Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Οι αντιδράσεις των κομμάτων για το άνοιγμα των σχολείων

Offsite Team
- 07.05.2020

Οι αντιδράσεις των κομμάτων για το άνοιγμα των σχολείων

Thumbnail
Πως κρίνουν την απόφαση της Κυβέρνησης

Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, Πρόδρομος Προδρόμου, σε χθεσινές του δηλώσεις ανακοίνωσε την σταδιακή επιστροφή των μαθητών στα σχολεία από τις 21 Μαΐου.

Όπως επισήμανε τα σχολεία θα λειτουργήσουμε σταδιακά μέχρι τέλος Ιουνίου. Πιο συγκεκριμένα λειτουργούν ξανά τα Λύκεια της Γ΄Τάξης και της Τεχνικής σχολής  στις 11/5. Όλες οι υπόλοιπες τάξεις (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια., λύκεια) στις 21/5 με μέγιστο αριθμό 12 μαθητές στην τάξη.

Με αφορμή τις χθεσινές ανακοινώσεις τα πολιτικά κόμματα εξέδωσαν ανακοινώσεις σχολιάζοντας τις πιο πάνω αποφάσεις.

Αυτούσιες οι ανακοινώσεις:

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ

«Ειδικότερα ο τομέας της παιδείας όπως επίσης φυσικά και η συζήτηση οποιουδήποτε θέματος ειδικά τώρα με τον χειρισμό της πανδημίας και αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης που έχουμε να διαχειριστούμε, σίγουρα δεν προσφέρεται για διαφωνίες και αντιπαλότητες.

Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν προβληματισμοί και δυσκολίες όπως επίσης ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα είναι εξαιρετικά κρίσιμο. Ωστόσο η κυβέρνηση, ως όφειλε, έλαβε την απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων μετά και από διαβούλευση που είχε με τους ειδικούς επιστήμονες και τους αρμόδιους φορείς.

Απόλυτη προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι να υπάρξει σωστός σχεδιασμός,  λαμβάνοντας υπόψη τους κανόνες ασφαλείας, τα πρωτόκολλα και όλες τις παραμέτρους ασφαλείας για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς μας. Για εμάς πρώτος και καθοριστικός παράγοντας είναι η υγεία και ασφάλεια όλων, πόσο μάλλον των παιδιών μας.

Θα παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις το αμέσως επόμενο διάστημα και ας επικεντρωθούμε όλοι στην κοινή παραδοχή ότι η ατομική και συλλογική ευθύνη είναι υπόθεση όλων μας.»

ΑΚΕΛ

«Μετά τις χθεσινές αποφάσεις της κυβέρνησης για τα σχολεία, το αλαλούμ στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας, το οποίο προκλήθηκε από τους κακούς και αντιφατικούς χειρισμούς της από την αρχή ακόμα της πανδημίας, έχει ενταθεί.

· Μέλη της επιστημονικής ομάδας που συμβουλεύει την κυβέρνηση δηλώνουν ότι αυτό που τελικά αποφασίστηκε δεν ήταν στον Οδικό Χάρτη και ότι αιφνιδιάστηκαν από τις αποφάσεις.

· Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις δηλώνουν ότι αυτό που αποφασίστηκε χθες στο Προεδρικό δεν έχει καμία σχέση μ’ αυτά που τους έλεγε όλο το προηγούμενο διάστημα ο Υπουργός Παιδείας.

· Η κυβέρνηση σε κάποια θέματα λέει ότι ακολουθεί τις υποδείξεις των ειδικών, σε κάποια άλλα θέματα λέει ότι αυτή αποφασίζει και είναι δική της η ευθύνη. Οι πολίτες διερωτώνται στη βάση ποιων δεδομένων και ποιων σκοπιμοτήτων η κυβέρνηση ακολουθεί τη μια ή την άλλη προσέγγιση.

Το θέμα είναι ότι το αλαλούμ και η σύγχυση ενισχύουν την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα που βιώνουν οι πολίτες στην περίοδο της πανδημίας. Κι αυτό είναι η χειρότερη εξέλιξη, τη στιγμή που επιχειρείται η σταδιακή άρση των περιορισμών, που όλοι υποστηρίζουμε.

Εμείς δεν πρόκειται να πούμε αν πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία ή όχι. Σ’ αυτό το λόγο έχουν οι ειδικοί. Από τη στιγμή όμως που, με ευθύνη της κυβέρνησης, λήφθηκαν οι αποφάσεις, αυτή θα πρέπει να μεριμνήσει για τη διασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων, για τη διαμόρφωση αυστηρών πρωτοκόλλων και διαδικασιών έτσι ώστε η προστασία της υγείας των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους να είναι η πρώτη προτεραιότητα.»

ΔΗΚΟ

«Προκαλεί έκπληξη και ανασφάλεια το γεγονός ότι ένα μέλος της συμβουλευτικής επιστημονικής επιτροπής της κυβέρνησης στο θέμα του Covid-19, χαρακτηρίζει πρόχειρη την απόφαση της κυβέρνησης, για επιστροφή όλων των μαθητών στα θρανία την 21η Μαΐου και ξεκαθαρίζει ότι η άρση αυτού του μέτρου, δεν ήταν στον οδικό χάρτη που είχε δώσει η επιστημονική επιτροπή.

Το Δημοκρατικό Κόμμα αφουγκράζεται και συμμερίζεται την αγωνία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων και θέτει επιτακτικά τα εξής ερωτήματα:

- Ποια είναι η επίσημη τοποθέτηση της επιστημονικής ομάδας;

- Εάν έχει διαφωνήσει  τότε γιατί η κυβέρνηση έχει παραγκωνίσει τη θέση των ειδικών;

- Εάν δεν ήταν στον οδικό χάρτη της επιστημονικής επιτροπής, τότε πού στηρίζει η κυβέρνηση αυτή την πολιτική  απόφαση;

- Όλες οι αποφάσεις μέχρι στιγμής στηρίζονται στις συστάσεις των ειδικών. Γιατί αυτή τη φορά, δεν έχουν ακολουθηθεί;

Το γεγονός ότι το μέλος της επιστημονικής ομάδας δήλωσε και ο ίδιος έκπληκτος για αυτή την απόφαση, καλλιεργεί ένα βαθύ αίσθημα ανασφάλειας στους πολίτες.

Θέση του Δημοκρατικού Κόμματος είναι ότι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, δεν χωρεί προχειρότητες και ότι οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται θα πρέπει πρωτίστως να ευθυγραμμίζονται και να στηρίζονται στις συστάσεις των ειδικών και να λαμβάνονται υπόψη καθολικά και όχι αλα κάρτ.»

ΕΔΕΚ

«Ο μήνας που ακολουθεί θα είναι ιδιαίτερα δύσκολος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ιδιαίτερα ενόψει του τροποποιημένου προγράμματος που εξήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας.

Η οποιαδήποτε ρύθμιση απαιτούσε και απαιτεί συνεννόηση μεταξύ του Υπουργείου, των εκπαιδευτικών και των γονέων και συντονισμό της δράσης.

Σε αυτό τον μήνα χρειάζονται πρακτικές διευθετήσεις και συνεννοήσεις και η οποιαδήποτε συνέχιση του προγράμματος οικονομικής στήριξης, και όχι μόνο, των εργαζόμενων γονέων και από πλευράς Υπουργείου Εργασίας θα πρέπει να επιταθεί και να συνεχίσει.»

ΚΙΝΗΜΑ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ

«Παρακολουθούμε με ανησυχία τις εξελίξεις όσον αφορά την απόφαση για επανέναρξη της λειτουργίας των σχολείων από τις 21 Μαΐου 2020 σε όλες τις βαθμίδες, με εναλλάξ παρουσία μαθητών στα σχολεία. Έχει διαφανεί πως το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας φάσκει και αντιφάσκει, αφού μόλις πριν 2 μέρες είχε δηλώσει πως απέκλειε άμεση επιστροφή συγκεκριμένων βαθμίδων μαθητών στα σχολικά έδρανα.

Αυτό από μόνο του δημιουργεί αμφιβολίες.

Μας ανησυχεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι το Υπουργείο φαίνεται να έχει καταλήξει και στο πρωτόκολλο που θα ακολουθεί για την ασφάλεια και προστασία των παιδιών και προσωπικού των σχολείων, χωρίς να έχει διαβουλευθεί με την ομάδα ειδικών που έχει ορίσει το υπουργείο υγείας για αυτό το σκοπό. Είναι ενδεικτικές οι ψεσινές δηλώσεις του κ. Καραγιάννη που ανέφερε στην παρέμβαση του στον Άλφα Κύπρου ότι «ευχαρίστως θα προσφέρουμε την γνώμη μας αν μας ζητηθεί κάτι τέτοιο». Ακόμη πιο ανησυχητικές είναι οι δηλώσεις του κ. Κωστρίκκη ότι «είναι πρόωρη η επανέναρξη σχολείων» και πως πρόκειται για «πολιτική απόφαση» καθώς και η ομολογία του ότι εντός της Επιστημονικής Επιτροπής υπήρχαν διιστάμενες απόψεις.

Έχουμε μελετήσει το πρωτόκολλο που έχει ετοιμάσει το Υπουργείο και παρατηρούμε πως έχει γίνει σοβαρή προσπάθεια προετοιμασίας αλλά παραμένουν ανοικτά, κατά την άποψή μας, κάποια πολύ σημαντικά θέματα. Έχει εξασφαλιστεί η παροχή των αναγκαίων καθαριστικών και απολυμαντικών για όλα τα σχολεία και κάθε τάξη και αίθουσα όπως απαιτεί το πρωτόκολλο; Και πως ακριβώς αναμένουν να εφαρμοστεί αυτό το πρωτόκολλο στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σε νηπιαγωγεία και ειδικά σχολεία και μονάδες; Είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να γίνουν άμεσα δεύτερες σκέψεις για αυτές τις ειδικές ομάδες και να διαμορφωθεί ειδικό πρόγραμμα διαχείρισης των παιδιών αυτών. Τονίζουμε ότι πρέπει να εξασφαλιστεί ότι όλα τα συμβόλαια των συνοδών των παιδιών που χρήζουν επιπλέον βοήθειας πρέπει να ανανεωθούν εάν πρόκειται να κληθούν να επιστρέψουν όλα τα παιδιά στο σχολείο.

Δίνεται η λύση της διαφορετικής ώρας διαλείμματος για κάθε τάξη χωρίς να αναλογίζονται το προφανές: εάν ο κάθε εκπαιδευτικός έχει υπό την επίβλεψή του παιδιά για διαφορετικά διαστήματα, πως θα μπορέσει να μετακινηθεί στην επόμενη τάξη με βάση το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα και να αφήνει χωρίς επίβλεψη την προηγούμενη ομάδα παιδιών στην οποία έκανε μάθημα;

Με δεδομένη την μη καταγραφή ακόμη του αριθμού των εκπαιδευτικών που θα μπορούν να επιστρέψουν στις εργασίας τους (ευάλωτες ομάδες, φύλαξη παιδιών κάτω των 15 ετών) και τα πρακτικά προβλήματα εφαρμογής του πρωτοκόλλου επί του εδάφους στα πλείστα σχολεία, η εντύπωση που μας έχει δοθεί είναι ότι το Υπουργείο έχει βιαστεί να αλλάξει στάση και δεν έχει εκ των προτέρων προετοιμαστεί γι αυτό.

Καλούμε το Υπουργείο να εξετάσει προσεκτικά τα ειδικά προβλήματα που παρουσιάζονται με την απόφαση επανέναρξης εργασιών σε νηπιαγωγεία, προδημοτικές και ειδικά σχολεία. Κατά την άποψή μας είναι πολύ δύσκολο ως αδύνατο να υπάρξει επαρκής εφαρμογή του πρωτοκόλλου από τις συγκεκριμένες ομάδες παιδιών. Προφανώς εάν προκύψει ανάγκη δεν πρέπει να διστάσει το υπουργείο να αλλάξει την απόφαση του για επανέναρξη της λειτουργίας τους.

Επιπλέον, το καλούμε να συνεργαστεί άμεσα με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τις Συνομοσπονδίες Συνδέσμων Γονέων και την ειδική επιδημιολογική ομάδα που έχει συσταθεί από το Υπουργείο Υγείας, ώστε να επιλυθούν τα πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν από τον μη ολοκληρωμένο σχεδιασμό και να μπορούν να επαναρχίσουν τα σχολεία την λειτουργία τους σε συνθήκες ασφάλειας (για όλους)  και επαρκούς στελέχωσης.»

ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ

«Με το χειρότερο τρόπο επιβεβαιώθηκε σήμερα το πρωί, η ανησυχία που εξέφρασε χθες μ’ ανακοίνωσή της η Συμμαχία Πολιτών, σ’ ότι αφορά στην επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων στις 21 Μαΐου. Ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας, Λεόντιος Κωστρίκης, παραδέχθηκε μιλώντας σε ΜΜΕ ότι η επαναλειτουργία των σχολείων ήταν πολιτική απόφαση και ότι δεν συμπεριλαμβανόταν στον οδικό χάρτη των ειδικών. Καλούμε την Κυβέρνηση να υιοθετήσει τη θέση της επιστημονικής ομάδας, η οποία είναι και η αρμόδια για να εκτιμήσει ποια είναι η κατάλληλη στιγμή επαναλειτουργίας των σχολείων.

Η Κυβέρνηση επικαλείται κατά το δοκούν τη γνώμη της επιστημονικής ομάδας. Τρανό παράδειγμα ο τομέας της Παιδείας, όπου μ΄έκδηλη προχειρότητα οι Κυβερνώντες προσπέρασαν τη θέση των επιστημόνων και υιοθέτησαν τη γνώμη των συμφερόντων. Η παραδοχή του επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας ότι η απόφαση για επαναλειτουργία των σχολείων την 21η Μαΐου ήταν «πολιτική, πρόχειρη και δεν συμπεριλαμβανόταν στον οδικό χάρτη των ειδικών», διασπείρει ακόμα παραπάνω την ανησυχία για το μέλλον της Παιδείας.

Μετά την εν λόγω παραδοχή του επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας, ποιος είναι αυτός που θ’ αναλάβει την ευθύνη στην περίπτωση (που ασφαλώς απευχόμαστε) κατά την οποία οι σχολικές μονάδες εμφανίσουν ανησυχητικό αριθμό κρουσμάτων κορωνοϊού; Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη σε περίπτωση που εξαπλωθεί εκ νέου ο ιός στην κοινωνία; Αφού η απόφαση είναι πολιτική θα πρέπει ν’ αναζητηθούν πολιτικές ευθύνες, στην απευκταία περίπτωση που κάνουμε πισωγύρισμα λόγω της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Επαναλαμβάνουμε τη ρητή θέση της Συμμαχίας Πολιτών: Πράσινο Φως για επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, νοείται ΜΟΝΟ με τεκμηρίωση της επιστημονικής ομάδας.»

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

«Είναι ξεκάθαρο πως οι αποφάσεις της κυβέρνησης δεν λαμβάνονται πλέον με βάση τις εισηγήσεις της υγειονομικής επιτροπής για την προστασία του πληθυσμού από τον κορωνοϊό, αλλά με βάση τις εντολές των μεγαλοεπιχειρηματιών και της ΟΕΒ για την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Είναι έτοιμοι να θυσιάσουν τη Δημόσια Υγεία προς όφελος οικονομικών συμφερόντων εκείνων που ουσιαστικά έχουν πληγεί λιγότερο.

Το γεγονός ότι έχει προκριθεί η «ανοσία αγέλης» για τα παιδιά είναι πασιφανές και αυτό προκύπτει από δηλώσεις συγκεκριμένων μελών της υγειονομικής επιτροπής. Η αντίθεση του Καθηγητού Κωστρίκη είναι ενδεικτική του ότι δεν λήφθηκε καθόλου υπόψη η υγειονομική επιτροπή.

Επισημαίνουμε ότι είναι επικίνδυνα φαιδρό από τη μια να επιδιώκουν «ανοσία αγέλης» και από την άλλη να διαβεβαιώνουν τους γονείς ότι τα παιδιά θα κάθονται το ένα μακριά από το άλλο, θα απολυμαίνουν τα πάντα, θα φορούν συνεχώς μάσκες κτλ. Ή το ένα θα κάνουν ή το άλλο: Ή θα προστατέψουν τα παιδιά από μόλυνση ή θα αφήσουν να επικρατήσει η «ανοσία αγέλης». Δεν μπορούν να γίνουν και τα δύο. Αν επιμένουν στη θέση ότι τα παιδιά δεν νοσούν, τότε θα πρέπει να μας εξηγήσουν για ποιο λόγο μας θορύβησαν με τη νόσο Kawasaki, και την επικίνδυνη πνευμονίτιδα που προκαλεί στα παιδιά ο κορωνο-ιός.

Η απόφαση της κυβέρνησης για άνοιγμα των σχολείων στις 21 Μαΐου έχει προκαλέσει σωρεία πρακτικών προβλημάτων στους εργαζόμενους γονείς για τα οποία επιβάλλεται να δοθούν απαντήσεις από τους αρμοδίους της κυβέρνησης.

Αρκετοί εκπαιδευτικοί διαπιστώνουν προχειρότητα στις εντολές του υπουργείου προς τις διευθύνσεις των σχολείων με αποτέλεσμα να επικρατεί σύγχυση στις δράσεις και ενέργειες που πρέπει να ληφθούν από τα σχολεία.»

Home