Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Κύπρος-Ελλάδα με πλοίο: Από τι θα εξαρτηθεί - Τιμή & λεπτομέρειες

Του Σωτήρη Νικηφόρου
- 18.08.2019

Κύπρος-Ελλάδα με πλοίο: Από τι θα εξαρτηθεί - Τιμή & λεπτομέρειες

Thumbnail

ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10/03/2023

Πληροφορίες για τις τιμές και τα δρομολόγια για το καλοκαίρι του 2023 θα ανακοινωθούν εντός ημερών.

>>> Διαβάστε σχετικά: Θα φεύγει από Λάρνακα το πλοίο για Πειραιά τον Αύγουστο

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

*ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 18/08/2019*

Με μεγάλη ικανοποίηση είδε μεγάλη μερίδα του κόσμου στην Κύπρο τις πρόσφατες ανακοινώσεις της Υφυπουργού Ναυτιλίας Νατάσας Πηλείδου για τις προσπάθειες και τις ενέργειες που γίνονται από την Κυβέρνηση για να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020 η η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας. 

Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων για Ελλάδα ειδικά φέτος είναι ιδιαίτερα ψηλές, και αρκετός κόσμος βλέπει ως πολύ καλή εναλλακτική επιλογή το ταξίδι με πλοίο αφού σαφώς θα είναι κατά πολύ φθηνότερο. 

Η offsite έψαξε λίγο περισσότερο το θέμα και σας παρουσιάζουμε κάποιες νεότερες πληροφορίες που προκύπτουν και κυρίως τις δύο βασικές προϋποθέσεις για να προχωρήσει το έργο. Παράλληλα θα παρουσιάσουμε και όλες τις σημαντικές πληροφορίες για την ακτοπλοϊκή γραμμή (Τιμή, δρομολόγια, διάρκεια ταξιδιούκτλ.)

Δύο σημαντικοί παράγοντες

Βασικά το όλο εγχείρημα αυτή τη στιγμή εξαρτάται ουσιαστικά από δύο πολύ σημαντικούς παράγοντες. Σύμφωνα με πηγές της offsite από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας τα δεδομένα έχουν ως εξής.

1. Ο πρώτος παράγοντας είναι η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ένωση του ποσού της κρατικής ενίσχυσης που θα δώσει η Κυβέρνηση για να γίνει εφικτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας. Η Κυβέρνηση δηλαδή θα επιχορηγήσει με συγκεκριμένο ποσό το εγχείρημα για να ‘’πείσει’’ τις εταιρείες να επιδείξουν ενδιαφέρον και να προχωρήσει η όλη διαδικασία. Δεν θα είναι. κερδοφόρα η γραμμή γι’ αυτό ακριβώς θα υπάρχει ετήσια χρηματοδότηση της εταιρείας και από το κράτος.

Για το σκοπό αυτό, ήδη μέσω του Εφόρου Κρατικών Ενισχύσεων έγιναν προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρώτη βολιδοσκόπηση για έγκριση του ποσού και αναμένεται ότι εντός ημερών θα υπάρξει απάντηση με τις παρατηρήσεις και τις διευκρινίσεις που θα ζητά η Ευρωπαϊκή Ένωση αφού η διαδικασίες είναι ιδιαίτερα αυστηρές. Στη συνέχεια θα γίνει η τελική αίτηση.

Αναμένεται ότι μέσα στον Σεπτέμβριο θα υπάρξει η τελική απάντηση και αμέσως αν η ΕΕ δώσει την έγκριση, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας θα ετοιμάσει τις διαδικασίες για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα βγει δηλαδή σε προσφορές. Υπάρχει μία εκτίμηση ότι αυτό θα γίνει περί το τέλος Σεπτεμβρίου. 

2. Και πάμε τώρα στον 2ο σημαντικό παράγοντα που δεν είναι άλλος από το ενδιαφέρον που πρέπει να επιδείξουν ακτοπλοϊκές εταιρείες για την σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας. Όπως προαναφέραμε η γραμμή δεν είναι κερδοφόρα γι’ αυτό ακριβώς και η Κυβέρνηση θα επιχορηγήσει το εγχείρημα. Συζητήσεις έγιναν με εταιρείες που έδειξαν όπως πληροφορούμαστε μεγάλο ενδιαφέρον αλλά κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει εάν τελικά εταιρείες καταθέσουν επίσημα τελικά το ενδιαφέρον τους για να αναλάβουν την ακτοπλοϊκή γραμμή. Υπάρχει πάντως μεγάλη αισιοδοξία εκ μέρους του Υφυπουργείου ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον για τις προσφορές. Σαφώς και θα παίξει ρόλο το τελικό ποσό επιχορήγησης της Κυβέρνησης. Γίνεται αντιληπτό ότι εάν δεν υπάρξει ενδιαφέρον, το εγχείρημα οδηγείται σε… ναυάγιο. Η Κυβέρνηση πάντως κάνει τα πάντα για να ‘’πείσει’’ τις εταιρείες. 

Οι δύο πιο πάνω παράγοντες λοιπόν είναι καταλυτικοί για να μπορέσει να προχωρήσει το όλο εγχείρημα και μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες θα γνωρίζουμε τελικά εάν η προσπάθεια ευοδώσει. 

Πληροφορίες για την ακτοπλοϊκή γραμμή

Τα λιμάνια, ο σταθμός και πότε θα ξεκινήσει 

Όπως προαναφέραμε στόχος είναι να εάν κυλήσουν όλα με βάση το πλάνο της κυβέρνησης, το καλοκαίρι του 2020 να ξεκινήσουν τα πρώτα ταξίδια. Εκτιμάται ότι τα λιμάνια που θα εξυπηρετούν την γραμμή θα είναι αυτό της Λεμεσού και αυτό του Πειραιά. Εξετάζεται το θέμα του ενδιάμεσου σταθμού, πχ όπως η Ρόδος.

Συχνότητα δρομολογίου - Διάρκεια ταξιδιού

 

Η συχνότητα του δρομολογίου θα είναι μια φορά την  εβδομάδα από Μάη μέχρι Σεπτέμβρη και τους χειμερινούς μήνες μια φορά το δεκαπενθήμερο. Το ταξίδι θα διαρκεί 30 ώρες.

Τιμή εισιτηρίου

Σαφώς και το εισιτήριο θα είναι φθηνότερο από το αεροπορικό. Όπως πληφορούμαστε, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας θα θέσει ανώτατο όριο στην εταιρεία που θα αναλάβει την γραμμή για την τιμή του εισιτηρίου.

Αν και είναι νωρίς για να ειπωθεί ακριβώς το κόστος του εισιτηρίου, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας εκτιμά ότι μια λογική τιμή που μπορεί να προσελκύσει τους επιβάτες θα είναι γύρω στα 130 με 140 ευρώ. Στην τιμή αυτή περιλαμβάνονται και οι διάφοροι φόρου που επιβάλουν τα λιμάνια. Θα υπάρχει φυσικά η δυνατότητα για επιλογή καμπίνας, ή μεταφορά αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας και για αυτά θα υπάρχει επιπλέον κόστος. 

 

Κάναμε μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο και ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το δρομολόγια Πειραιάς - Ρόδος κοστίζει περίπου από 105 μέχρι 130 ευρώ (14 με 17 ώρες διαρκεί το ταξίδι) ενώ το δρομολόγιο Πειραιάς - Καστελλόριζο κοστίζει περίπου 130 ευρώ και διαρκεί  21 ώρες. Τα δρομολόγια αυτά είναι τα δύο καταλληλότερα για να συγκρίνει κανείς, και όπως βλέπουμε οι εκτιμήσεις του Υφυπουργείου είναι περίπου σε αυτά τα επίπεδα, αν και το ταξίδι είναι μεγαλύτερο. 

 

Αυτά λοιπόν είναι τα δεδομένα σήμερα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, παρακολουθούμε τις εξελίξεις και αναλόγως θα επανέλθουμε με νεότερο ρεπορτάζ.

Home