Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Η εξήγηση γιατί πλοίο στη Λάρνακα πήρε επικίνδυνη κλίση (Φώτος)

Offsite Team
- 10.12.2019

Η εξήγηση γιατί πλοίο στη Λάρνακα πήρε επικίνδυνη κλίση (Φώτος)

Thumbnail
Eίδαν πλοίο να παίρνει επικίνδυνη κλίση και το κατήγγειλαν – Ξεκαθαρίζει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας

Καταγγελία από πολίτες θορύβησε το Κίνημα Οικολόγων το οποίο με τη σειρά του ζήτησε εξηγήσεις από την Λιμενική Αστυνομία, το Τμήμα Περιβάλλοντος αλλά και το Υφυπουργείο Ναυτιλίας. 

Πιο συγκεκριμένα, η καταγγελία έκανε λόγο για δεξαμενόπλοιο χημικών το οποίο βρισκόταν έξω από το λιμάνι Λάρνακας όπου είχε πάρει  κλίση που πιθανό να προήλθε από ατύχημα και στη προσπάθεια τους να το επισκευάσουν γέμισαν ή άδειασαν δεξαμενές για διατηρήσουν την κλίση να επισκευαστεί. Όπως παράλληλα αναφερόταν στην καταγγελία «το επικίνδυνο είναι αν γέμισαν τις δεξαμενές με θαλασσινό νερό και μετά τις άδειασαν, παρασύρθηκε στην θάλασσα ότι χημικό είχαν οι δεξαμενές του. Αυτές οι διαδικασίες συνήθως γίνονται σε λιμάνια με κατάλληλες προδιαγραφές και το ξέπλυμα των δεξαμενών συλλέγεται και δεν χύνεται ανεξέλεγκτα στην θάλασσα». 

ploio1

Μάλιστα η επιστολή με την καταγγελία που δέχθηκαν οι Οικολόγοι συνοδευόταν και και φωτογραφίες από τον εν λόγω πλοίο, με το κίνημα να προχωρά με την αποστολή επιστολών προς τους αρμόδιους φορείς ώστε να ελεχθεί το ενδεχόμενο το πιο πάνω να ήταν ένα περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης στη λιμενική περιοχή του Λιμανιού Λάρνακας. 

Γιατί πήρε κλίση

Σύμφωνα με την απαντητική επιστολή του Υφ. Ναυτιλίας η κλίση του πλοίου οφείλεται στην μεταφορά θαλάσσιου έρματος ώστε η ίσαλος γραμμή να ανέβει πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας για να γίνει δυνατή η αντικατάσταση των σωληνώσεων. Όπως συνεχίζει στην απάντηση του το Υφυπουργείο, τα μικρά σκάφη που φαίνονται στην φωτογραφία ανήκουν στο συνεργείο που ανέλαβε τις σχετικές εργασίες. 

Παράλληλα, το Ναυτιλίας σημειώνει πως το πλοίο ήταν καθαρό από φορτίο και δεν υπήρχαν κατάλοιπα σε αυτό και ως εκ τούτου καμιά έκπλυση δεξαμενών φορτίου με επικίνδυνα κατάλοιπα δεν έλαβε χώρα, ενώ όπως τονίζεται το εν λόγω πλοίο βρισκόταν στην Κύπρο για προγραμματισμένη συντήρηση, ενώ ο χώρος που επιδιορθώθηκε είχε υποδειχτεί από την Αρχή Λιμένων Κύπρου. 

Όσον αφορά το πλοίο όπως αναφέρει το Υφυπουργείο αυτό κατατάσσεται στα χαμηλού κινδύνου, ενώ διαβεβαιώνει παράλληλα το Κίνημα Οικολόγων – Συνεργασίας Πολιτών πως το Ναυτιλίας είναι πολύ σχολαστικό στους ελέγχους που διεξάγει σχετικά με θέματα θαλάσσιας ρύπανσης που προέρχεται από πλοία, σημειώνοντας παράλληλα πως από τους ελέγχους δεν διαπιστώθηκε να έχει προκληθεί οποιαδήποτε θαλάσσια ρύπανση από τις ενέργειες του εν λόγω πλοίου. 

Μάλιστα, όπως καταλήγει η επιστολή του Υφυπουργείου, στις 8/10/2019 στα πλαίσια των ελέγχων για θέματα πρόληψης της θαλάσσιας ρύπανσης το Ναυτιλίας επέβαλλε πρόστιμο ύψους 8.000 ευρώ σε άλλο πλοίο το οποίο ενώ έπλεε εντός των κυπριακών χωρικών υδάτων προκάλεσε ρύπανση από απόρριψη τσιμέντου. 

ploio22

Η απάντηση του Τμήματος Περιβάλλοντος

Καμία ρύπανση δεν εντοπίστηκε στην περιοχή μετά από επιθεώρηση στη λιμενική περιοχή Λάρνακας, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Τμ. Περιβάλλοντος στην απαντητική του επιστολή. 

Όπως τονίζεται στην επιστολή το Τμ. Περιβάλλοντος σε συνεργασία με τις Υγειονομικές Υπηρεσίες και το Γενικό Χημείου του Κράτους παρακολουθούν συστηματικά την ποιότητα των νερών κολύμβησης σε 112 περιοχές νερών κολύμβησης της Κύπρου, με τα αποτελέσματα των αναλύσεων στην εν λόγω περιοχή στην Λάρνακα να είναι εντός των όρων για τις παραμέτρους που παρακολουθείται η ποιότητα των νερών κολύμβησης. 

fvto455

 

Home