Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

"Θερινές εκπτώσεις": Ευκαιρίες και παγίδες

Της Αγάθης Χατζηκωστή
- 23.06.2019

"Θερινές εκπτώσεις": Ευκαιρίες και παγίδες

Thumbnail
Τι να προσέξουν οι καταναλωτές και τι προνοεί η νομοθεσία - Χρήσιμα tips για κάθε πορτοφόλι

Εκπτώσεις, προσφορές, 50%, sales και κόκκινα χαρτάκια που αναγράφουν μειώσεις τιμών συνθέτουν την περίοδο των εκπτώσεων και την χαρά στην τσέπη του καταναλωτή. Η αντίστροφη μέτρηση για τις λεγόμενες «θερινές εκπτώσεις» ξεκίνησε και είναι πλέον θέμα χρόνου για να γίνει γεγονός. 

Η περίοδος των εκπτώσεων μπορούμε να πούμε ότι είναι σαν περίοδος επενδύσεων, αφού ειδικότερα τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τις τιμές έχουν αρκετά συμφέρουσα έκπτωση σε σχέση με την αρχική τους και τους καταναλωτές να τις τιμούν ιδιαίτερα. Η Offsite θέλοντας να διευκολύνει τους καταναλωτές, ερεύνησε το κεφάλαιο «Εκπτώσεις» για να ενημερώσει το κοινό τι να περιμένει και πώς να μην πέσει σε παγίδες της αγοράς. 

Σε τηλεφωνική επικοινωνία της ιστοσελίδας μας με την Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή πληροφορηθήκαμε ότι ο νόμος σχετικά με τις ημερομηνίες των εκπτώσεων δεν είναι πλέον σε ισχύ. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή, ο περί των Προϋποθέσεων Πώλησης Εμπορευμάτων σε Τιμές Εκπτώσεων (Τροποποιητικός) Νόμος άλλαξε το 2016 σύμφωνα με το Άρθρο 52 του Συντάγματος. Αυτό σημαίνει ότι καταργήθηκε ο νόμος που καθόριζε στα καταστήματα συγκεκριμένη περίοδο εκπτώσεων αφού από το 2016 και μετά είναι σε θέση να καθορίσουν όποτε και όταν θέλουν την περίοδο των εκπτώσεων. Συνεπώς, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε την ακριβή ημερομηνία που θα αρχίσει η εκπτωτική περίοδος καθώς το κάθε κατάστημα έχει τον κύριο λόγο γι’ αυτό. 

Δείτε ΕΔΩ την τροποποιημένη νομοθεσία για τις Εκπτώσεις.

1

Παράλληλα όπως μας ανέφερε λειτουργός της Υπηρεσίας Προστασίας του Καταναλωτή, αυτό που παραμένει σε ισχύ και καθορίζεται υψίστης σημασίας είναι η διπλή αναγραφή τιμής στα προϊόντα. Με λίγα λόγια, οι καταστηματάρχες είναι αναγκασμένοι να αναγράφουν στα προϊόντα τους την αρχική τιμή – προ έκπτωσης – και την μειωμένη δηλαδή τη νέα τιμή. «Αυτό είναι που ελέγχει και η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή σε ελέγχους που διενεργεί σε καταστήματα, αφού με αυτό τον τρόπο προστατεύει την παραπληροφόρηση και την παραπλάνηση σε βάρος των καταναλωτών» τονίζει η Υπηρεσία του Καταναλωτή. 

Σε ερώτηση μας σχετικά με την κλιμακωτή πτώση των τιμών, δηλαδή το γεγονός  ότι πιθανώς καταστήματα να χρησιμοποιούν τη μέθοδο κατά την οποία η πρώτη έκπτωση καθορίζεται στο 30% μετά από μικρό χρονικό διάστημα πέφτει στο 50% ενώ στο τέλος της εκπτωτικής περιόδου στο 70-80%, η Προστασία του Καταναλωτή μας ενημέρωσε ότι αυτό είναι ένα φαινόμενο που υπάρχει στην αγορά χωρίς όμως να το επιβάλλει κάποια νομοθεσία ή περιορισμός που να αναγκάζει τα καταστήματα να το ακολουθούν. «Το φαινόμενο αυτό είναι ξεκάθαρα μια από τις πολιτικές που ακολουθούν αρκετά καταστήματα» δήλωσε ο λειτουργός. 

Tips για προστασία του καταναλωτή κατά τη διάρκεια εκπτώσεων: 

  • Προσοχή στην διπλή αναγραφή τιμής στα προϊόντα. Σε περίπτωση απουσίας της αρχικής τιμής μπορεί να γίνει καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή στην Γραμμή Καταναλωτή: 1429 ή στο μεήλ [email protected]
  • Να θυμάστε ότι έχετε το δικαίωμα ελάχιστης νόμιμης εγγύησης δύο χρόνων για καινούρια προϊόντα και ενός χρόνου για μεταχειρισμένα προϊόντα που αγοράζετε από έμπορο. Εάν ο πωλητής σας προσφέρει εμπορική συμπληρωματική εγγύηση, να θυμάστε ότι η εμπορική εγγύηση δεν αναιρεί τα νόμιμα δικαιώματά σας.
  • Ενημερωθείτε για την πολιτική του καταστήματος για επιστροφές αγορών και για την αντιμετώπιση παραπόνων.
  • Ελέγξτε το αγαθό και βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στην περιγραφή και στα συμφωνηθέντα.
  • Εάν ο έμπορος θέλει να χρεώσει επιπλέον για τη χρήση συγκεκριμένου μέσου πληρωμής π.χ. πιστωτική κάρτα, το τέλος πληρωμής δεν μπορεί να είναι υψηλότερο από αυτό που πραγματικά κοστίζει στον έμπορο η επεξεργασία της πληρωμής.
  • ΠΑΝΤΟΤΕ να ζητάτε απόδειξη αγοράς.
     
Home