ΥΠΠΑΝ σε ΑΚΕΛ: Πολιτική κάποιων είναι να «ποντάρουν» στην ανάγκη

ΥΠΠΑΝ σε ΑΚΕΛ: Πολιτική κάποιων είναι να «ποντάρουν» στην ανάγκη

Απάντηση Π. Προδρόμου σε ΑΚΕΛ

Γραπτή απάντηση του Υπουργού Παιδείας στο ΑΚΕΛ αναφέρει ότι χθεσινή τοποθέτηση του ΑΚΕΛ, με την οποία επικρίνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ότι δήθεν «παραμέρισε τους φτωχούς», ενώ στηρίχτηκε μόνο σε δωρεές, δείχνει να αγνοεί την πραγματικότητα και τα γεγονότα.

>>> Τώρα η Offsite και σε app. Κατεβάστε ΕΔΩ για Android και ΕΔΩ για iOS <<<

Το Υπουργείο όχι μόνο δεν αγνόησε, αλλά φρόντισε να καλύψει αμέσως ανάγκες και ελλείψεις. Εξάλλου, μέσα από εξοικονομήσεις και χωρίς να επιβαρύνει πρόσθετα τον προϋπολογισμό του κράτους χρηματοδότησε περίπου το ήμισυ των αναγκών που καλύφθηκαν, παρά το γεγονός ότι η αντιμετώπιση κοινωνικών ανισοτήτων και υλικών ελλείψεων δεν είναι πρωτίστως δική του αρμοδιότητα.  

Αφού όμως το ΑΚΕΛ όχι μόνο δυσκολεύεται να παραδεχτεί τη θετική όψη των πραγμάτων, αλλά δείχνει να παραγνωρίζει και τα πραγματικά γεγονότα, θα πρέπει να επισημάνουμε τα ακόλουθα: 

  • Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα το Υπουργείο, αφού κατέγραψε παγκυπρίως τις ελλείψεις και τις ανάγκες σε οικογένειες μαθητών και μαθητριών, μέσω των εκπαιδευτικών, έχει προμηθεύσει 1.800 νοικοκυριά με δωρεάν σύνδεση στο Διαδίκτυο και άλλους 6.000 μαθητές και μαθήτριες με δωρεάν συσκευή τύπου ταμπλέτας, προκειμένου να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ποτέ προηγουμένως το κράτος ή κάποια κυβέρνηση δεν είχε εξοπλίσει μέσα σε διάστημα μερικών εβδομάδων μαθητές και μαθήτριες σε αυτή την έκταση.
  • Αν αυτοί οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται στο λεξιλόγιο του ΑΚΕΛ «φτωχοί», σημασία έχει ότι εντοπίστηκαν οι ανάγκες τους και το Υπουργείο το οποίο και φρόντισε να τις καλύψει προς όφελος των παιδιών και της εκπαίδευσής τους.
  • Για την εξασφάλιση των συνδέσεων στο Διαδίκτυο αξιοποιήθηκε η δωρεά των παρόχων  τηλεπικοινωνιών που κάλυψαν τις μισές ανάγκες, ενώ οι υπόλοιπες χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο.
  • Όσον αφορά στις 6.000 συσκευές που χρειάστηκαν, οι μισές και πάλι εξασφαλίστηκαν είτε από πόρους του Υπουργείου (600) είτε από τις εξοικονομήσεις κατόπιν συμφωνίας του Υπουργείου με τις Σχολικές Εφορείες, οι οποίες ευαισθητοποιήθηκαν να συμβάλουν (2.300). Tο υπόλοιπο πράγματι καλύφθηκε από ευγενικές προσφορές από φιλανθρωπικούς οργανισμούς, ιδιωτικές εταιρείες και συνδικαλιστικές οργανώσεις.
  • Αυτή τη στιγμή καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου, παρά τις δυσκολίες που επικρατούν διεθνώς, να καταφθάσει στην Κύπρο φορτίο με πέραν των χιλίων πρόσθετων συσκευών που εξασφαλίσθηκαν στη διάρκεια των αργιών του Πάσχα και πρόκειται να διατεθούν για να καλύψουν και άλλες ανάγκες μαθητών και μαθητριών.

Το ΑΚΕΛ όχι απλώς κάνει λάθος, αλλά προσπαθεί να δημιουργήσει την ακριβώς αντίθετη εντύπωση από την πραγματικότητα. Το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν «παραμέρισε» εκείνους που το είχαν ανάγκη, αλλά μερίμνησε έμπρακτα και όχι με λόγια ή αφορισμούς.

Όταν το ΑΚΕΛ εξακολουθεί να κάνει πολιτική ποντάροντας στην ανάγκη και την ένδεια των ανθρώπων, κάποιες άλλες πολιτικές μπορεί να τις αντιμετωπίζουν με απτά αποτελέσματα.

Ευχαριστώντας και πάλι όσους  ευαισθητοποιήθηκαν και έχουν συμβάλει, υπογραμμίζουμε εκείνο που ίσως δεν θέλει να αντιληφθεί το ΑΚΕΛ: Εάν το Υπουργείο δεν είχε ευαισθητοποιηθεί να εντοπίσει και να καταγράψει τις ανάγκες, αλλά και να κινητοποιηθεί για να εξασφαλίσει πόρους, δεν θα υπήρχε κάν το έδαφος για να εκδηλωθεί το ευγενές ενδιαφέρον και όσων έκαναν προσφορές στα παιδιά.

Η ανακοίνωση του ΑΚΕΛ: 

Ενάμιση μήνα μετά τα περιοριστικά μέτρα και την εξ αποστάσεως διδασκαλία, μαθητές των Γυμνασίων και των Δημοτικών δεν έχουν ακόμη πρόσβαση με τάμπλετς ή ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Το ΥΠΠΑΝ δεν λέει την αλήθεια δίνοντας μια παραποιημένη εικόνα ότι όλα βαίνουν καλώς. Δυστυχώς όσοι/όσες μαθητές/μαθήτριες λόγω οικονομικών ή άλλων προβλημάτων δεν διαθέτουν τέτοιες συσκευές είναι στο περιθώριο. Για παράδειγμα 1500 παιδία φοιτούν στην πέμπτη και έκτη δημοτικού.

Το πολυδιαφημιζόμενο πρόγραμμα χορήγησης τάμπλετς δεν έχει υλοποιηθεί παρά τις περί του αντιθέτου δημόσιες διαβεβαιώσεις του Υπουργού Παιδείας. Έχουμε διερευνήσει με σχολεία σε όλη την Κύπρο ενώ και τα παράπονα από γονείς και εκπαιδευτικούς φτάνουν κοντά μας βροχή. Αυτό αποδεικνύεται και από τη χθεσινή εγκύκλιο του ίδιου του ΥΠΠΑΝ που προτείνει μάξιμουμ ώρες διδασκαλίας ανά μέρα για να μπορούν μαθητές τις ίδιας οικογένειας να χρησιμοποιούν εκ περιτροπής τάμπλετς.

Ουσιαστικά αυτό που συμβαίνει εδώ και ενάμιση μήνα, είναι το γεγονός ότι ένα ποσοστό μαθητών μας, οι πιο φτωχοί, έχουν πεταχτεί εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Το κράτος περιμένει από δωρεές να καλύψει τις όποιες ανάγκες, ενώ χιλιάδες παιδιά στερούνται το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα της πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό. Καλούμε για ακόμα μια φορά το ΥΠΠΑΝ να δράσει άμεσα για να φτάσουν τάμπλετς σε όλους τους μαθητές που δεν έχουν.

Home