Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Εκπαιδευτικοί Προγραμμάτων: Ζητούν διορισμό, όχι όμως βάσει καταλόγων

Offsite Team
- 22.03.2023

Εκπαιδευτικοί Προγραμμάτων: Ζητούν διορισμό, όχι όμως βάσει καταλόγων

Σήμερα η συνάντηση υπoυργού Παιδείας-Συντεχνιών

Λύση για το πώς θα καταργηθεί η αγορά υπηρεσιών και θα γίνουν μισθωτοί οι εκπαιδευτικοί που εργοδοτούνται στα 14 Προγράμματα του υπουργείου Παιδείας ψάχνει η Αθηνά Μιχαηλίδου.

Όπως έγραψε και σε προηγούμενο ρεπορτάζ της η OffsiteNews, κατά τη διάρκεια της θητείας του τέως υπουργού Παιδείας Πρόδρομου Προδρόμου έχει ετοιμαστεί προσχέδιο για τις συμβάσεις των εκπαιδευτικών ωστόσο είναι πιθανόν να υπάρξουν διαφοροποιήσεις μετά και τις διαβουλεύσεις της νέας υπουργού Παιδείας. 

Σύμφωνα με το προσχέδιο, για κάποια από τα προγράμματα του υπουργείο, υπάρχει εισήγηση για να δοθούν συμβάσεις σε εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων.

Εάν τελικά επιλεγούν αυτές οι εισηγήσεις από την νέα σχολική χρονιά, υπάρχει και το ενδεχόμενο αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς που εργοδοτούνται στα Προγράμματα, να βρεθούν χωρίς δουλειά, καθώς είτε δεν περιλαμβάνονται στους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων, είτε είναι χαμηλά στους καταλόγους. Γεγονός το οποίο προκάλεσε αναβρασμό στις τάξεις των εκπαιδευτικών. 

Η δημοσίευση του προσχεδίου από την OffsiteNews, κάποιες από τις θέσεις που δημοσιοποίησε η ΠΟΕΔ και γενικότερα τα σενάρια που φέρνουν κάποιους εκπαιδευτικούς να μένουν χωρίς δουλειά από τη νέα χρονιά, προκαλούν αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς που ψάχνουν λύσεις. Ήδη πάντως σε διάφορα γκρουπ οργανώνονται και μαζεύουν υπογραφές για να διεκδικήσουν και δικαστικά τα αιτήματά τους.

Βάσει του προσχεδίου του υπουργείου, από τα 14 Προγράμματα θα δοθούν συμβάσεις για τα 12. Για τους Συνεργάτες Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης και την Κατ’ οίκον εκπαίδευση υπάρχει εισήγηση για διατήρηση του καθεστώτος αγοράς υπηρεσιών.

>>> ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ εδώ τι προτείνεται για κάθε Πρόγραμμα

Πάντως η υπουργός Παιδείας σήμερα συναντά εκπροσώπους των συντεχνιών ΟΕΚΔΥ ΣΕΚ και ΠΑΣΕΥ ΠΕΟ όπου θα συζητήσουν το καυτό θέμα το πώς θα γίνουν μισθωτοί οι εκπαιδευτικοί. Οι συντεχνίες θα μεταφέρουν στην υπουργό τις εισηγήσεις τους ώστε κανένας εκπαιδευτικός να μην βρεθεί στο δρόμο από την νέα σχολική χρονιά. 

Οι θέσεις της ΠΟΕΔ

Προ ημερών η ΠΟΕΔ έστειλε επιστολή στον κ. Νεόφυτο Παπαδόπουλο Γενικό Διευθυντή του υπουργείου Παιδείας, στην οποία αναγράφονται οι θέσεις της για την κατάργηση του καθεστώτος της αγοράς υπηρεσιών.

Η ΠΟΕΔ σημειώνει πως τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα πρέπει να στελεχώνονται από συμβάσεις, οι οποίες θα δίνονται από τους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας. «Συνεπώς, η υπηρεσία σε αυτά τα προγράμματα, για το μη μόνιμο προσωπικό, από τούδε και στο εξής, θα πρέπει να αναγνωρίζεται ως προϋπηρεσία σε Δημόσιο Σχολείο».

Όπως διαφαίνεται, οι θέσεις της ΠΟΕΔ συμφωνούν με τις θέσεις του υπουργείου Παιδείας για κάποια από τα Προγράμματα. 

Τι εισηγείται η ΠΟΕΔ για κάθε πρόγραμμα για τα Προγράμματα της Δημοτικής Εκπαίδευσης

ΔΡΑΣΕ+

Η αναφορά της πρότασης του υπουργείου για συμβάσεις από τους δύο καταλόγους της ΕΕΥ (διοριστέων και διορισίμων), ταυτίζεται και με τη θέση της Οργάνωσης. 

«Η αναφορά στην πρόταση για μείωση αριθμού σχολείων που ανήκουν στο πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ+, μας προβληματίζει και σημειώνουμε την ανάγκη καταγραφής και ενημέρωσης της Οργάνωσης, σε σχέση με τα κριτήρια, στη βάση των οποίων τα σχολεία θα εντάσσονται στο πρόγραμμα. Μοναδική μας έγνοια είναι να υπάρχουν εκείνες οι δομές που θα στηρίξουν τα παιδιά επαρκώς και στη βάση των εκπαιδευτικών τους αναγκών, σε όλα τα σχολεία, είτε αυτά ανήκουν στο πρόγραμμα ΔΡΑΣΕ+, είτε όχι. Όσον αφορά τις ανάγκες στελέχωσης για την υλοποίηση της δράσης δημιουργικής απασχόλησης, επαναλαμβάνουμε τη θέση μας ότι αυτές πρέπει να διδάσκονται από εκπαιδευτικούς δημοτικής εκπαίδευσης, αφού αφορούν γνωστικά αντικείμενα του Αναλυτικού Προγράμματος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».

Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΟΣ και ΠΟΝ)

Η ΠΟΕΔ συμφωνεί με την αναφορά της πρότασης του ΥΠΑΝ ως προς την αποτελεσματικότερη διασύνδεση της πρωινής με την απογευματινή ζώνη. Για αυτό και θα πρέπει να υπάρξει ενδελεχής συζήτηση μεταξύ ΥΠΑΝ και ΠΟΕΔ, σε σχέση με τον τρόπο υλοποίησης της θέσης αυτής.

«Θα πρέπει να καθοριστεί ποσοστό εργοδότησης των μόνιμων εκπαιδευτικών, το οποίο θα διασφαλίζει μεν την παρουσία μόνιμου προσωπικού στα ΠΟΣ και ΠΟΝ αλλά και θα εξακολουθήσει να δίνει δυνατότητα εργοδότησης όσων περισσότερων αδιόριστων εκπαιδευτικών γίνεται, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια. Σημειώνουμε ότι η ΠΟΕΔ συμφωνεί με το καθεστώς της υπερωριακής απασχόλησης για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Θέση της ΠΟΕΔ είναι, η εργοδότηση των αδιόριστων εκπαιδευτικών να γίνεται με συμβάσεις όπως αναφέρονται και στις γενικές μας αρχές, από την ΕΕΥ και μέσα από τους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων. Εκφράζουμε τη διαφωνία μας στη δημιουργία ξεχωριστού καταλόγου, για σκοπούς πρόσληψης στα ΠΟΣ και ΠΟΝ».

Ενιαίο Ολοήμερο Σχολείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

Πρωταρχικός στόχος, αναφέρει η ΠΟΕΔ, πρέπει να είναι η σταδιακή αύξηση των Ενιαίων Ολοήμερων Σχολείων, έτσι ώστε να υπάρχει η επιλογή του ΕΟΣ για τους γονείς σε κάθε κοινότητα, περιφέρεια ή Δήμο.

«Όσον αφορά στη στελέχωση των ΕΟΣ, εκφράζουμε την έντονη διαφωνία μας σε σχέση με την εισήγηση/ πρόταση του ΥΠΑΝ, για να αλλάξει η συμφωνία μεταξύ ΠΟΕΔ και ΥΠΑΝ, η οποία προνοεί μείωση του διδακτικού χρόνου των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην απογευματινή ζώνη των ΕΟΣ και την αμοιβή τους με υπερωριακή απασχόληση με κατ’ αποκοπή επίδομα. Την ίδια στιγμή, η πρόταση που αντιπαραβάλλει το ΥΠΑΝ διαφοροποιεί τον τρόπο λειτουργίας του ΕΟΣ και θα δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα σε ότι αφορά τη διοίκηση και τη λειτουργία τους. Όσον αφορά στη λειτουργία, σημειώνουμε ότι με την εισήγηση του ΥΠΑΝ θα είναι δύσκολος ο καταμερισμός των μαθημάτων και στην ουσία αυτό θα οδηγήσει στην αλλαγή της φιλοσοφίας του ΕΟΣ.

Τέλος, σημειώνουμε τη συμφωνία μας με την εισήγηση κάλυψης των αναγκών για τα μαθήματα ενδιαφέροντος στο ΕΟΣ από εκπαιδευτικούς Δημοτικής».

Θερινά Σχολεία

Η ΠΟΕΔ συμφωνεί με την πρόταση του ΥΠΑΝ και στην αναφορά ότι όσοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί εκδηλώσουν ενδιαφέρον για εργασία, αυτό θα γίνεται με καθεστώς υπερωριακής απασχόλησης, με κατ' αποκοπή επίδομα. «Σημειώνουμε δε ότι η απασχόληση σε Θερινό Σχολείο, δεν μπορεί να θεωρείται προϋπηρεσία σε Δημόσιο Σχολείο. Τα Θερινά Σχολεία δεν αποτελούν συνέχεια του Δημόσιου Σχολείο, το οποίο λειτουργεί στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος. Ως εκ τούτου, η απασχόληση αδιόριστων εκπαιδευτικών δεν θα πρέπει να γίνεται από τους καταλόγους διορισίμων και διοριστέων της ΕΕΥ».

Συνεργάτες Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης

Ως ΠΟΕΔ καταθέτουμε τη θέση μας είναι ότι θα πρέπει να γίνει εντατικός διάλογος σε θέματα που αφορούν τα περιστατικά παραβατικής συμπεριφοράς παιδιών και ολιστικών τρόπων διαχείρισής τους. Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να συζητηθεί και ο ρόλος της ΟΑΠ.

Επιμορφωτικά Κέντρα

Η ανάθεση των προγραμμάτων στους Δήμους επηρεάζει άμεσα και τον όλο συντονισμό και εποπτεία του προγράμματος, ο οποίος ανήκει στη Διεύθυνση Δημοτικής. Για τον σκοπό αυτό έχουν δημιουργηθεί 4 οργανικές θέσεις Διευθυντή Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, οι οποίες πρέπει να παραμείνουν για τον συντονισμό του προγράμματος.

Home