Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Μερική ακύρωση κανονισμού της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων

Offsite Team
- 13.12.2018

Μερική ακύρωση κανονισμού της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων

Thumbnail
To ΓΔΕΕ απορρίπτει αλλαγές στα όρια εκπομπής ρύπων Euro 6 που επέβαλε η Κομισιόν

Το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σημερινή του απόφαση, δέχεται τις προσφυγές που άσκησαν οι δήμοι Παρισίων, Βρυξελλών και Μαδρίτης και αποφασίζει να ακυρώσει εν μέρει τον κανονισμό της Κομισιόν που θέτει υπερβολικά υψηλά όρια εκπομπής οξειδίων του αζώτου για τις δοκιμές των καινούργιων ελαφρών οχημάτων ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσεως. Σύμφωνα με το ΓΔΕΕ, η Κομισιόν δεν ήταν αρμόδια να τροποποιήσει τα όρια εκπομπών Euro 6 για τις νέες δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκης οδηγήσεως.

Σύμφωνα με το ΓΔΕΕ, "οι Δήμοι Παρισίων, Βρυξελλών και Μαδρίτης μπορούν παραδεκτώς να αμφισβητήσουν τα όρια εκπομπών οξειδίων του αζώτου που καθόρισε η Κομισιόν για τις νέες δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες οδηγήσεως (δοκιμές ΠΣΟ) , καθόσον δεν μπορούσαν να επιβάλουν μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας βάσει του επιπέδου των εκπεμπόμενων ρύπων στα οχήματα τα οποία έχουν επιτυχώς ανταποκριθεί στις εν λόγω δοκιμές και πληρούν τους λοιπούς όρους εγκρίσεώς τους".

Το Γενικό Δικαστήριο υπογραμμίζει, ότι τα καθοριζόμενα για το πρότυπο Euro 6 όρια εκπομπών οξειδίων του αζώτου αποτελούν ουσιώδες στοιχείο του κανονισμού αυτού, που δεν μπορεί να τροποποιηθεί από την Κομισιόν, και ότι ο εν λόγω κανονισμός προβλέπει ότι τα όρια αυτά πρέπει να τηρούνται υπό πραγματικές συνθήκης οδηγήσεως και, κατά συνέπεια, στο πλαίσιο των δοκιμών ΠΣΟ.

Το ΓΔΕΕ συνάγει εξ αυτού ότι η Κομισιόν δεν ήταν αρμόδια να τροποποιήσει τα ως άνω όρια για τις δοκιμές ΠΣΟ εφαρμόζοντας διορθωτικούς συντελεστές και εκτιμά περαιτέρω ότι, ακόμη και αν έπρεπε να γίνει δεκτό ότι λόγοι τεχνικής φύσεως θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν κάποια σχετική προσαρμογή, συνεπαγόμενη τέτοια διαφορά όπως αυτή που απορρέει από τον προσβαλλόμενο κανονισμό, είναι αδύνατο να διαπιστωθεί αν τηρείται το πρότυπο Euro 6 κατά τις εν λόγω δοκιμές. Τέλος διευκρινίζει ότι η διαπιστωνόμενη αναρμοδιότητα της Επιτροπής συνεπάγεται κατ’ ανάγκη παράβαση του κανονισμού 715/2007.

Home