Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Πρόεδρος ICS: Επωφελής για όλους η άρση του τουρκικού εμπάργκο

Offsite Team
- 28.05.2019

Πρόεδρος ICS: Επωφελής για όλους η άρση του τουρκικού εμπάργκο

Thumbnail
Τι δήλωσε ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping - ICS)  Έσμπεν Πούλσον

Η άρση του τουρκικού εμπάργκο θα ήταν επωφελής για την Τουρκία την ίδια, την Κύπρο, αλλά και το διεθνές εμπόριο γενικότερα, τόνισε ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping - ICS)  Έσμπεν Πούλσον, υπογραμμίζοντας πως το ICS ως θέση αρχής τάσσεται κατά των όποιων πρακτικών που συνιστούν περιορισμό στο παγκόσμιο εμπόριο.

 

Ο κ. Πούλσον παραχώρησε συνέντευξη στο ΚΥΠΕ με αφορμή την κάθοδο του στην Κύπρο για να παραστεί στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ΚΝΕ) το οποίο συμπληρώνει 30 χρόνια λειτουργίας.

 

Για το ΚΝΕ, ο Πρόεδρος της Ένωσης, με έδρα το Λονδίνο και η οποία εκπροσωπεί εθνικούς συνδέσμους πλοιοκτητών από 37 κράτη και το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, είχε μόνο καλά λόγια να πει, χαρακτηρίζοντας το Επιμελητήριο ως πρότυπο συνεργάτη.

 

«Η συνεργασία με το ΚΝΕ είναι εξαιρετική και το ΚΝΕ αποτελεί ένα πρότυπο παραδείγματος του πώς πρέπει να λειτουργεί ένας αποτελεσματικός σύνδεσμος πλοιοκτητών», είπε ο κ. Πούλσον

 

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ICS, αξιωματούχοι του ΚΝΕ υπηρέτησαν από θέσεις Αντιπροέδρου και Προέδρων Επιτροπών, συμμετέχοντας ενεργά στη διαμόρφωση πολιτικής για την παγκόσμια πλοιοκτησία.  

«Αυτό είναι ακριβώς που χρειαζόμαστε για να παράγουμε συμβιβαστικές θέσεις, τις οποίες στη συνέχεια να μπορούμε να παρουσιάσουμε πειστικά εκ μέρους της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας σε σώματα όπως τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (International Maritime Organisation -IMO)», είπε, προσθέτοντας ότι ακόμη σημαντικότερο είναι πως το ΚΝΕ είναι πολύ αποτελεσματικό στην παρουσίαση συμφωνημένων θέσεων του ICS στην Kυπριακή κυβέρνηση.  

Όπως έχω πει, το ΚΝΕ είναι ένα μέλος πρότυπο. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που ως Πρόεδρος του ICS έχω αποδεχθεί να παραστώ και να προσφωνήσω στην Ετήσια Συνέλευση του ΚΝΕ σε αυτή την ειδική περίσταση του εορτασμού της 30ης επετείου του. Πιστεύω πως η παρουσία μου στην 30η Γενική Συνέλευση καταδεικνύει την εκτίμησή μας στο ΚΝΕ για την πολύτιμη προσφορά του στον ICS όλα αυτά τα χρόνια, αναγνωρίζοντας το σημαντικό του ρόλο στη διαμόρφωση των μελλοντικών πολιτικών για τη διεθνή ναυτιλία, είπε.  

Ερωτηθείς για τους περιορισμούς που εδώ και δεκαετίες επιβάλλει η Τουρκία στα πλοία υπό κυπριακή σημαία, ο κ. Πούλσον σημείωσε πως ο ΙCS δεν είναι πολιτικός εμπορικός οργανισμός, αλλά όταν μας ζητήθηκε από τα μέλη του (το ΚΝΕ) και για το συμφέρον της διατήρησης των αρχών ελευθέρου εμπορίου, «έχει μεταφέρει, μεταξύ άλλων οργανισμών, στα Ηνωμένα Έθνη την ανάγκη επίλυσης αυτού του μακροχρόνιου εμπορικού περιορισμού, που γνωρίζω αποτελεί μεγάλη ανησυχία για το ΚΝΕ και τις Εταιρείες-μέλη του και επηρεάζει επίσης τη διεθνή ναυτιλία».  

«Πιστεύουμε έντονα στην ισότητα στη διεθνή ναυτιλία και στην ανοικτή πρόσβαση για το διεθνές εμπόριο ως τα μέσα για να διασφαλίσουμε ότι το παγκόσμιο εμπόριο κινείται με λιγότερο κόστος, προς το συμφέρον των λαών, όλων των χωρών και εργαζόμαστε (lobby)  έντονα εναντίον όποιων πρακτικών, οι οποίες συνιστούν περιορισμό στο ελεύθερο εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών.  

«Η άρση αυτού του εμπορικού περιορισμού θα ήταν προς όφελος της Τουρκίας, της Κύπρου και του διεθνούς εμπορίου γενικότερα», τόνισε.  

Για τις προοπτικές της διεθνούς ναυτιλίας φέτος και τις προβλέψεις του ICS, o κ. Πούλσον είπε πως οι προοπτικές για μια ταχεία μελλοντική ανάπτυξη του εμπορίου φαίνονται κάπως ανησυχητικές, καθώς η παγκόσμια ανάπτυξη προβλέπεται μειωμένη φέτος και να επιβραδύνεται περαιτέρω την επόμενη χρονιά.  

Κατά τον κ. Πούλσον, πέραν των κινδύνων από τη συνεχιζόμενη κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, υπάρχουν ενδείξεις ότι ο ρυθμός ανάπτυξης στην δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη επιβραδύνεται.  

«Αλλά αν η Κίνα κρυολογήσει αυτό θα συμβεί και στην Ναυτιλία και πολλά θα εξαρτηθούν από τα μέτρα που θα πάρουν οι κινεζικές αρχές και συνεπώς ελπίζουμε ότι ο κίνδυνος μιας ύφεσης θα αποφευχθεί», είπε.  

Ειδικότερα, για τον εμπορικό πόλεμο και τον αντίκτυπό του στην παγκόσμια ναυτιλία, ο κ. Πούλσον προειδοποίησε πως ένας ανοικτός πόλεμος θα επηρεάσει τη γενική ζήτηση για τη ναυτιλία, θα αυξήσει τον κίνδυνο της υπερβολικής προσφοράς και θα σηματοδοτήσει την επιστροφή μη βιώσιμων ναύλων, την ώρα που ο τομέας βρίσκεται σε πορεία απορρόφησης του επιπλέον κόστους συμμόρφωσης με τα παγκόσμια όρια στις εκπομπές θείου στη ναυτιλία που αρχίζουν το 2020.  

«H πραγματική ανησυχία μας είναι πώς ο εμπορικός πόλεμος θα επηρεάσει το αίσθημα στην ευρύτερη οικονομία. Αν επηρεάσει τις επενδύσεις και την οικονομική δραστηριότητα τότε μπορεί να έχουμε σοβαρό πρόβλημα, αλλά υπάρχει ακόμη η πιθανότητα ότι η διαφορά μεταξύ της Κίνας και του Προέδρου Τραμπ θα επιλυθεί επιτυχώς», είπε.  

 

Για τους νέους κανονισμούς για τις εκπομπές θείου στην ναυτιλία και τις ανησυχίες για αύξηση του κόστους, ο κ. Πούλσον, αν και καλωσόρισε τους νέους κανονισμούς, ως επωφελείς για την παγκόσμια υγεία και τους ωκεανούς, διατύπωσε ανησυχίες τόσο σε λειτουργικά θέματα τόσο και σε θέματα ασφάλειας που σχετίζονται με την διαθεσιμότητα των συμβατών και ασφαλών καυσίμων, αλλά για την ρεαλιστική προοπτική παγκόσμιας εφαρμογής των κανονισμών». «Η Ναυτιλιακή βιομηχανία έχει εργαστεί στενά με τους διεθνείς νομοθέτες στην προετοιμασία διαφόρων μεταβιβαστικών θεμάτων και έχει ήδη αρχίσει την προετοιμασία για την υλοποίηση του σχετικού κανονισμού», συμπλήρωσε.  

Όσον αφορά στις επιπτώσεις στις τιμές, ο κ. Πούλσον είπε πως ο μεγάλος αστάθμητος παράγοντας είναι ποιο θα είναι το ακριβές κόστος του συμβατού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από την 1η Ιανουαρίου, αλλά και κατά την άμεση περίοδο πριν την εφαρμογή του, καθώς αρχίσουν οι παραγγελίες του καυσίμου αυτού από πλοιοκτήτες.  

«Ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός και ενώ οι εκτιμήσεις διαφέρουν, κάποιοι αναλυτές προβλέπουν ένα συλλογικό κόστος στην παγκόσμια βιομηχανία γύρω στα 50 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως» είπε.

Home