Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Η ΕΕ δείχνει το δρόμο:Μόνο ηλεκτρικά οχήματα & υδρογόνου από 2035

Offsite Team
- 21.06.2022

Η ΕΕ δείχνει το δρόμο:Μόνο ηλεκτρικά οχήματα & υδρογόνου από 2035

Το Ευρωκοινοβούλιο για ακόμα μία φορά, βγαίνει μπροστά για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών με απόφαση σταθμό - Τέλος στα καινούργια οχήματα με βενζίνη και πετρέλαιο, από το 2035 - Εκατομμύρια σε επιχορηγήσεις στους πολίτες για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

 

Τα τελευταία χρόνια όλοι μιλούν για την κλιματική αλλαγή, για τη νοοτροπία και τις συνήθειες των πολιτών και επιχειρήσεων που επιβάλλεται να αλλάξουν με στόχο να βοηθήσουμε όλοι στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας τον πλανήτη να ανταπεξέλθει στην ασύστολη σπατάλη και τις επιπτώσεις από τις κακές πρακτικές του παρελθόντος. 

Όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να γίνουν ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση. Και αυτό πρέπει να γίνει… σήμερα. Όχι αύριο, επειδή φαίνεται ότι ήδη μάλλον αργήσαμε. 

Η ΕΕ και το Ευρωκοινοβούλιο δείχνουν ξανά τον δρόμο 

Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, καταλυτικός είναι ο ρόλος των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αναλαμβάνουν ισχυρές πρωτοβουλίες για να καθοδηγήσουν τους πολίτες, να τους δείξουν τον σωστό δρόμο προς τις σωστές πρακτικές. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι σε εξέλιξη οι προσπάθειες για υλοποίηση του στόχου «Fit for 55». Πρόκειται για την υλοποίηση του στόχου της ΕΕ για το κλίμα με ορίζοντα το 2030 στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα που είναι και ο απώτερος στόχος της ΕΕ έως το 2050. Το όλο σχέδιο είναι πολύ μεγάλο, περιλαμβάνει δέσμη προτάσεων με σκοπό την υλοποίηση του μετασχηματισμού που απαιτείται σε ολόκληρη την οικονομία, την κοινωνία και τη βιομηχανία.

Είναι ένα πρωτοποριακό και επαναστατικό σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που για ακόμα μια φορά βγαίνει μπροστά με στόχο την βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής ζωής των Ευρωπαίων πολιτών. 

φ

Αλλάζουν όλα στα οχήματα

Από το σχέδιο «Fit for 55» δεν θα μπορούσε φυσικά να μην επηρεαστούν οι οδικές μετακινήσεις. Τα οχήματα δηλαδή. Οι οδικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπομπών από τις μεταφορές και το 2021 ήταν υπεύθυνες για το 72% όλων των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στις εγχώριες και διεθνείς μεταφορές της ΕΕ. Τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά παράγουν περίπου το 15% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ. 

Και επειδή τα πιο πάνω στοιχεία είναι πολύ ανησυχητικά και η ρύπανση που προκαλείται είναι τεράστια, το Ευρωκοινοβούλιο μόλις πρόσφατα ψήφισε έκθεση για την Ευρώπη και την καθημερινότητα των πολιτών, ανάβοντας ουσιαστικά και το πράσινο φως προς την Κομισιόν να προχωρήσει προς την σημαντική μεταρρύθμιση.

Στις 8 Ιουνίου, το Ευρωκοινοβούλιο, ψήφισε λοιπόν την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα από το 2035 στην Ευρώπη, στηρίζοντας την πρόταση της Κομισιόν για επίτευξη μηδενικών εκπομπών στις οδικές μεταφορές έως το 2035. Τέλος η πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και πετρελαίου από το 2035. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και τα οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο, θα είναι τα μόνα που ανταποκρίνονται στον ευρωπαϊκό στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035 και θα γίνουν τα μόνα που θα πωλούνται στην αγορά. 

δ

Με αυτήν την ψηφοφορία λοιπόν, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τις θέσεις τους σχετικά με τους προτεινόμενους κανόνες για την αναθεώρηση των προτύπων επιδόσεων όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τα νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά και το Ευρωκοινοβούλιο είναι πλέον έτοιμο να αρχίσει διαπραγματεύσεις με τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Έμπρακτη στήριξη από ΕΕ - Εκατομμύρια σε χορηγίες για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Πάντως η ΕΕ δεν αποφασίζει απλά και διατάζει, αλλά στηρίζει έμπρακτα τους πολίτες για την επίτευξη των στόχων της. Π.χ. ως γνωστό το 2021 έτρεξε ήδη το πρώτο σχέδιο επιδότησης στην Κύπρο για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με χρήματα από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ. Ήδη οι πρώτες εκατοντάδες χορηγίες δόθηκαν και τα ηλεκτρικά οχήματα σιγά σιγά αυξάνονται στους δρόμους της Κύπρου. Στόχος είναι μέχρι το 2030 να έχουμε 36000 ηλεκτρικά οχήματα στην Κύπρο. 

Συνολικά η Κύπρος μέσω του σχεδίου Ανάκαμψης και Ανεκτικότητας της ΕΕ θα διαθέσει μέχρι το 2026:

  • €30.000.000 - Σχέδιο Επιχορήγησης Αγοράς Ηλεκτρικού Οχήματος 
  • €15.000.000 - Σχέδιο Απόσυρσης Παλαιών Ρυπογόνων Οχημάτων
  • €4.000.000 - Δημιουργία 1000 Σταθμών Επαναφόρτισης

Πολλαπλά οφέλη από ηλεκτρικό και για την τσέπη μας…

Πέραν από την σημαντική επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού οχήματος που φτάνει έως και 10.000 ευρώ, τα οφέλη είναι πολλαπλά και για τα νοικοκυριά, πέραν από το περιβάλλον. 

  • Χαμηλό κόστος φόρτισης με μείωση μέχρι και 64% σε σύγκριση με συμβατικά καύσιμα
  • Δωρεάν άδεια κυκλοφορίας
  • Δωρεάν Στάθμευση σε μη ελεγχόμενους δημοτικούς χώρους στάθμευσης
  • Χαμηλό Κόστος συντήρησης

γ

Γεμίζει η Ευρώπη και η Κύπρος με σημεία φόρτισης

Και επειδή είναι σημαντικό να αυξηθούν και τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, όπως προαναφέραμε στην Κύπρο θα δαπανηθούν 4 εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργηθούν 1000 σταθμοί επαναφόρτισης. Γενικότερα, το σχέδιο προβλέπει 3,5 εκατομμύρια δημόσιους σταθμούς φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2030, αυξάνοντας τους στα 16,3 εκατομμύρια σημεία έως το 2050 σε όλες τις χώρες κράτη μέλη.

Στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης, κάθε 60 χλμ. θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και κάθε 150 χιλιόμετρα για ανεφοδιασμό με υδρογόνο.

Υπάρχουν ένα σωρό λόγοι λοιπόν που η ΕΕ προωθεί και στηρίζει έμπρακτα την πράσινη μετάβαση. Οι βαρυσήμαντες αποφάσεις των θεσμικών οργάνων της ΕΕ είναι προς όφελος του περιβάλλοντος, εμάς των πολιτών αλλά και τον επόμενων γενεών.

Home