Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Οδ. Μιχαηλίδης: «Δέχθηκα παρεμβάσεις υπό μορφή παραινέσεων»

Συνέντευξη στον Χαράλαμπο Ζάκο
- 07.06.2020

Οδ. Μιχαηλίδης: «Δέχθηκα παρεμβάσεις υπό μορφή παραινέσεων»

Thumbnail
Συνέντευξη εφ όλης της ύλης στην Offsite: Τι απαντά στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας αλλά και για το αν θα πολιτευτεί

Συνέντευξη στον Χαράλαμπο Ζάκο

Ο Γενικός Ελεγκτής σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Offsite απαντά για όσα του καταλόγισε ο Πρόεδρος, Νίκος Αναστασιάδης, μιλά για το έργο της Ελεγκτικής και των προκατόχων του, αν δέχθηκε ποτέ παρεμβάσεις από πολιτικούς ή κόμματα ή και απειλές κατά της ζωής του, αλλά και για το δικό του μέλλον, τόσο στην Υπηρεσία, όσο και στο αν υπάρχει περίπτωση να πολιτευτεί.

«Σεβαστή κάθε αναφορά του Προέδρου», ήταν η απάντηση μεταξύ άλλων του κ. Οδυσσέα Μιχαηλίδη στις δηλώσεις του ΠτΔ, Νίκου Αναστασιάδη, ενώ με παραδείγματα απαντά στο κατά πόσον ο Γενικός Ελεγκτής «κυβερνά» ή «συγκυβερνά», μετά και τις αναφορές του Προέδρου, σημειώνοντας ταυτόχρονα πως «στην Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα».  

«Ουδείς αλάνθαστος», ήταν το σχόλιο του κ. Μιχαηλίδη, απαντώντας στο κατά πόσον θεωρεί πως είτε η Υπηρεσία του, είτε ο ίδιος ενδεχομένως να χειρίστηκαν με λάθος τρόπο κάποιες περιπτώσεις, ενώ ταυτόχρονα ερωτηθείς κατά πόσο δέχθηκε ποτέ είτε άμεσες, είτε έμμεσες παρεμβάσεις από κόμματα ή αξιωματούχους για κάποιο ζήτημα το οποίο είτε ελέγχατε, είτε επρόκειτο να ελέγξετε ως Υπηρεσία έδωσε την αποκαλυπτική απάντηση: «Φυσικά, συνήθως υπό μορφή φιλικών παραινέσεων, δήθεν για προστασία μου από επικείμενη καρατόμηση».

Παράλληλα ο κ. Μιχαηλίδης μίλησε και για τη δική του θητεία και κατά πόσον αυτή θα πρέπει να έχει περιορισμό ως προς την διάρκεια της, ενώ δεν παρέλειψε να απαντήσει και για την επιλεκτική χρηματοδότηση του Προεδρικού σε κάποια ΜΜΕ και κατά πόσον αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο θα τύχει έρευνας από την Υπηρεσία του.

 

Διαβάστε πιο κάτω την αποκαλυπτική συνέντευξη του Γενικού Ελεγκτή:

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σε πρόσφατη του συνέντευξη που παραχώρησε στο «OMEGA» δήλωσε πως ο Γενικός Ελεγκτής δεν μπορεί να μετατραπεί σε κυβερνήτη ή συγκυβερνήτη. Μάλιστα, τόνισε πως ο ρόλος σας δεν είναι οι πολιτικές ανακοινώσεις ή οι απαντήσεις σε υπουργούς. Θεωρείτε πως άδικα σχολίασε τα πιο πάνω ο Πρόεδρος; Υπάρχει περίπτωση να δούμε τον Οδυσσέα Μιχαηλίδη να πολιτεύεται στο μέλλον;

Απ.: Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ο αρχηγός του κράτους. Σεβαστή κάθε αναφορά του. Προφανώς ο Γενικός Ελεγκτής ούτε είναι, ούτε μπορεί να μετατραπεί, σε κυβερνήτη ή συγκυβερνήτη. Αυτό είναι ξένο με την αποστολή της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, όπως ξένη με την αποστολή της είναι και κάθε ανάμιξη της στην πολιτική. 

Για το δρόμο Πάφου – Πόλης εκφράσαμε το 2017 την άποψη ότι ο δρόμος σχεδιάζεται με λάθος κριτήρια και ότι θα μπορούσε να επιτευχθεί ο ίδιος σκοπός με ένα νέο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας που θα ήταν πιο οικονομικός, πιο ασφαλής και περιβαλλοντικά φιλικότερος. Η Κυβέρνηση μας αγνόησε, κάτι που είναι απόλυτο δικαίωμα της, και προχώρησε με τους σχεδιασμούς της. Προχώρησε στην προκήρυξη και κατακύρωση του διαγωνισμού και απλώς η σύμβαση δεν υπογράφτηκε γιατί υπήρξε προσφυγή στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών. Άρα η Ελεγκτική Υπηρεσία απλώς εκφράζει άποψη και η Κυβέρνηση αποφασίζει και κυβερνά, έχοντας και την ευθύνη των αποφάσεων της. Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρενέβη, στη βάση των αρμοδιοτήτων της για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος στα κράτη μέλη, και ζήτησε εξηγήσεις κατά πόσο έχουν εξεταστεί όλες οι εναλλακτικές επιλογές για το νέο δρόμο. Στην Γερμανία έγινε το 2016 ακριβώς το ίδιο για μία μεγάλη γέφυρα αξίας €2δις. Μάλιστα εκεί το Κοινοβούλιο, προφανώς με πρωτοστάτη την αντιπολίτευση, δεν ενέκρινε το κονδύλι μέχρι που η Κυβέρνηση υιοθέτησε τη θέση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας. Και αυτό μας παραπέμπει και στην περίπτωση που η αντιπολίτευση υιοθετεί μία θέση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας ή/και αντίστροφα. Αυτό δεν μπορεί να σημαίνει ότι η Ελεγκτική Υπηρεσία αναμιγνύεται στην πολιτική. Άλλωστε, η Ελεγκτική Υπηρεσία ελέγχει την Κυβέρνηση,  όπως κάνει και η αντιπολίτευση. Άρα, τέτοια ταύτιση θέσεων λογικά θα είναι πολύ συχνή. 

Άλλο παράδειγμα είναι η προσφορά της ΔΕΦΑ για την κατασκευή του τερματικού αποθήκευσης και αποϋγροποίησης φυσικού αερίου στο Βασιλικό. Εκφράσαμε έντονες απόψεις για μη ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού και προβληματική διαδικασία. Η Κυβέρνηση μας αγνόησε, και ήταν δικαίωμα της, και προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης.

Το ίδιο έγινε το 2018 όταν διαφωνήσαμε με την απόφαση της Κυβέρνησης να δώσει €17,5εκ. στην Ηλέκτωρ για την ΟΕΔΑ Κόσιης. Η Κυβέρνηση μας αγνόησε και προχώρησε.

Είναι νομίζω σαφές ότι η εκλελεγμένη Κυβέρνηση κυβερνά και η Ελεγκτική Υπηρεσία απλώς εκφράζει άποψη χωρίς κανένα απολύτως εκτελεστικό ρόλο. 

 

- Ως προς το θέμα των Κρατικών Εγγυήσεων όμως; 

Απ.: Όσον αφορά τις πρόσφατες ανακοινώσεις μας για το νομοσχέδιο κρατικών εγγυήσεων, αυτές δεν ήταν πολιτικές ανακοινώσεις. Απαντούσαν σε θέσεις και απόψεις ως προς το πιθανό ρόλο της Υπηρεσίας μας. Όταν όλοι είχαν άποψη για το θέμα αυτό, δεν ήταν λογικό να έχουμε και εμείς άποψη αφού το θέμα μας αφορούσε άμεσα; Εξηγήσαμε ότι θα μπορούσαμε να διεξάγουμε ελέγχους σε πραγματικό χρόνο και ποια θα ήταν τα πλεονεκτήματα. Η Ελεγκτική Υπηρεσία της Ολλανδίας και Γερμανίας, με ανάλογα μεγάλο πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων όπως θα είχε η Κύπρος, μας πληροφόρησαν πρόσφατα ότι θα διεξάγουν ελέγχους σε πραγματικό χρόνο. Η ακριβής μορφή δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι 23 χρόνια μετά που δια νόμου εισήχθη στην Κύπρο ο έλεγχος από την Ελεγκτική Υπηρεσία σε πραγματικό χρόνο, υπήρχε από πλευράς Κυβέρνησης, χωρίς προηγούμενη γνωμάτευση, η απόλυτη θέση ότι θα ήταν αντισυνταγματική η συμμετοχή μας με το καθεστώς παρατηρητή στην Επιτροπή Παρακολούθησης, για τα μέλη της οποίας φρόντισαν την ίδια στιγμή να διασφαλίσουν πλήρη ασυλία αν με τις πράξεις τους ζήμιωναν το δημόσιο. Τι κάναμε εμείς; Εκφράσαμε απλώς και τη δική μας θέση, είπαμε και τα δικά μας επιχειρήματα.

Ως προς το τελευταίο σκέλος της ερώτησης σας...

 

-Ναι, στο κατά πόσο σκέφτεστε να πολιτευτείτε...

Απ.: ...ο Θεός γελά όταν ακούει να κάνουμε σχέδια για το μακρινό μέλλον. Άρα, όσο θα ήταν πρέπον να προβλέψω για το μέλλον, βλέπω τον εαυτό μου να υπηρετεί ένα μακροπρόθεσμο όραμα. Τη μεταρρύθμιση και εκσυγχρονισμό της Ελεγκτικής Υπηρεσίας. Αν οι συνθήκες επιβάλουν να αλλάξω σχεδιασμούς, έχω μάθει να προσαρμόζομαι.

 

- Υπήρξαν στιγμές που θεωρείτε ότι κάνατε κάποιο λάθος ως Υπηρεσία ή/και ως Γενικός Ελεγκτής, είτε σε δημόσιες τοποθετήσεις σας, είτε σε θέματα ελέγχου, που να πυροδότησαν αντιδράσεις;

Απ.: Προφανώς. Ουδείς αλάνθαστος. Το σημαντικό όμως είναι να αναγνωρίζεις τα λάθη και να τα διορθώνεις... 

 

- Όπως;

Απ.: Για παράδειγμα, σύντομα μετά που διορίστηκα το 2014, διαπίστωσα ότι υπήρχε ένα χρονίζον θέμα με τις διαρροές προς τα ΜΜΕ και ότι θα έπρεπε να μειώσω την προσωπική έκθεση μου στα ΜΜΕ. Ίσως να άργησα να λάβω μέτρα για αυτά τα δύο θέματα και αυτό ήταν λάθος. Τώρα έχουν και τα δύο προβλήματα τύχει αποτελεσματικού χειρισμού.

 

- Τελικά κ. Μιχαηλίδη, ποιός ελέγχει τον Ελεγκτή; Εντοπίσατε καθόλου εξόφθαλμες περιπτώσεις προκατόχων σας που ίσως ηθελημένα/σκόπιμα ή από λάθος να προσπέρασαν κατά τους ελέγχους τους;

Απ.: Αν διαβάσετε τη διεθνή βιβλιογραφία, όπως για παράδειγμα άρθρα της Διεθνούς Διαφάνειας, θα βρείτε την απάντηση στο ποιος ελέγχει τον ελεγκτή. Η Βουλή μάς ελέγχει μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο εξωτερικός ελεγκτής ελέγχει τις οικονομικές μας καταστάσεις, μια άλλη Ελεγκτική Υπηρεσία μπορεί να προβεί σε ομότιμη αξιολόγηση (peer review), όπως αυτό που κάναμε το 2016-17 με την Ελεγκτική Υπηρεσία του Ηνωμένου Βασιλείου, η υποχρέωση τήρησης των ελεγκτικών προτύπων αποτελεί πρόσθετη δικλείδα, οι δομημένες και εξωτερικά ελεγχόμενες αυτοαξιολογήσεις επίσης αποτελούν μορφή ελέγχου, όπως αυτές που κάναμε το 2015 και 2019, και φυσικά έλεγχο ασκούν οι πολίτες που βλέπουν και αξιολογούν τις εκθέσεις μας.

 

- Ποιες οι αδυναμίες που παρατηρήσατε στην Ελεγκτική Υπηρεσία;

Απ.: Στην αυτοαξιολόγηση του 2015, που έγινε με επιτήρηση από τον Διεθνή Οργανισμό Ανώτατων Ελεγκτικών Ιδρυμάτων, το INTOSAI, στα περισσότερα σημεία βαθμολογίας που αφορούσαν την ποιότητα της δουλειάς μας, πήραμε 0 ή 1 μονάδα με μέγιστο το 5.  Αυτή ήταν η Ελεγκτική Υπηρεσία. Με εξαίρετο προσωπικό αλλά χωρίς εκπαίδευση, χωρίς πρότυπα, χωρίς διαδικασίες. Σήμερα η Υπηρεσία μεταμορφώνεται και εκσυγχρονίζεται. Το ίδιο και το προσωπικό της που ενστερνίζεται πλέον ένα κοινό όραμα για επαγγελματική αριστεία.

 

- Ποια η άποψη σας για περιορισμό στη θητεία στη θέση του Γενικού Ελεγκτή; Θα πρέπει ο εκάστοτε Γενικός Ελεγκτής να διορίζεται και να βρίσκεται στη θέση μέχρι την αφυπηρέτηση του ή να έχει πενταετή ή εξαετή θητεία ούτως ώστε να υπάρχει και κάποια πίεση για να γίνεται σωστά η δουλειά του;

Απ.: Στις Ηνωμένες Πολιτείες ο Γενικός Ελεγκτής διορίζεται για δεκαπενταετή θητεία, την μεγαλύτερη κάθε άλλου αξιωματούχου. Στην Γερμανία, Αυστρία και Ουγγαρία για 12 χρόνια, στη Βρετανία για 10 χρόνια, στην Ιρλανδία, Ιταλία, Γαλλία και Ολλανδία μέχρι αφυπηρετήσεως.

Επίσης, στις 13 από τις 27 χώρες της ΕΕ, οι Ελεγκτικές Υπηρεσίες έχουν φυσικό πρόσωπο και όχι κολλέγιο ως επικεφαλής της Υπηρεσίας. Από τις 14 χώρες που έχουν κολλέγιο, οι 6 έχουν μορφή ανωτάτου δικαστηρίου και συνεπώς εξ ανάγκης είναι συλλογικά όργανα. Άρα, από τις 21 χώρες της ΕΕ που η Ελεγκτική Υπηρεσία δεν είναι δικαστήριο, μόνο στις 8 ακολουθούν το μοντέλο του κολλεγίου. Οι άλλες 13, δηλαδή ποσοστό 62% είναι όπως στην Κύπρο.

Αλλά κατά τα άλλα, στην Κύπρο κάποιοι δεν έχουν άλλη έγνοια, παρά να λένε ότι πρέπει να αλλάξουμε το μοντέλο της Ελεγκτικής Υπηρεσίας ή να περιορίσουμε τη θητεία του Γενικού Ελεγκτή, ως να υπάρχει περίπτωση να αλλάξει η θητεία κάποιου μετά το διορισμό του. Όλα αυτά λέγονται από όσους επιχειρούν την απαξίωση. Δυστυχώς όμως για αυτούς, υπάρχει το Σύνταγμα και οι θεμελιώδεις πρόνοιες του που διαφυλάσσουν την ανεξαρτησία της Ελεγκτικής Υπηρεσίας από τέτοιες επιβουλές.

 

- Δεχθήκατε ποτέ είτε άμεσες, είτε έμμεσες παρεμβάσεις από κόμματα ή αξιωματούχους για κάποιο ζήτημα το οποίο είτε ελέγχατε, είτε επρόκειτο να ελέγξετε ως Υπηρεσία; Δεχθήκατε ποτέ απειλές κατά της ζωής σας από άτομα που να μην γνωρίζετε και αφορούν το έργο σας;

Απ.: Φυσικά, συνήθως υπό μορφή φιλικών παραινέσεων, δήθεν για προστασία μου από επικείμενη καρατόμηση. Αν αποφασίσω να γράψω βιβλίο μετά την αφυπηρέτηση μου, σίγουρα θα έχω πολλά να πω. Όχι όμως απειλές για τη ζωή μου. Τέτοιες απειλές δεν δέχθηκα.

 

- Ποιό Υπουργείο/Οργανισμός/Υπηρεσία θεωρείτε πως είναι πιο εύκολο να προβεί σε ατασθαλίες;

Απ.: Ο κίνδυνος διαφθοράς υπάρχει παντού και είναι μεγαλύτερος όπου οι ασκούντες δημόσια εξουσία διαχειρίζονται μεγάλες δημόσιες συμβάσεις ή έχουν ευρεία εξουσία λήψης αποφάσεων σε θέματα που επηρεάζουν μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

 

- Ποιο εύρημα της Υπηρεσία σας θεωρείτε πως ήταν πιο σημαντικό από τους μέχρι τώρα ελέγχους και Εκθέσεις σας;

Απ.: Τα τελευταία χρόνια η Υπηρεσία μας ασχολήθηκε με όλα ανεξαίρετα τα θέματα που παρείχαν ενδείξεις για διαπλοκή ή διαφθορά ή ήταν θέματα υψηλού δημόσιου ενδιαφέροντος, ακόμη κι αν αφορούσαν συμβάσεις που είχαν ολοκληρωθεί πριν καιρό. Για παράδειγμα, η Υπηρεσία μας διεξήγαγε ελέγχους με τα θέματα του ELA της Λαϊκής, της πώλησης των υποκαταστημάτων των κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα, των συμβολαίων της Κεντρικής Τράπεζας με ξένους οίκους την περίοδο 2012-2013, τον Συνεργατισμό (όταν και στο βαθμό που μας επιτράπηκε ο έλεγχος), με τα σκάνδαλα ΣΑΠΑ και ΧΥΤΥ/ΧΥΤΑ (όπου υπήρξαν και ποινικές καταδίκες), ΣΑΛ Λάρνακας και Λευκωσίας, ΤΕΠΑΚ (κτήρια και ερευνητικά προγράμματα), συμβάσεις λεωφορείων,. αλλαγές πολεοδομικών ζωνών, χορήγηση πολεοδομικής άδειας κατά παρέκκλιση των προνοιών του Τοπικού Σχεδίου σε μεγάλο εμπορικό κέντρο, συμβόλαια για ΑΠΕ, σχέδια αναδασμού, διαχείριση υδάτινων πόρων, διαχείριση αποβλήτων, μίσθωση κτηρίων για στέγαση κυβερνητικών υπηρεσιών, εμπορικοποίηση του Λιμανιού Λεμεσού, διαδικασία που ακολουθεί η ΑΗΚ για την προμήθεια καυσίμων, έλλειψη ανταγωνισμού στους διαγωνισμούς προμήθειας φαρμάκων, σύστημα επιστράτευσης της Εθνικής Φρουράς, παραπομπή κατάδικου για ιατρική περίθαλψη στο Μέλαθρο Αγωνιστών ΕΟΚΑ, ωφελήματα κρατικών αξιωματούχων, φορολογικές διερευνήσεις ΠΕΠ, την προσφορά της ΔΕΦΑ για το Βασιλικό, και για τα θέματα RYANAIR, Πέρα Πεδί και προεδρικών ταξιδιών που αφορούσαν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, συν δεκάδες άλλους ελέγχους που περιλαμβάνονται στις ετήσιες και ειδικές εκθέσεις της Υπηρεσίας μας για το κεντρικό κράτος, τους ημικρατικούς και τις αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης, με σημαντικά ευρήματα και συχνές επισημάνσεις για το ενδεχόμενο διάπραξης ποινικών αδικημάτων. 

 

- Αυτό το διάστημα η Ελεγκτική Υπηρεσία ετοιμάζει Έκθεση όσον αφορά τις συμβάσεις, τις διαγνωστικές εξετάσεις και τον εξοπλισμό που αγόρασε η Κυβέρνηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού. Πότε θα είναι έτοιμη; Και τι δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία που έχει στη κατοχή της η Υπηρεσία σας;

Απ.: Έχουμε ήδη ενημερώσει την Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής, η οποία ζήτησε και η ίδια τη διεξαγωγή ελέγχων, ότι προχωράμε σε τέτοιους ελέγχους. Σίγουρα δεν θα καλύψουμε όλα τα θέματα αλλά δειγματοληπτικά κάποια που θεωρούμε ότι είναι υψηλότερου κινδύνου. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα υπάρχουν σημαντικά ευρήματα.

 

- Η επιλεκτική έμμεση και άμεση χρηματοδότηση από πλευράς Προεδρικού προς κάποια ΜΜΕ είναι θέμα που εμπίπτει στα καθήκοντα σας; Θα το διερευνήσετε;

Απ.: Ήδη ένα τέτοιο σχέδιο έτρεχε και προηγουμένως αφού στην τριετία 2017 – 2019 είχε εγκριθεί χορηγία ύψους €1,4εκ. για στήριξη των εφημερίδων. Η Υπηρεσία μας θεωρεί πάρα πολύ σημαντική την ύπαρξη πραγματικής ελευθεροτυπίας. Παραταύτα, θεωρούμε ότι το υφιστάμενο Σχέδιο δεν εξυπηρετεί τον σκοπό αυτό, αλλά αντίθετα με τον τρόπο που δίνονται οι χορηγίες, ως κατά χάριν απόφαση της Κυβέρνησης, δημιουργεί συνθήκες υπόσκαψης της ελευθεροτυπίας και εξάρτησης των ΜΜΕ από την εκάστοτε Κυβέρνηση.  Εισήγηση μας όταν εξετάσαμε πρόσφατα τους λογαριασμούς του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών (ΓΤΠ), ήταν να καταρτιστεί Σχέδιο το οποίο να βασίζεται σε μία εκ των τεσσάρων μεθόδων κρατικής χορηγίας ΜΜΕ που εισηγείται ο ΟΟΣΑ σε σχετικό εγχειρίδιο.

Για παράδειγμα, το Σχέδιο θα μπορούσε να αφορά την χρήση των προς ενίσχυση ΜΜΕ (έντυπα μέσα ενημέρωσης) για την προώθηση εκστρατειών σε θέματα δημοσίου ενδιαφέροντος (π.χ. οδική ασφάλεια, θέματα υγείας, όπως τώρα με την πανδημία, ρατσισμού κ.λπ.) και τα διαθέσιμα κονδύλια να κατανέμονται ανάλογα με την ευρύτητα κυκλοφορίας των έντυπων μέσων, στη βάση των αγοραίων τιμών που τα μέσα αυτά χρεώνουν τέτοιες καταχωρήσεις. Εναλλακτικά η πολιτεία θα μπορούσε να παρέχει έμμεση βοήθεια στα έντυπα μέσα ενημέρωσης με φορολογικές ελαφρύνσεις, αν αποφασίσουν να προβούν σε κεφαλαιουχικές επενδύσεις. Πριν λίγες μέρες, το ΓΤΠ μας απάντησε ότι συμφωνεί με την υιοθέτηση των καλών πρακτικών που εισηγείται ο ΟΟΣΑ. Δεν γνωρίζω αν το Υπουργικό Συμβούλιο έχει αποφασίσει κάτι διαφορετικό. Θα το δούμε στον επόμενο έλεγχο.

- Πώς σχολιάζετε τη διάκριση στην χρηματοδότηση που παρατηρείται στα ΜΜΕ;

Απ.: Αν γίνεται διάκριση μεταξύ των ΜΜΕ δεν μπορώ να το σχολιάσω αυτή τη στιγμή, καθώς δεν έχω κάποια συγκεκριμένα στοιχεία μέχρι στιγμής ενώπιον μου. 

 

- Ως καταληκτικό σχόλιο κ. Μιχαηλίδη. Πότε ήταν η τελευταία φορά που μιλήσατε ή συναντηθήκατε με τον Πρόεδρο; Θεωρείτε πως υπάρχει προσωπική κόντρα ή απλά διαφορετικές αντιλήψεις και ερμηνείες ως προς τον Θεσμό του Γενικού Ελεγκτή;

Απ.: Από πλευράς μου υπάρχει πλήρης σεβασμός στο θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας. Η άποψη μου είναι πως αν υπάρξουν διαφορετικές προσεγγίσεις ως προς τις αρμοδιότητες και εξουσίες του Γενικού Ελεγκτή, θα πρέπει η κάθε πλευρά τεκμηριωμένα να διατυπώσει τις απόψεις της ώστε κατά το δυνατό να διαφανεί τι είναι αυτό που πραγματικά ισχύει.

Εν πάση περιπτώσει, στην Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Όπως εύστοχα εξήγησε πρόσφατα και ο Γενικός Εισαγγελέας, το άρθρο 139 του Συντάγματος δεικνύει την οδό για επίλυση τέτοιων ζητημάτων, χωρίς να διασαλεύονται οι ανθρώπινες σχέσεις.

Home