Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Άντρος σε Offsite: Κανείς δεν μπορεί να μας αλλάξει το όνομα μας

Συνέντευξη στον Στέλιο Στυλιανού
- 16.05.2021

Άντρος σε Offsite: Κανείς δεν μπορεί να μας αλλάξει το όνομα μας

Thumbnail
Συνέντευξη του ΓΓ ΑΚΕΛ στην Offsite για Κυπριακό, Πανδημία και Βουλευτικές Εκλογές

Συνέντευξη στον Στέλιο Στυλιανού

Στο Εκλογοδικείο πρωτίστως για την τιμή και την αξιοπρέπεια του ως κόμμα θα προσφύγει το ΑΚΕΛ αναφέρει σε συνέντευξη του στην Offsite o ΓΓ του ΑΚΕΛ, Άντρος Κυπριανού σχετικά με το θέμα που προέκυψε με το όνομα του κόμματος στο ψηφοδελτιο στις προσεχείς     Βουλευτικές. 

Όπως επισημαίνει το ΑΚΕΛ έχει 95 χρόνια ζωής ως κόμμα και εδώ και 80 χρόνια το όνομα του είναι ΑΚΕΛ και κανένας δεν μπορεί να το αλλάξει.

>>> H offsite τώρα και στο Google News - Ακολουθείστε μας

Όσον αφορά τις Βουλευτικές ο Άντρος Κυπριανού αναφέρει ότι στόχος είναι το ΑΚΕΛ να είναι ένας ισχυρός Πόλος γύρω από τον οποίο θα συσπειρωθουν κοινωνικά κινήματα αλλά και πολιτικά κόμματα  για να επιτευχθεί η Προοδευτική αλλαγή στη διακυβέρνηση του τόπου το 2023.

Μιλώντας για το αποτέλεσμα της Άτυπης Πενταμερούς διάσκεψης το χαρακτήρισε Απογοητευτικό τονίζοντας ότι η απόρριψη της απαράδεκτης αξίωσης της Τουρκίας για λύση Δύο Κρατών δεν σημαίνει ότι πάμε βήματα πιο κοντά στην Λύση, αντιθέτως απομακρυνόμαστε από την λύση.

>>> Κατεβάστε τώρα το application της offsite - ΕΔΩ για Android & ΕΔΩ για iOS

Τέλος όσον αφορά την διαχείρηση της Πανδημίας ο ΓΓ του ΑΚΕΛ θεωρεί ότι η Κυβέρνηση επέδειξε αδυναμίες κατά την διάρκεια της δεύτερης φάσης και ταυτόχρονα έβαλε λανθασμένες προτεραιότητες. 

Διαβάστε αυτούσια την συνέντευξη:

- Να ξεκινήσουμε με το θέμα που προέκυψε με το όνομα του ΑΚΕΛ στις Βουλευτικές, καθώς αν και υπήρξαν δύο περιπτώσεις μέσω των οποίων μπορούσατε να συνεχίσετε με το όνομα ΑΚΕΛ - Αριστερά Νέες Δυνάμεις και αναφέρομαι στο νομοσχέδιο που κατέθεσε η Κυβέρνηση στην Βουλή αλλά και να προχωρήσετε με τροποποίηση του ονόματος στην Υπηρεσία Εκλογών δεν το πράξατε;

- Είναι αστεία αυτή η προσέγγιση που επιχειρείται από πλευράς της Κυβέρνησης και εντελώς ανυπόστατη. Πρώτα και κύρια δεν είχαμε την δυνατότητα να συνεχίσουμε με το ίδιο όνομα με βάση το νομοσχέδιο. Είπαν ότι θα μας έκαναν την χάρη να κατεβαίναμε σε αυτές τις εκλογές με το όνομα ΑΚΕΛ - Αριστερά Νέες δυνάμεις και στην συνέχεια να είμαστε υποχρεωμένοι να κατέλθουμε με το όνομα ΑΚΕΛ.

Το δεύτερο που λέτε δηλαδή πρέπει να αλλάξουμε το όνομα του κόμματος μας που υπάρχει εδω και 80 χρόνια για να ικανοποιήσουμε μια παράλογη θέση της Κυβέρνησης, να μετατρέψουμε το ΑΚΕΛ  σε ΑΚΕΛ - Αριστερά Νέες Δυνάμεις. Είναι δύο πράγματα διαφορετικά είναι το ΑΚΕΛ ως κόμμα και ο εκλογικός συνδυασμός που είναι το ΑΚΕΛ - Αριστερά Νέες Δυνάμεις. Εμείς είπαμε το εξής παρά πολύ απλό: εδώ και 30 χρόνια κατεβαίνουμε σε εκλογές με το όνομα ΑΚΕΛ - Αριστερά Νέες Δυνάμεις διεκδικώντας συνολικά 16 εκλογικές αναμετρήσεις. 

Αναμετρηθήκαμε σε εκλογοδικείο  με άτομα που προσπάθησαν να πάρουν έδρα από το ΑΚΕΛ και το Εκλογοδικείο έκρινε ότι το ΑΚΕΛ και το ΑΚΕΛ - Αριστερά Νέες δυνάμεις είναι το ίδιο πράγμα και ότι η έδρα ανήκει στο ΑΚΕΛ Αριστερά Νέες Δυνάμεις. Δεν βλέπουμε γιατί πρέπει να θεωρηθεί ορθή η γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας και να υποχρεωθεί το ΑΚΕΛ να αλλάξει το όνομα του για να ικανοποιήσει κατά την άποψη μας τις παράλογες θέσεις της Κυβέρνησης.

Και επειδή ακούω την Κυβέρνηση να λέει ότι κάνουμε όλες αυτές τις ενέργειες για να συσπειρώσουμε τον κόσμο μας εγώ διερωτώμαι προχώρησαν σε αυτή την ενέργεια για να μας βοηθήσουν να συσπειρωθούμε; Εγώ να αντιστρέψω το ερώτημα γιατί το έκαναν αφού θεωρούν ότι θα συσπειρωθούμε το έκαναν για να μας βοηθήσουν να συσπειρωθούμε;

- Άρα εσείς αναμένετε τις Βουλευτικές και την επόμενη μέρα να προσφύγετε στο εκλογοδικείο;

- Εμείς για να μην προκαλέσουμε πρόβλημα στην όλη διαδικασία απευθυνθήκαμε στο Διοικητικό Δικαστήριο το οποίο είπε ότι είναι αναρμόδιο να δικάσει αυτή την  υπόθεση και πρέπει να πάτε στο Εκλογοδικείο. Για να μπορέσουμε να προσφύγουμε στο Εκλογοδικείο πρέπει να ολοκληρωθεί η εκλογική διαδικασία. Θα πάμε στο Εκλογοδικείο πρωτίστως για την τιμή και την αξιοπρέπεια μας ως κόμμα. Επιμένω έχουμε 95 χρόνια ζωής ως κόμμα και εδώ και 80 χρόνια το όνομα μας είναι ΑΚΕΛ και κανένας δεν μπορεί να μας το αλλάξει. Εδώ και 30 χρόνια που διεκδικούμε 16 αναμετρήσεις με το ΑΚΕΛ - Αριστερά Νέες Δυνάμεις έχουμε Κοινοβουλευτική ομάδα με αυτό το όνομα, ομάδες σε Δημοτικά Συμβούλια και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Συμμετείχαμε στην λήψη εκατοντάδων αποφάσεων με αυτό το όνομα. Θα θεωρηθούν παράνομα όλα αυτά που έγιναν τα τελευταία 30 χρόνια; Είναι αυτό που μας λέει η Κυβέρνηση;  Ότι έγινε είναι παράνομο και θα πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξουμε όνομα; Εμείς αυτή την συμπεριφορά την θεωρούμε πολύ αυταρχική και αλαζονική και δεν πρόκειται να την δεχτούμε. Επαναλαμβάνω θα υπερασπιστούμε την τιμή και την αξιοπρέπεια μας.  

- Είμαστε σε προεκλογική περίοδο θα ήθελα να μας πείτε ποιος είναι ο στόχος του ΑΚΕΛ σε αυτές τις βουλευτικές εκλογές και αν πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει και μία ανάκαμψη σε σχέση με το ποσοστό που είχατε στις Βουλευτικές του 2016; 

Ο  στόχος μας είναι να είμαστε ένας δυνατός πόλος για να μπορέσουμε από τη μία να είμαστε δυνατή φωνή των πολιτών στη διεκδίκηση των δικαίων και των δικαιωμάτων τους και από την άλλη να είμαστε ο ισχυρός Πόλος γύρω από τον οποίο θα συσπειρωθουν κοινωνικά κινήματα αλλά και πολιτικά κόμματα  για να μπορέσουμε να πετύχουμε την Προοδευτική αλλαγή στη διακυβέρνηση του τόπου το 2023. Για να είμαστε ένας τέτοιος πόλος πρέπει να πάρουμε τουλάχιστον τα ποσοστά που είχαμε στις Βουλευτικές του 2016. 

- Πως κρίνετε το αποτέλεσμα της Πενταμερούς Διάσκεψης της Γενεύης;

- Ήταν απογοητευτικό. Αναμενόμενο κατά την άποψη μας να μην δεχθεί ο Γενικός Γραμματέας την απαράδεκτη θέση της Τουρκικής πλευράς για λύση δύο Κρατών διότι δεσμεύεται από τα σχετικά ψηφίσματα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Την ίδια στιγμή να πούμε ότι η απόρριψη της απαράδεκτης αυτής αξίωσης δεν σημαίνει ότι πάμε βήματα πιο κοντά στην Λύση, αντιθέτως απομακρυνόμαστε από την λύση και αυτό εμάς μας ανησυχεί πάρα πολύ διότι στην διχοτόμηση υπάρχουν δύο τρόποι να πας. Είτε να το συζητήσεις σε συνομιλίες και να καταλήξεις σε συμφωνία ότι πας σε δύο ξεχωριστά κράτη ή να αφεθεί ο χρόνος να παρέρχεται και οι ίδιες οι εξελίξεις να παγιώσουν τα δύο κράτη την οριστική διχοτόμηση της Κύπρου.

Ανησυχούμε λοιπόν ότι όσον παρέρχεται ο χρόνος πλησιάζουμε ολοένα στην οριστική διχοτόμηση και αυτό εάν συμβεί θα είναι καταστροφικό για την χώρα μας. Οπότε θεωρούμε ότι το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Μεταξύ του σήμερα και της δεύτερης διάσκεψης που προτίθεται να συγκαλέσει ο ΓΓ του ΟΗΕ εάν τελικά την καλέσει θεωρούμε ότι ο κύριος Αναστασιάδης θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες που θα υποχρεώνουν την Τουρκία να μετακινηθεί από τις αδιάλλακτες τις θέσεις. Και το να επαναλαμβάνουμε πράγματα τα οποία λέμε εδώ και δεκαετίες δεν μπορούμε να οδηγήσουμε σε μετακίνηση της Τουρκίας από τις αδιάλλακτες θέσεις.

Ξεκαθαρίζω το εξής με αυτό που λέμε δεν υπονοούμε ούτε υπαινισσόμαστε ότι πρέπει να κάνει εκπτώσεις στα ζητήματα αρχών λύσης του Κυπριακού, εκείνο το οποίο λέμε είναι να σκεφτεί τρόπους δίχως να μετακινηθεί από τις αρχές να ασκήσει περισσότερη πίεση πάνω στην Τουρκία. Ένας τέτοιος τρόπος είναι η υιοθέτηση της πρότασης που του δώσαμε τον περασμένο Δεκέμβρη.

- Θα μπορούσε η δική μας πλευρά στην Γενεύη μετά και την κατάθεση από πλευράς Τουρκοκυπριακής πλευράς της πρότασης για λύση δύο κρατών να προβεί σε άλλες ενέργειες;

- Θεωρούμε ότι θα μπορούσε να υιοθετήσει την πρόταση μας ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και να την καταθέσει. Πρόκειται για πρόταση διαδικαστική και ταυτόχρονα πρόταση που αφορά τον φυσικό πλούτο. Δεν υποχωρεί από αρχές, δεν προβαίνει στις οποιεσδήποτε υπαναχωρήσεις ή νέες ιδέες για να δώσει το δικαίωμα στην Τουρκική πλευρά για να θέσει και εκείνη νέες ιδέες και την ίδια στιγμή είναι μια απόδειξη για το ότι λέμε το εννοούμε. 

- Η Κύπρος πέρνα τους τελευταίους 14 μήνες την πανδημία του κορωνοϊού. Πώς κρίνετε την μέχρι τώρα διαχείρηση από πλευράς Κυβέρνησης. 

- Να πω ότι κατά την διάρκεια της πρώτης φάσης τα ζητήματα έτυχαν καλού χειρισμού από πλευράς της Κυβέρνησης. Καλού σχετικά χειρισμού έτυχαν και τα ζητήματα της Οικονομίας με αδυναμίες βέβαια και ελλείψεις. Όπως είναι τα ζητήματα των εκποιήσεων, των εξώσεων, των ενοικίων που δυστυχώς η Κυβέρνηση δεν τα διαχειρίστηκε όπως έπρεπε να τα διαχειριστεί, καθώς επίσης και την απευθεία στήριξη προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θεωρούμε ότι θα έπρεπε να ήταν πιο αποφασιστική.

Τον Μάϊο του 2020 όταν τελειώσαμε με την πρώτη φάση είχαμε καταθέσει 18 προτάσεις στην Κυβέρνηση θεωρόντας ότι η Κυβέρνηση θα έπρεπε να κινηθεί για να προλάβει ένα δεύτερο κύμα πανδημίας. Δεν έκανε  τίποτα η Κυβέρνηση από όσα είχαμε προτείνει και υποχρεώθηκε η Κυβέρνηση από τις εξελίξεις να έρθει αποσπασματικά να υιοθετήσει κάποια πράγματα γιατί το επέβαλαν οι ίδιες οι καταστάσεις. 

Θεωρούμε λοιπόν ότι επέδειξε αδυναμίες κατά την διάρκεια της δεύτερης φάσης και ταυτόχρονα έβαλε λανθασμένες προτεραιότητες. Πρώτα και κύρια δεν υποστήριξε τα δημόσια νοσηλευτήρια με τον απαραίτητο αριθμό κλινών και μονάδων εντατικής θεραπείας. Έπρεπε να δράσει πιο αποφασιστικά. Το δεύτερο  έπρεπε να δώσει περισσότερη έμφαση στους εμβολιασμούς και όχι τόση έμφαση στα rapid test. Δεν έπρεπε να δαπανηθούν τόσο μεγάλα ποσά για τα rapid test, έπρεπε να δοθούν περισσότερα λεφτά για τους εμβολιασμούς.  Δεν δεχόμαστε το επιχείρημα ότι η ΕΕ αυτά μας έδωσε. Η κυρίας Φον ντερ Λάινεν ξεκαθάρισε ότι η κάθε χώρα είχε το δικαίωμα να προμηθευθεί από μόνη της εμβόλια. Αυτό έκανε η Μάλτα, η Δανία, η Ουγγαρία, εμείς δεν κάναμε τίποτα προτιμήσαμε να δίνουμε λεφτά για τα rapid test. 

Παράλληλα η Κυβέρνηση έπαιρνε αποφάσεις και δεν μεριμνούσε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές για να μπορέσει ο κόσμος να τις εφαρμόσει. Για παράδειγμα έλεγαν πρέπει να εμβολιαστείτε, ο κόσμος ήθελε να εμβολιαστεί η πύλη έπεφτε συνέχεια ή περίμενα 15 χιλιάδες άτομα πριν από εκείνους  στην πύλη για να κλείσουν ραντεβού εμβολιασμού. Το δεύτερο έλεγαν πρέπει να έχετε rapid test κάθε 3 μέρες, δεν υπήρχαν επαρκή σημεία με αποτέλεσμα να υπάρχουν ουρές και να ταλαιπωρείται ο κόσμος. Όταν τα επισημαίνουμε αυτά νομίζω είναι γεγονότα και δεν θα έπρεπε να ενοχλείτε η Κυβέρνηση εξάλλου τα είπε και ο κύριος Νεοφύτου. 

- Εξαιτίας και των μέτρων που είχαν παρθεί πολλές επιχειρήσεις έβαλαν προσωρινά λουκέτο. Δόθηκαν επιδόματα από την Κυβέρνηση, θεωρείται ότι μπορούσαν να δοθούν περαιτέρω; 

- Πολλές περισσότερες επιχειρήσεις θα βάλουν λουκέτο όταν σταματήσει η πανδημία και θα αποφασίσουν εάν θα πρέπει να ανοίξουν ή όχι. Είναι γεγονός ότι έδωσε στήριξη η Κυβέρνηση και με την απευθείας στήριξη που κατά την άποψη μας η στήριξη αυτή δεν διανεμήθηκε σωστά αλλά και με τις Κρατικές Εγγυήσεις οι οποίες νομίζω θα είναι δώρον άδωρον καθώς οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι υπερδανεισμένες και δεν μπορούν να εξασφαλίσουν άλλα δάνεια. Κατά την άποψη μας όμως η Κυβέρνηση με την λήξη της πανδημίας πρέπει να προχωρήσει σε κάποιες ουσιαστικές κινήσεις. 

Καταρχάς να δει τι κάνει με το θέμα των ενοικίων, των εκποιήσεων και των εξώσεων. Είναι ένα θέμα καυτό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που εάν δεν παρέμβει το Κράτος θα τους δημιουργήσει τεράστια προβλήματα.  Το δεύτερο πρέπει να δημιουργήσει ένα ταμείο που πρέπει να κατατίθενται κάποια χρήματα παραδείγματος χάρη από την φοροδιαφυγής ή από την επιβολή του φόρου ακίνητης ιδιοκτησίας με τρόπο κλιμακωτό βέβαια ή με την φορολογία για την αύξηση του συντελεστή δόμησης που πρέπει να επιβληθεί κατά την άποψη μας. Αυτά τα λεφτά θα πρέπει να κατατίθενται στο ταμείο και να ενισχύονται οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να μπορέσουν να επαναδραστηριοποιηθούν.

Θα μπορούσε επίσης  να επανασυσταθεί ένας ενιαίος φορέας ο οποίος θα βοηθά τις επιχειρήσεις αυτές να εξασφαλίζουν κονδύλια από την ΕΕ διότι καμιά επιχείρηση δεν έχει την δυνατότητα να αποταθεί για να εξασφαλίσει κονδύλια. Αυτά όσον αφορά τις επιχειρήσεις, αλλά η Κυβέρνηση θα πρέπει να προσέξει και τους εργαζόμενους γιατί πολύ φοβόμαστε ότι με την λήξη της πανδημίας θα αυξηθεί ραγδαία η ανεργία και ταυτόχρονα θα τύχουν εκμετάλλευσης οι εργαζόμενοι με μειώσεις μισθών. Χρειάζεται λοιπόν να καθοριστεί κατώτατος μισθός ανα επάγγελμα και να εξασφαλιστεί ότι οι συλλογικές συμβάσεις εκεί και όπου υπάρχουν υπερισχύουν το ατομικών συμβολαίων και εκεί που δεν υπάρχουν οι συμβάσεις αυτές να εξασφαλιστεί ότι ρυθμίζονται νομοθετικά τα βασικά εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων

Home