Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Θέλει να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση των μαθητών η Αθηνά

Της Κωνσταντίνας Χατζηανδρέα
- 25.04.2023

Θέλει να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση των μαθητών η Αθηνά

Μέχρι τέλος Μαΐου στην Βουλή η πρόταση - Προς κατάργηση η εξέταση Ιανουαρίου από την νέα χρονιά

Την ώρα που η σχολική χρονιά οδεύει προς το τέλος της, οι διαβουλεύσεις της υπουργού Παιδείας Αθηνάς Μιχαηλίδου για το τι θα ισχύει τελικά με τις εξετάσεις Τετραμήνων από την νέα χρονιά, μπαίνουν στην τελική ευθεία.

Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, με την Αθηνά Μιχαηλίδου να καλείται να καταθέσει σύντομα ενώπιον της Βουλής την πρόταση του υπουργείου αναφορικά με τις αλλαγές που θα γίνουν στις εξετάσεις Τετραμήνων.

Εντός ημερών αναμένεται η πρόταση να πάρει την τελική της μορφή και αφού το Υπουργικό Συμβούλιο ανάψει το πράσινο φως, μέχρι τέλος Μαΐου θα οδηγηθεί στη Βουλή. 

Καταργείται η εξέταση Ιανουαρίου

Οι προεκλογικές δεσμεύσεις του Νίκου Χριστοδουλίδη φαίνονται να υλοποιούνται, καθώς όπως πληροφορείται η OffsiteNews, η εξέταση Ιανουαρίου οδεύει προς κατάργηση και θα παραμείνει μόνο η εξέταση Μαϊου με την ύλη όλης της χρονιάς, αλλά μειωμένη.

Υπενθυμίζεται πως η κατάργηση της εξέτασης Ιανουαρίου ήταν και αίτημα της ΟΕΛΜΕΚ και το προνοούσε η πρόταση νόμου που κατατέθηκε από πλευράς ΑΚΕΛ.

Στόχος του υπουργείου, όπως λέχθηκε πολλάκις, είναι να υπάρχει ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή και της μαθήτριας.

Θα γίνεται επιμόρφωση των Καθηγητών

Δεδομένου ότι η εξέταση Ιανουαρίου δεν θα υπάρχει, οι μαθητές θα πρέπει να αξιολογηθούν από την Προφορική Αξιολόγηση - Συντρέχουσα η οποία την δεδομένη στιγμή, αποτελεί το 60% της βαθμολογίας κάθε τετράμηνο. 

Στην Προφορική Αξιολόγηση - Συντρέχουσα περιλαμβάνονται οι εξής μορφές αξιολόγησης:

1/ Συμμετοχή του/της μαθητή/μαθήτριας στις καθημερινές εργασίες του μαθήματος.

2/ Κατ’ οίκον εργασία: είναι θετικά συνδεδεμένη µε τη βελτίωση της επίδοσης των μαθητών/μαθητριών. Αφορά ποιοτικές δραστηριότητες που δεν πρέπει να υπερφορτώνουν το πρόγραμμα και την προσπάθεια του/της μαθητή/μαθήτριας εκτός τάξης.

3/ Γραπτές προειδοποιημένες ασκήσεις στην τάξη (για τα εξεταζόμενα μαθήματα) ή μικρή γραπτή προειδοποιημένη άσκηση στην τάξη (για τα μη εξεταζόμενα μαθήματα).

4/ Ατομική ή ομαδική δημιουργική εργασία μελέτης (project) που προετοιμάζεται κατόπιν ανάθεσης και με την καθοδήγηση του/της διδάσκοντος/ουσας καθηγητή/τριας.

5/ Δραστηριότητες διάκρισης, εκτός αίθουσας διδασκαλίας, που σχετίζονται με συγκεκριμένο μάθημα ή/και με ευρύτερη κοινωνική/εθελοντική/πολιτιστική προσφορά.

Η νέα πρόταση για τις εξετάσεις Τετραμήνων, θα περιλαμβάνει και την διεξαγωγή επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς για τις μορφές αξιολόγησης. 

Δηλαδή οι καθηγητές θα κληθούν να παρακολουθήσουν κάποια προγράμματα, ούτως ώστε να αξιολογούν σωστά τους μαθητές στην Προφορική Αξιολόγηση - Συντρέχουσα, αφού δεν θα διεξάγεται η εξέταση Ιανουαρίου και ο βαθμός του κάθε μαθητή θα προκύπτει από τα διαγωνίσματα, τα projects και την συμμετοχή στην τάξη.

Σημειώνεται ότι χθες (24/4) η υπουργός Παιδείας συναντήθηκε με την ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ όπου αντάλλαξαν απόψεις.

Οι καθηγητές εισηγήθηκαν στην υπουργό όπως η βαρύτητα του Α’ και του Β’ Τετραμήνου να είναι το 35% του βαθμού και η τελική εξέταση να μετρά 30%.

Άπαντες πλέον, αναμένουν να μπουν οι τελευταίες πινελιές στην πρόταση του υπουργείου έτσι ώστε πριν την λήξη των συνεδριάσεων της Βουλής για τις θερινές διακοπές να γνωρίζουν τι θα ισχύει από την νέα σχολική χρονιά. 

Home