  Ο λόγος είναι διότι το προϊόν ηλίου και θαλάσσης το βρίσκουν στην Ισπανία για παράδειγμα.  Άρα πως πρέπει να στοχεύσουμε για να μπούμε ξανά σε αυτή την αγορά;  Κάνοντας τις έρευνες μας βλέπουμε ότι ένα μεγάλο ποσοστό αυτών των χωρών είναι άνω της ηλικίας των 50 ή άνω των 65.  Αυτό μας λέει ότι χρειάζεται διαφοροποίηση του προϊόντος μας ούτως ώστε να μπορέσουμε να στοχεύσουμε επιτυχώς σε αυτές τις ηλικίες.  Και αυτό το πράγμα το κάνουμε για όλες τις βασικές μας αγορές και πιστεύω ότι θα είναι μια δεκαετία αλλαγής του τουρισμού της Κύπρου τόσο όσον αφορά το κομμάτι της προώθησης, αλλά και όσον αφορά το κομμάτι του προϊόντος.»

Home