Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Σχεδόν ομόφωνα ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός της ΑΛΚ

Offsite Team
- 22.03.2019

Σχεδόν ομόφωνα ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός της ΑΛΚ

Thumbnail
Ο προϋπολογισμός της ΑΛΚ προβλέπει έσοδα ύψους €32.218.000 και δαπάνες ύψους €32.213.253

Η Ολομέλεια της Βουλής με 36 ψήφους υπέρ, 1 εναντίον και 2 αποχές ψήφισε σε νόμο τον προϋπολογισμό της Αρχής Λιμένων Κύπρου για  το  έτος  2019, ο οποίος προβλέπει έσοδα ύψους €32.218.000 και δαπάνες ύψους €32.213.253.

 

Κατά τη συζήτηση που προηγήθηκε της ψηφοφορίας ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΔΗΣΥ Νίκος Τορναρίτης  αναφέρθηκε στην απόφαση της Κυβέρνησης για θαλάσσια σύνδεση της Κύπρου με την Ελλάδα. Πρόσθεσε ότι δεν μπορεί η Κύπρος να συνεχίσει να είναι αποκομμένη από την υπόλοιπη Ευρώπη και ανέφερε πως η σχετική μελέτη βρίσκεται προς το τέλος.

 

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Ζαχαρίας Ζαχαρίου δήλωσε την αποφασιστικότητα της Λάρνακας για την ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας και πρόσθεσε πως δεν μπορεί να δεχθεί τα συμφέροντα άλλης πόλης να ματαιώσουν τα έργα. Πρέπει να γίνει ανάπτυξη του λιμανιού της Λάρνακας και να κατασκευαστεί η μαρίνα και αυτό είναι ξεκάθαρο μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, πρόσθεσε. Η Βουλευτής του ίδιου κόμματος Αννίτα Δημητρίου είπε πως φαίνεται ότι η ανάπτυξη της Λάρνακας ενοχλεί και ανέφερε πως δεν θα ανεχθούμε στασιμότητα καθώς η Λάρνακα δικαιούται ίσων ευκαιριών στην ανάπτυξη.

 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου ανέφερε πως με την ιδιωτικοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων στο λιμάνι Λεμεσού προκλήθηκαν πολλά προβλήματα αν και έχουν περάσει ήδη τρία χρόνια. Πρόσθεσε πως ο προϋπολογισμός της Αρχής παρουσιάζεται ισοσκελισμένος και προς τούτο υποχρεώθηκε να κόψει κονδύλια από την επένδυση για να δημιουργηθεί το βιομηχανικό λιμάνι Βασιλικού. Οι κυβερνώντες αποφάσισαν να το δώσουν σε ιδιώτες, συνέχισε. Είπε ακόμα πως το ΚΕΒΕ διαμαρτύρεται για ταρίφες στο λιμάνι Λεμεσού και άλλοι εμπλεκόμενοι λένε ότι παρουσιάζεται από τους διαχειριστές άρνηση να εξυπηρετήσουν πλοία. Ο κ. Στεφάνου ανέφερε ακόμα πως ως συνέπεια της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού Λεμεσού παρουσιάζεται μείωση της κίνησης στο λιμάνι Λεμεσού και αύξηση στο λιμάνι Λάρνακας. Ανέφερε επίσης πως η Κυβέρνηση πραξικοπηματικά περιόρισε τις υπερωρίας και της βάρδιες στην Αρχή  για να μην μπορεί η ΑΛΚ να εξυπηρετήσει το λιμάνι Λάρνακας.

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου είπε πως οι αλλαγές με την εμπορικοποίηση του λιμανιού Λεμεσού ταλανίζουν την ΑΛΚ. Πρόσθεσε ότι οι ψηλές ταρίφες από τις διαχειριστικές εταιρείες, η έλλειψη προσωπικού και εξοπλισμού προσθέτουν προβλήματα και ανέφερε πως τα ραντάρ λειτουργούν μόνο με 3 χειριστές. Το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να εξετάσει την ετεροβαρή συμφωνία, συνέχισε προσθέτοντας ότι έχει χαθεί και το λίγο διαμετακομιστικό εμπόριο που υπήρχε. Ο κ. Λεωνίδου είπε επίσης ότι το λιμάνι είναι σημαντικός παράγοντας για την ασφάλεια του κράτους και παρατήρησε ότι η ΑΛΚ από κερδοφόρος οργανισμός κατέστη ζημιογόνος. Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Λάρνακας πρέπει να επανεξεταστεί υπό το πρίσμα των λαθών που έγιναν στη Λεμεσό.

Home