Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Τσιρίδου: Τα 3 νομοσχέδια για scouters και ηλεκτρικά πατίνια

Offsite Team
- 14.04.2022

Τσιρίδου: Τα 3 νομοσχέδια για scouters και ηλεκτρικά πατίνια

Ρυθμίζεται η διακίνηση τους αλλά και τα εξώδικα - Τι συζητήθηκε στην Επιτροπή Μεταφορών

Κατατέθηκαν τρία νομοσχέδια για τις Συσκευές Προσωπικής Κινητικότητας (scouters ή ηλεκτρικά πατίνια) ανέφερε σε δήλωση η Βουλεύτρια του ΔΗΣΥ Φωτεινή Τσιρίδου, μετά την συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών.

Όπως ανέφερε η κα. Τσιρίδου, οι Συσκευές Προσωπικής Κινητικότητας είναι υπό ανάπτυξη ανά το Παγκόσμιο, αρχικά ως μέσο αναψυχής, ενώ σταδιακά και ανά περίπτωση μετατρέπονται και ως μέσο διακίνησης στην κατηγορία της μικροκινητικότητας και οι εξελίξεις αναγκάζουν την ρύθμιση για διακίνηση τους προσμετρώντας διάφορες παραμέτρους, που έχουν ως βάση την οδική ασφάλεια, την κινητικότητα, αλλά και τα πολεοδομικά, κυκλοφοριακά και άλλα δεδομένα επί εδάφους.

Για αυτό ζήτημα, η κα. Τσιρίδου σημείωσε ότι κατατέθηκαν από το Υπουργείο Μεταφορών 3 νομοσχέδια:

  • το περί ρύθμισης διακίνησης των ποδηλάτων που θα εισάγονται εκεί ρυθμίσεις για το τι είναι οι συσκευές αυτές, ποιες οι προδιαγραφές που πρέπει να έχουν, ποιοι θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν αλλά και που.
  • το περί εξωδίκου ρυθμίσεως που θα ρυθμίζονται τα εξώδικα και οι παραβάτες και
  • ο περί μηχανοκίνητων οχημάτων και τροχαίας κίνησης που θα απαγορεύει την χρήση των σκούτερ στο οδικό δίκτυο.

Αυτούσια η δήλωση της κα. Τσιρίδου:

Σήμερα στην Επιτροπή Μεταφορών παρών ήταν και ο ίδιος ο Υπουργός Μεταφορών κ .Καρούσο, για να συζητήσουμε,  μαζί του κυρίως θέματα οδικής ασφάλειας. Αφορμή τα τροχαία ατυχήματα που παρατηρούνται στον τόπο μας.

Α. Το πρώτο ζήτημα αφορά τις Συσκευές Προσωπικής Κινητικότητας (scouters ή ηλεκτρικά πατίνια) που είναι υπό ανάπτυξη ανά το Παγκόσμιο, αρχικά ως μέσο αναψυχής, ενώ σταδιακά και ανά περίπτωση μετατρέπονται και ως μέσο διακίνησης στην κατηγορία της μικροκινητικότητας. Οι εξελίξεις μας αναγκάζουν ξεχωριστά να ρυθμίσουμε τη διακίνηση των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας, προσμετρώντας διάφορες παραμέτρους, που έχουν ως βάση την οδική ασφάλεια, την κινητικότητα, αλλά και τα πολεοδομικά, κυκλοφοριακά και άλλα δεδομένα επί εδάφους.

Στο πλαίσιο αυτό και λόγω της εισαγωγής, διάθεσης και χρήσης των Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας ανά το Παγκύπριο, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, είναι αναγκαίο η Κυπριακή Δημοκρατία να προωθήσει τη νομοθετική ρύθμιση της χρήσης Συσκευών Προσωπικής Κινητικότητας.

Για το πρώτο αυτό ζήτημα κατατέθηκαν από το Υπουργείο 3 νομοσχέδια,

i.        το πρώτο είναι το περί ρύθμισης διακίνησης των ποδηλάτων που θα εισάγονται εκεί ρυθμίσεις για το τι είναι οι συσκευές αυτές, ποιες οι προδιαγραφές που πρέπει να έχουν, ποιοι θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν αλλά και που.

ii.     Στο δεύτερο νομοσχέδιο, (περί εξωδίκου ρυθμίσεως) θα ρυθμίζονται τα εξώδικα και οι παραβάτες και

iii.    ο τρίτο, (ο περί μηχανοκίνητων οχημάτων και τροχαίας κίνησης) θα απαγορεύει την χρήση των σκούτερ στο οδικό δίκτυο.

Β. Επιπρόσθετα, ως δεύτερο ζήτημα, ξεκινήσαμε τη συζήτηση για τον περί άδειας οδήγησης τροποποιητικός νόμος του 2022, σε σχέση με το θέμα χρήσης της μαθητικής άδειας από οδηγούς μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών εν ώρα εργασίας τους, και την υποχρέωση  να χρησιμοποιούν αυτοί προστατευτική ενδυμασία. Βάσει μελέτης που πραγματοποιήθηκε από την ΕΕ για το κόστος των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα που επιφέρει σε κάθε κράτος , σε σχέση με τον κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο η έρευνα έδειξε πως στην Κύπρο τέτοια ατυχήματα της κοστίζουν 250 εκ.ευρώ. 

Συγκεκριμένα, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο ρυθμίζεται  η διάρκεια ισχύος της μαθητικής άδειας, μετά την οποία ο οδηγός, αν δεν λάβει κανονική άδεια οδήγησης,  θα πρέπει να υποβληθεί ξανά στην διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας. Επιπρόσθετα, ρυθμίζεται η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από ένα μαθητευόμενο οδηγό, με τρόπο ώστε οι εκπαιδευόμενοι, όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι συνοδεύονται και βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγού.  Τέλος, με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, ρυθμίζεται ότι τόσο οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί, όσο και οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια της εργασίας τους, ως οι πιο επιρρεπείς σε τροχαίες συγκρούσεις πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους, να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που ένας μοτοσικλετιστής πρέπει να φέρει. Όσον αφορά τους διανομείς και κατά πόσο θα τους παρέχεται το μέσο και ο προστατευτικός εξοπλισμός χώρες όπως η Ελλάδα έχουν αποφασίσει να παρέχεται από τον εργοδότη ως απάντηση μιας Πολιτείας που νοιάζεται για τον εργαζόμενο και ιδιαίτερα μέσα στους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Ακούσαμε τις ανησυχίες όλων των εμπλεκόμενων, τις λάβαμε σοβαρά υπόψη και θα συνεχίσουμε τη συζήτηση και εξέταση των ζητημάτων που προκύπτουν.

Επίσης, θα ήθελα να αναφέρω πολύ σημαντικές αποφάσεις που έλαβε το υπουργείο μεταφορών σε σχέση με την οδική ασφάλεια:

-Στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Μεταφορών για τα επόμενα τρία χρόνια θα υπάρχει κονδύλι ύψους 1,5.εκ.ευρώ που θα παραχωρηθεί για την προώθηση της οδικής ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα το ποσό αυτό θα χρησιμοποιηθεί ως κίνητρο προς τους μοτοσικλετιστές για αγορά προστατευτικού εξοπλισμού όπως είναι το κράνος και ο αερόσακος.

-Επίσης, έγινε πρόσφατα και η αγορά ειδικού οχήματος κόστους 1.εκ.ευρώ που θα σκανάρει με ειδικές κάμερες, αισθητήρες και GPS  το οδικό δίκτυο ελέγχοντας έτσι την καταλληλόλητα του οδοστρώματος ανά το παγκύπριο. Τα στοιχεία θα αποστέλλονται αυτόματα μέσω ηλεκτρονικού συστήματος στο Υπουργείο για έλεγχο.

-Προωθήθηκε η δημιουργία πλατφόρμας (Fix Cyprus) όπου χρήστες οδικού δικτύου, πεζοί είτε οδηγοί, θα μπορούν να καταχωρούν στοιχεία, για προβλήματα ή παρανομίες που διαπιστώνουν στο οδικό δίκτυο. Τα στοιχεία που καταχωρούν θα καταγράφονται για να μπορεί να γίνεται βελτίωση του οδικού δικτύου.

Πρώτιστο μέλημα της Επιτροπής Μεταφορών αλλά και του ΔΗΣΥ όσον αφορά τα πιο πάνω ζητήματα αποτελεί η διασφάλιση ψηλών επιπέδων οδικής ασφάλειας. Τέλος, εξετάζοντας τρόπους αντιμετώπισης αθέμιτου ανταγωνισμού εναντίον των οδηγών ταξί από μικρά λεωφορεία που κυκλοφορούν, μελετήσαμε το ενδεχόμενο τροποποίησης του ορισμού της «ομάδας επιβατών» που μπορούν να εξυπηρετούν τα μικρά λεωφορεία. 

Home