Τι θα γίνει τελικά με τα δέντρα στην Κυριάκου Μάτση - ΣΧΕΔΙΑ

Τι θα γίνει τελικά με τα δέντρα στην Κυριάκου Μάτση - ΣΧΕΔΙΑ

Απαντήσεις στις ανησυχίες για τα δέντρα στην Κυριάκου Μάτση δίνει ο Δήμος Λευκωσίας

Η απόφαση του Δήμου Λευκωσίας να προχωρήσει με την ανάπλαση της Κυριάκου Μάτση προκαλεί και περιβαλλοντικά ζητήματα. 

Η αναπόφευκτη κοπή δέντρων, όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Λευκωσίας, Κωνσταντίνος Γιωργκάτζης, για διαπλάτυνση των λωρίδων, θορύβησε τον Πρόεδρο των Οικολόγων – Συνεργασίας Πολιτών ο οποίος με επιστολή του προς τον ίδιο τον Δήμαρχο ζητούσε να ενημερωθεί για τα μέτρα που έχουν ληφθεί ώστε να μην καταστραφούν άλλα δέντρα. 

Ο Δήμος Λευκωσίας με απαντητική του επιστολή, ημερομηνίας 30 Σεπτεμβρίου 2019, ανέφερε στον κ. Περδίκη πως κατά την εκπόνηση των σχεδίων υιοθετήθηκαν ψηλά κριτήρια που στόχο έχουν την αναβάθμιση του περιβαλλοντικού χαρακτήρα του δρόμου, με τον δρόμο να παραμένει όπως είναι, δηλαδή με τα ψηλά κυπαρίσσια, ενώ θα γίνει και εμπλουτισμός του πρασίνου με τη φύτευση μεγάλου αριθμού δέντρων. 

Η εκκοπή 7 δέντρων ήταν η μικρότερη δυνατή απώλεια

Όπως συνεχίζει η επιστολή, η εκκοπή των επτά δέντρων ήταν η μικρότερη δυνατή απώλεια στα σχέδια αναβάθμισης της Λεωφόρου Κυριάκου Μάτση, καθώς σύμφωνα με τον Δήμο Λευκωσίας, για να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια δέντρων – με βάση το αρχικό ρυθμιστικό σχέδιο του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως προβλεπόταν η εκκοπή πολύ μεγαλύτερου αριθμού δέντρων – μετακίνησαν τον άξονα του δρόμου στις τελικές μελέτες. 

Παρών εκπρόσωποι του Τμήματος Δασών

Τώρα όσον αφορά το θέμα με το ποια μέτρα έχουν ληφθεί για να μην καταστραφούν άλλα δέντρα από άλλους παράγοντες που όμως είναι σχετικοί με την ανάπλαση του δρόμου, ο Δήμος Λευκωσίας αναφέρει στην επιστολή του πως έχει αποταθεί στο Τμήμα Δασών για συμβουλές ώστε να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο απώλειας άλλων μεγάλων δέντρων κατά την διάρκεια των κατασκευαστικών εργασίων, εξασφαλίζοντας παράλληλα τις απαραίτητες άδειες. 

Μάλιστα, όπως αναφέρεται, σε όλες τις φάσεις της κατασκευής θα παρευρίσκονται εκπρόσωποι του Τμήματος Δασών για να παρακολουθούν και να συμβουλεύουν τον εργολάβο του έργου. 

Επίσης, στις τεχνικές προδιαγραφές του συμβολαίου έχει προβλεφθεί το κλάδεμα των μεγάλων δέντρων που παραμένουν, η στήριξη τους κατά τη διάρκεια των εκσκαφών όπου χρειάζεται αλλά και η τοποθέτηση φυτοχώματος στα ριζώματα των δέντρων και άρδευση καθ’ όλη των διάρκεια των κατασκευαστικών έργων. 

Να σημειωθεί πως παράλληλα έχει προβλεφθεί και για τα προσβεβλημένα από έντομα και σε κακή κατάσταση κυπαρίσσια, ώστε να φυτευθούν νέα δέντρα του ίδιου τύπου πλησίον τους ώστε να αντικατασταθούν όταν και εφόσον χαλάσουν.   

Γεμίζει με δέντρα η Λευκωσία

Ο Δήμος Λευκωσίας αναφέρει παράλληλα στην επιστολή του πως έχει δεσμευθεί για τη φύτευση 5.000 μεγάλων δέντρων στα όρια του Δήμου, ενώ μέχρι στιγμής έχουν φυτευτει 2.000 δέντρα. 

Μάλιστα, ο Δήμος Λευκωσίας τονίζει πως οι φυτεύσεις συνεχίζονται και θα εντατικοποιηθούν τους επόμενους μήνες. Όπως υπολογίζεται μέχρι την Άνοιξη του 2020 το τμήμα κήπων θα έχει φυτεύσει ακόμη 2.000 σε διαθέσιμους χώρους του Δήμου, όπως για παράδειγμα η Λεωφόρος Αγίου Ιλαρίωνος, κενοί χώροι πρασίνου, πάρκα αλλά και αλλού. 

Παράλληλα στις 5.000 δέντρα συνυπολογίζονται τα 1000 δέντρα που φυτεύονται ή θα φυτευτούν σε διάφορα έργα του Δήμου, όπως για παράδειγμα τα έργα σε Καλλιπόλεως, Κυριάκου Μάτση, Εμπορικού τριγώνου και Πλατείας Ελευθερίας. 

Στόχοι του έργου

Το έργο στοχεύει στη βελτίωση της κυκλοφορίας οχημάτων και στην ασφαλή διακίνηση τόσο των οχημάτων, όσο και ιδιαίτερα των πεζών και ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ). Επίσης στοχεύει στην αύξηση της επισκεψιμότητας μέσω της βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος και της διατήρησης και αναβάθμισης του ιδιαίτερου περιβαλλοντικού χαρακτήρα του δρόμου, με προστασία των υφιστάμενων μεγάλων δέντρων και ενίσχυση του πρασίνου με νέες φυτεύσεις.

Φάσεις υλοποίησης

Οι εργασίες στη Λεωφόρο Κυριάκου Μάτση θα υλοποιηθούν κατά μικρά τμήματα όπως φαίνονται πιο κάτω. Ο χρόνος υλοποίησης των φάσεων θα ανακοινωθεί αργότερα και θα ληφθούν υπόψη οι διάφορες λειτουργίες της περιοχής.

TMHMA “A”: Από τον κυκλικό κόμβο Προεδρικού Μεγάρου μέχρι και την οδό Μαυρομμάτη παρά το Junior school. TMHMA “Β”: Από την συμβολή της οδού Μαυρομμάτη μέχρι την οδό Κρατίνου. TMHMA “Γ”: Από την συμβολή της οδού Κρατίνου μέχρι και μετά την οδό Γλαύκου. TMHMA “Δ”: Μετά την οδό Γλαύκου μέχρι την διασταύρωση Κυριάκου Μάτση με τις οδούς Σπύρου Λάμπρου-Σάμου.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα €2.600.000 πλέον ΦΠΑ και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν συνολικά, περίπου 15 μήνες.

Το έργο είναι Πολεοδομικό και συγχρηματοδοτείται από τον Κρατικό προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας.

 

Δείτε πιο κάτω το τι αφορούν τα σχέδια του έργου, αλλά και την επιστολή του κ. Περδίκη προς τον Δήμαρχο Λευκωσίας:

Home