Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Εξήγησαν γιατί θέλουν κατάργηση της εξέτασης Ιανουαρίου οι καθηγητές

Offsite Team
- 26.04.2023

Εξήγησαν γιατί θέλουν κατάργηση της εξέτασης Ιανουαρίου οι καθηγητές

Ετοιμάζει την πρόταση για Τετράμηνα το υπουργείο

Το σημαντικό ζήτημα της αξιολόγησης των μαθητών, βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης που είχε τη Δευτέρα, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, με την Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ, στην παρουσία του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου, Νεόφυτου Παπαδόπουλου και του Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, Κυπριανού Λούη.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη συνάντηση, στα μέσα Μαΐου ενδέχεται να καταθέσει το Υπουργείο Παιδείας μια ολοκληρωμένη πρόταση για την αξιολόγηση των μαθητών.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ και ερωτηθείς για το τι συζητήθηκε στη συνάντηση της Δευτέρας, ο Γενικός Γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, είπε ότι η Υπουργός Παιδείας ήθελε να της εξηγήσουν και προφορικά τις θέσεις τους σε σχέση με τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, τις οποίες κατέθεσαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα και οι οποίες ήταν κοινές με την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων.

«Εμείς ως ΟΕΛΜΕΚ εξηγήσαμε και προφορικώς στην Υπουργό τις θέσεις μας και πιστεύουμε ότι υιοθετεί ή ενστερνίζεται τους προβληματισμούς μας και τις ανησυχίες μας και ζητήσαμε από την Υπουργό Παιδείας να καταθέσει όσο πιο σύντομα γίνεται -εντός Μαΐου φυσικά- πρόταση για αλλαγή του υφιστάμενου τρόπου αξιολόγησης των μαθητών, έτσι ώστε από τη νέα σχολική χρονιά 2023-2024, να υπάρχει άλλος τρόπος με τον οποίο να αξιολογούνται οι μαθητές, που να εξυπηρετεί πάνω από όλα τους μαθητές μας και γενικότερα το εκπαιδευτικό σύστημα», συμπλήρωσε.

Ο κ. Χατζησάββας ανέφερε, επίσης, ότι επανέλαβαν για μια ακόμη φορά τη θέση τους, και εξήγησαν τους λόγους για τους οποίους πιστεύουν ότι η κεντρική εξέταση του Ιανουαρίου πρέπει να καταργηθεί.

«Να υπάρχει μια κεντρική εξέταση, όπως είπαμε στην Υπουργό Παιδείας, η οποία θα διεξάγεται στο τέλος της σχολικής χρονιάς και να αφορά και τα δύο τετράμηνα αυτή η εξέταση, αλλά στο εξεταστικό δοκίμιο να περιλαμβάνεται το 60% της διδακτέας ύλης», σημείωσε.

Όπως είπε ο κ. Χατζησάββας, κατά τη συνάντηση τόνισαν επίσης ότι ειδικά για την Γ΄ Λυκείου είναι πραγματικά πολύ ψυχοφθόρο τα παιδιά να δίνουν μέσα σε ένα χρονικό διάστημα πέντε, έξι μηνών τρεις κεντρικές εξετάσεις και ότι αυτή η κεντρική εξέταση του Ιανουαρίου από τη στιγμή που θα καταργηθεί να εξυπηρετήσει όλους τους μαθητές.

«Για την Γ΄ Λυκείου αναφέραμε ότι σίγουρα θα πρέπει να συνεχίσει να υφίσταται ο θεσμός των Παγκύπριων Εξετάσεων για όσους τελειόφοιτους μαθητές ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα δημόσια πανεπιστήμια της Κύπρου και της Ελλάδας και όπως επίσης για όσα παιδιά δεν ενδιαφέρονται για τα πανεπιστήμια της Κύπρου και της Ελλάδας να δίνουν μια κεντρική εξέταση στο τέλος της σχολικής χρονιάς, δηλαδή τις ενιαίες απολυτήριες εξετάσεις που θα αφορά μόνο το απολυτήριο των τελειόφοιτων μαθητών», πρόσθεσε.        

Ο κ. Χατζησάββας ανέφερε πως η Υπουργός Παιδείας τούς ρώτησε πως θα βγαίνει ο τελικός βαθμός του έτους .

«Όπως αναφέρεται και στη γραπτή μας επιστολή ο τελικός βαθμός του έτους ουσιαστικά θα προκύπτει από τον βαθμό του α’ τετραμήνου (ο βαθμός των μαθητών από την προφορική αξιολόγηση, διαγωνίσματα), τον βαθμό του β’ τετραμήνου (προφορική αξιολόγηση, διαγωνίσματα) και τον βαθμό της τελικής κεντρικής εξέτασης, που θα διεξάγεται στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Εκείνο που εισηγηθήκαμε στην Υπουργό Παιδείας είναι ότι τα δύο τετράμηνα, κατά την άποψη μας το ποσοστό βαρύτητας θα πρέπει να είναι 35% και το ποσοστό βαρύτητας της τελικής εξέτασης όχι περισσότερο από το 30%», συμπλήρωσε.

Σημείωσε, επιπρόσθετα, ότι ο βαθμός στο τέλος του κάθε τετραμήνου ουσιαστικά θα προκύπτει μέσα από τη συντρέχουσα αξιολόγηση.

«Η συντρέχουσα αξιολόγηση περιλαμβάνει τις διάφορες πηγές αξιολόγησης, που είναι οι γραπτές ασκήσεις. Εννοείται ότι τα διαγωνίσματα θα πρέπει να είναι περιορισμένος ο αριθμός τους και θα πρέπει να συμφωνηθεί ο αριθμός όσον αφορά τα διαγωνίσματα τόσα για τα εξεταζόμενα όσο και τα μη εξεταζόμενα μαθήματα, όπως επίσης ο βαθμός των τετραμήνων θα προκύπτει πέραν αυτής της αξιολόγησης και από τη συμμετοχή του μαθητή μέσα στην τάξη, από την κατ΄οίκον εργασία, αλλά και από διάφορες εργασίες που ενδεχομένως να αναθέτουν οι διδάσκοντες στους μαθητές τους», ανέφερε.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Χατζησάββας είπε ότι η Υπουργός Παιδείας με βάση τα όσα συζήτησαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα, αντιλαμβάνεται τους προβληματισμούς, τις ανησυχίες τους και θεωρεί ότι θα πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε ένας νέος στόχος αξιολόγησης των μαθητών.

«Το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, ολόκληρος ο μήνας πάει στις εξετάσεις, τότε ναι είναι ένα σοβαρό πρόβλημα από τη στιγμή που υπάρχει τόση μεγάλη απώλεια διδακτικού χρόνου», σημείωσε.

Σε ερώτηση αν τους έχει ενημερώσει πότε θα είναι έτοιμο το νέο σχέδιο αξιολόγησης των μαθητών, ο κ. Χατζησάββας είπε ότι στα μέσα Μαΐου ενδέχεται να καταθέσει το Υπουργείο μια ολοκληρωμένη πρόταση.

Ξεκινούν Μάη οι εξετάσεις στη Μέση Εκπαίδευση

-------------

Σε παρατήρηση ότι η φετινή σχολική χρονιά οδεύει προς το τέλος και πως υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις για το πρόγραμμα των εξετάσεων στη Μέση Εκπαίδευση, ο κ. Χατζησάββας είπε ότι πράγματι, βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Για το Λύκειο, συνέχισε, η πρώτη εξέταση είναι τη Δευτέρα, 15 Μαΐου, και ειδικά η Γ΄ Λυκείου ξεκινά με το μάθημα των Νέων Ελληνικών και ολοκληρώνεται ουσιαστικά τέλος Μαΐου η εξεταστική περίοδος για το Λύκειο.

Για το Γυμνάσιο, είπε ο κ. Χατζησάββας, η λήξη μαθημάτων θα είναι στις 22 Μαΐου, ενώ η εξεταστική περίοδος ξεκινά 24 Μαΐου και πιθανόν να υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στο πρόγραμμα ειδικά της Γ΄γυμνασίου, έτσι ώστε οι εξετάσεις να τελειώσουν 2 Ιουνίου αντί 1η Ιουνίου, για να μην υπάρχουν συνεχόμενα μαθήματα, ειδικά στην Γ΄ γυμνασίου.

«Το θέσαμε. Απ΄εκεί και πέρα, αναμένουμε να σταλεί εγκύκλιος προς τις σχολικές μονάδες για να το ξεκαθαρίσουν, για να μπορέσουν και τα σχολεία μας να προετοιμαστούν διότι ήδη άρχισαν να προετοιμάζονται για την περίοδο των εξετάσεων και στα γυμνάσια και στα λύκεια. Και για να γνωρίζουν οι μαθητές να προετοιμαστούν όσο πιο καλά γίνεται», συμπλήρωσε.

Σε ερώτηση αν έχουν συζητήσει θέματα που αφορούν τη νέα σχολική χρονιά 2023-2024, ο κ. Χατζησάββας είπε ότι δεν συζήτησαν τίποτε για τη νέα σχολική χρονιά.

«Το επίμαχο θέμα ήταν ακριβώς η αξιολόγηση των μαθητών από τη νέα σχολική χρονιά και κάποια ερωτήματα που υποβάλαμε, όπως για το πρόγραμμα των εξετάσεων στο γυμνάσιο που υπάρχουν σε δύο συνεχόμενες ημέρες εξετάσεις αλλά και για το ότι έπρεπε να ξεκαθαρίσει και ποια θα είναι η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων για το γυμνάσιο, που όπως φαίνεται θα είναι μάλλον στις 22 Μαΐου», πρόσθεσε.

Σημείωσε ότι στο λύκειο 12 Μαΐου υπάρχει λήξη μαθημάτων, διότι ξεκινούν οι εξετάσεις στις 15 Μαΐου .

«Το πιο σημαντικό είναι να προλάβει η Υπουργός, το Υπουργείο να ετοιμάσει νομοσχέδιο, να το καταθέσει στη Βουλή και να ξεκινήσει αμέσως η συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής και να πάει στην Ολομέλεια με την ελπίδα ότι θα υπάρξει μια συμφωνία», συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Χατζησάββας ανέφερε πως η Υπουργός τους είπε ότι όταν θα ετοιμάσουν το νομοσχέδιο ενδεχομένως να έχουν ακόμα μια συνάντηση, διότι υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που έθεσε η ΟΕΛΜΕΚ χθες για το ποιος μπορεί να είναι ο αριθμός, παραδείγματος χάριν, των διαγωνισμάτων ή ποια μαθήματα θα μπορούν να γίνονται διαγωνίσματα.

«Είναι ένα ζήτημα, το οποίο πρέπει να συζητήσουμε. Θα πρέπει ο αριθμός των διαγωνισμάτων να είναι περιορισμένος. Να είναι ένας αριθμός για κάθε μάθημα σε σχέση με τις διδακτικές περιόδους που έχει το συγκεκριμένο μάθημα, αλλά πάνω απ΄ όλα ο στόχος είναι να μην φορτώσουμε τα παιδιά με μεγάλο αριθμό διαγωνισμάτων», κατέληξε.

Πηγή: ΚΥΠΕ

Home