O ΦΕΔ υπέγραψε Μνημόνιο συνεργασίας με τον Επιτρ. Εθελοντισμού

fed_epitropos_ethelontismou
Το Μνημόνιο υπέγραψαν ο Επίτροπος Εθελοντισμού και MKO, κ. Γιάννης Γιαννάκη και η Πρόεδρος του ΦΕΔ, κ. Δέσπω Λευκαρίτη.

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ) υπογράφηκε στις 12 Φεβρουαρίου 2019, στα γραφεία του Επιτρόπου, με στόχο την προαγωγή και αναβάθμιση της μεταξύ τους συνεργασίας.

Το Μνημόνιο υπέγραψαν ο Επίτροπος Εθελοντισμού και MKO, κ. Γιάννης Γιαννάκη και η Πρόεδρος του ΦΕΔ, κ. Δέσπω Λευκαρίτη.

Στη συνέντευξη τύπου, οι δύο φορείς έδωσαν στη δημοσιότητα Σύσταση Καλής Πρακτικής για την επικοινωνία των μορφών συνεργασίας μεταξύ των επιχειρήσεων και των ΜΚΟ, με ιδιαίτερη αναφορά σε ενδειδειγμένους τρόπους ολοκληρωμένης ενημέρωσης των καταναλωτών όταν αυτοί καλούνται να πραγματοποιήσουν αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας συνεισφέροντας παράλληλα σε έναν κοινωφελή σκοπό.

Όπως δήλωσε ο κ. Γιαννάκης, "Οι Επιχειρήσεις του τόπου μας έχουν αναπτύξει έντονη ανθρωπιστική δράση, στα πλαίσια της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, για τη στήριξη Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και του έργου τους. Σε αυτή την προσπάθεια έχουμε σύμμαχο τον ΦΕΔ με τον οποίο θα υπογράψουμε σήμερα μνημόνιο συνεργασίας. Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα αυτά, εκδώσαμε σύσταση καλής πρακτικής για την καλύτερη και πιο διαφανή συνεργασία των ΜΚΟ και των Επιχειρήσεων. Η σύσταση αυτή καθορίζει με συγκεκριμένο τρόπο μεθόδους συνεργασίας, για αποτελεσματικότερο τρόπο απόδοσης, με πιο ολοκληρωμένη πληροφόρηση του καταναλωτή, σε σχέση με την αγορά συγκεκριμένου προϊόντος και της εισφοράς του".

Εκ μέρους του ΦΕΔ η κ. Λευκαρίτη ανέφερε: "Η υπογραφή του Μνημονίου με τον Επίτροπο Εθελοντισμού και ΜΚΟ αποτελεί μια ευκαιρία να ενώσουμε δυνάμεις, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η επικοινωνία στο τρίγωνο ΜΚΟ–επιχειρήσεων–καταναλωτών πραγματοποιείται σε πλαίσια που συνάδουν με τις διατάξεις του Κυπριακού Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας. Με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας και την έκδοση της Σύστασης Καλής Πρακτικής, βεβαιώνουμε ότι, όταν οι καταναλωτές καλούνται να αγοράσουν ένα προϊόν και με τον τρόπο αυτό να συνεισφέρουν σε έναν κοινωφελή σκοπό, θα λαμβάνουν επαρκή πληροφόρηση ώστε να γνωρίζουν το εύρος της συνεισφοράς της επιχείρησης στον κοινωφελή σκοπό".

Πέραν της σύστασης καλής πρακτικής, το Μνημόνιο περιλαμβάνει τα εξής:

  • Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικού προελέγχου (αξιολόγηση διαφημιστικού υλικού, πριν αυτό δημοσιευτεί) από τον ΦΕΔ σε ΜΚΟ για διαφημίσεις που προτίθενται να δημοσιεύσουν. 
  • Παροχή δωρεάν εκπαιδευτικών σεμιναρίων από τον ΦΕΔ σε ΜΚΟ σχετικά με τη δεοντολογία στη διαφημιστική επικοινωνία των ΜΚΟ, με παραδείγματα από άλλες χώρες μέλη της EASA. 
  • Συμμετοχή ΦΕΔ σε διαβουλεύσεις και τοποθέτησή του σε περίπτωση που προτείνεται ή διαμορφώνεται νομοθεσία ή άλλος κανονισμός για θέματα διαφημίσεων από το Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού. 
  • Ενημέρωση του Γραφείου Επιτρόπου Εθελοντισμού για αποφάσεις της Πρωτοβάθμιας ή της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής του ΦΕΔ σε θέματα που άπτονται της σύστασης καλής πρακτικής.
  • Δημιουργία συνοπτικών και εύχρηστων κειμένων από τον ΦΕΔ που θα κωδικοποιούν τις πρόνοιες των αποφάσεων των Επιτροπών του, ώστε ΜΚΟ και επιχειρήσεις να βοηθηθούν στη διαμόρφωση της επικοινωνίας τους. 

Λίγα λόγια για το Γραφείο του Επιτρόπου

Το Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Mη Κυβερνητικών Οργανώσεων συστάθηκε το 2013, με βασικό στόχο την ενθάρρυνση της ενεργής συμμετοχής του πολίτη στα κοινά και την προώθηση του ρόλου της οργανωμένης κοινωνίας των πολιτών σε όλα τα επίπεδα για σκοπούς χάραξης κυβερνητικών πολιτικών.

Οι κυριότερες δραστηριότητες του Γραφείου αφορούν στην προώθηση πολιτικών για την ενθάρρυνση της ενεργής συμμετοχής του πολίτη στα κοινά, στη δημιουργία εργαλείων για τη διευκόλυνση και την οργάνωση καλύτερης επικοινωνίας μεταξύ της κυβέρνησης και των πολιτών, στη στήριξη και προώθηση του ρόλου και του έργου των εθελοντικών και μη κυβερνητικών οργανώσεων και στην καλλιέργεια εθελοντικής συνείδησης, προωθώντας τις αξίες και τις αρετές του εθελοντισμού με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση του εθελοντικού κινήματος στην Κύπρο.  

Λίγα λόγια για τον ΦΕΔ

Ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης είναι μη κερδοσκοπική εταιρεία. Δημιουργήθηκε από τον «Σύνδεσμο Διαφήμισης Επικοινωνίας Κύπρου», τον «Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Κύπρου» και πληθώρα ΜΜΕ, με κύριο αντικείμενο τον έλεγχο του περιεχομένου των διαφημίσεων που προβάλλονται στην Κύπρο ώστε να διασφαλίζεται ότι αυτές συμμορφώνονται με τις πρόνοιες του Κυπριακού Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας, ο οποίος βασίζεται στον αντίστοιχο κώδικα του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Ο ΦΕΔ εξετάζει παράπονα που υποβάλλουν καταναλωτές ή επιχειρήσεις για το περιεχόμενο των διαφημίσεων. Επίσης, γνωμοδοτεί συμβουλευτικά πριν από τη δημοσίευση διαφημίσεων με σκοπό τον εντοπισμό πιθανών παραβιάσεων του κώδικα. Ο ΦΕΔ είναι μέλος της European Advertising Standards Alliance (EASA) από τον Ιανουάριο του 2013. 

9