Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τετράμηνα: Απαντά με στοιχεία για τα αποτελέσματα ο Προδρόμου

Offsite Team
- 15.02.2023

Τετράμηνα: Απαντά με στοιχεία για τα αποτελέσματα ο Προδρόμου

Αναλυτικά στοιχεία

Απάντηση στα πυρά που δέχεται για τα αποτελέσματα των εξετάσεων Α' τετραμήνου δίνει το υπουργείο Παιδείας.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του «λαμβάνοντας υπόψη παραστάσεις και ανησυχίες που είχαν εκφραστεί από την Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης από τις πρώτες μέρες των εξετάσεων και προτού καν γίνει διόρθωση και υπάρξουν αποτελέσματα, το Υπουργείο ανέλαβε, όπως ενημερώθηκε και ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην όλη διαδικασία. Συγκεκριμένα, έγινε αποτίμηση των εξεταστικών δοκιμίων και στη συνέχεια ενδελεχής μελέτη των αποτελεσμάτων. Με το ζήτημα αυτό ασχολήθηκαν οι αρμόδιοι επιθεωρητές, οι σύμβουλοι τους και το Γραφείο Προγραμματισμού. Ενώ έγινε επιστημονική επεξεργασία και εξέταση των αποτελεσμάτων από ειδικούς, Μαθηματικούς και Στατιστικολόγους».

>>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φωνές από Γονείς για Τετράμηνα - «Τραγικά τα αποτελέσματα»

Συνεχίζοντας αναφέρει πως «μέσα από αυτή τη διερεύνηση και εξακρίβωση δεν επιβεβαιώθηκαν οι ισχυρισμοί ότι συνέβαινε κάτι το ασυνήθιστο ή ότι παρατηρήθηκε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Τα αποτελέσματα, από όποια πλευρά και να τα δει κανείς, δεν δικαιολογούν ισχυρισμούς που προβάλλονται δημοσίως. Ιδιαίτερα μάλιστα τα αποτελέσματα των γραπτών αξιολογήσεων στα γυμνάσια φαίνεται να είναι καλύτερα του αναμενόμενου». 

Όσον αφορά στην εξέταση Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου, για την οποία η Συνομοσπονδία είχε εγείρει θέμα, το υπουργείο επισημαίνει πως η ανάλυση των αποτελεσμάτων δείχνει ότι:

- Ο μέσος όρος της βαθμολογίας είναι πρακτικά ίδιος όπως πέρσι (9,5/20 έναντι 9,6/20) και συγκρίνεται ευνοϊκά με τις τελευταίες συγκρίσιμες Παγκύπριες Εξετάσεις (8,3/20).

- Η κατανομή των βαθμολογιών, ακολουθεί μια καμπύλη σχεδόν ίδια με την περσινή –που προσεγγίζει σε κάποιο βαθμό την ομαλή κατανομή (όπως φαίνεται στη γραφική παράσταση που επισυνάπτεται).

- Το ποσοστό μαθητών/τριών που είχαν βαθμολογία πάνω από τη «βάση», δηλαδή 10/20 μέχρι 20/20 είναι φέτος μεγαλύτερο από ό,τι πέρσι (48,5% σε σύγκριση με 46,8%). Συγκρίνεται ευνοϊκά και με τα αποτελέσματα των τελευταίων Παγκύπριων Εξετάσεων. Συναφώς, σχετικά χαμηλότερο είναι το ποσοστό εκείνων που είχαν φέτος βαθμολογία κάτω από τη «βάση».

-  Ενώ και το ποσοστό μαθητών/τριών με κορυφαίες επιδόσεις, 18-20/20 είναι περίπου ίδιο στη φετινή και στην περσινή εξέταση, γύρω στο 8%.    

Επομένως, δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται ο ισχυρισμός ότι το εξεταστικό δοκίμιο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο ή ότι οι μαθητές/μαθήτριες είχαν χαμηλότερες επιδόσεις.

1

«Η Συνομοσπονδία Γονέων έχει μάλιστα προ ημερών ενημερωθεί και γραπτώς για το θέμα αυτό, μαζί με τη διαβεβαίωση ότι στη βάση των αποτελεσμάτων που έχουν καταγραφεί δεν δικαιολογείται συζήτηση για οποιαδήποτε ενέργεια. Σημειώνεται ότι ανάλογη εικόνα καταγράφεται και σχετικά με τις επιδόσεις των τελειόφοιτων στα Νέα Ελληνικά, οι οποίες, όπως φαίνεται και στα στοιχεία που επισυνάπτονται σε Πίνακα, είναι βελτιωμένες σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.»

Την ίδια ώρα όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο, «ανάλογες και συγκρίσιμες με προηγούμενα έτη είναι και οι επιδόσεις που καταγράφονται στις άλλες τάξεις του Λυκείου. Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι αρκετά καλά κρίνονται και τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων στα Γυμνάσια, στα οποία δόθηκε επίσης ιδιαίτερη σημασία, αφού ήταν η πρώτη φορά που οι μαθητές/μαθήτριες εκείνων των ηλικιών είχαν την εμπειρία κεντρικής γραπτής αξιολόγησης.

Συγκεκριμένα, στην Α’ Γυμνασίου 70% των μαθητών/τριών είχαν βαθμολογία πάνω από 10/20 στα Νέα Ελληνικά, ενώ 28% αξιολογήθηκαν με 15-20/20. Στα Μαθηματικά 58,5% είχαν βαθμολογία πάνω από 10/20 και 29,5% βαθμολογήθηκαν με 15-20/20. Στην Ιστορία, με μέση βαθμολογία 13,8/20, ποσοστό 83% είχε αξιολόγηση πάνω από 10/20, ενώ τα αντίστοιχα αποτελέσματα καταγράφηκαν στη Βιολογία, με 80% με βαθμολογία πάνω από 10/20 και 54% μεταξύ 15 και 20/20.

Στη Β’ Γυμνασίου ποσοστό 54% είχαν στα Μαθηματικά βαθμολογία πάνω από 10/20 και 28% είχαν 15-20/20, ενώ στα Ελληνικά 70% βαθμολογήθηκαν πάνω από 10/20 και 35% είχαν βαθμούς 15-20/20. Αντίστοιχα, στη Γ’ Γυμνασίου 59% είχαν στα Νέα Ελληνικά βαθμολογία πάνω από 10/20 και 29% μεταξύ 15 και 20/20, ενώ στα Μαθηματικά αντίστοιχες επιδόσεις είχαν 46% και 19%.   

2

3

«Αυτές όμως οι ικανοποιητικές επιδόσεις που καταγράφονται στο Γυμνάσιο επιβεβαιώνουν την ανάγκη να υπάρχει αξιολόγηση και αποτίμηση, ακριβώς για περιπτώσεις όπου τυχόν θα εντοπίζονται ελλείψεις ή αδυναμίες που πρέπει να τύχουν αντιμετώπισης. Η αξιόπιστη και συγκροτημένη αξιολόγηση είναι επωφελής τόσο για ένα έκαστο των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών που διαπιστώνουν τα αποτελέσματα της διδασκαλίας, όσο και συνολικά για κάθε σχολείο και για το Υπουργείο».

Πρόσθεσε πως «τα ίδια τα στοιχεία δεν δικαιολογούν τις ιδιαίτερες διαμαρτυρίες ούτε και προκύπτει ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα ως προς την αξιοπιστία των αξιολογήσεων του Α’ τετραμήνου και βεβαίως με κανένα τρόπο δεν μπορεί να προκύπτει ζήτημα «ακύρωσης», όπως ακούγεται. Η προσπάθεια κάποιων να απαξιώσουν τη διαδικασία αξιολόγησης, στην οποία με διάφορους τρόπους δραστηριοποιείται το σύνολο των εκπαιδευτικών, είτε ως διδάσκοντες είτε ως θεματοθέτες και διορθωτές, είτε ως σύμβουλοι και επιθεωρητές, ισοδυναμεί με την απαξίωση συνολικά του σχολείου. Όταν κάποιοι αμφισβητούν την εργασία των εκπαιδευτικών και του Υπουργείου ως προς την αξιολόγηση, αντιλαμβάνονται ότι ταυτόχρονα αμφισβητούν και τη διδασκαλία που γίνεται από αυτούς τους ίδιους;»

Καταληκτικά αναφέρει πως «ειδικά οι γονείς είναι οι πρώτοι που θα έπρεπε να ζητούν στα σχολεία τα παιδιά τους να διδάσκονται όσο το δυνατόν περισσότερο και να υπάρχουν αξιόπιστες διαδικασίες αξιολόγησης για να μπορεί να διαπιστώνεται ότι επιτυγχάνονται οι δείκτες επάρκειας/ επιτυχίας και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Τίποτα δεν τεκμηριώνει ότι η λογική του αόριστου επαναλαμβανόμενου αιτήματος για «μείωση της ύλης» και για κατάργηση των εξετάσεων θα αποβεί προς όφελος της εκπαίδευσης και των παιδιών».

Home