Εικονική πραγματικότητα: Βοηθά να παρασκευάσουν νέα φάρμακα (Vid)

Η εικονική πραγματικότητα βοηθά τους επιστήμονες να παρασκευάσουν νέα φάρμακα
Δείτε πως βοηθά

H ίδια τεχνολογία που έχει φέρει την επανάσταση στα βιντεοπαιχνίδια, χρησιμοποιείται πλέον και για την ανάπτυξη νέων φαρμάκων και την καταπολέμηση ορισμένων από τις πιο θανατηφόρες ασθένειες στον κόσμο.

Συγκεκριμένα, οι χημικοί στο  C4X Discoveryδουλεύουν πάνω στο δημοφιλέστερο παιχνίδι της εποχής, το Fortnite, αλλά και σε άλλα, για να οπτικοποιήσουν τη δομή σύνθετων μορίων. Το εργαλείο τους, που ονομάζεται 4Sight, χρησιμοποιείται ήδη πάνω στα συγκεκριμένα παιχνίδια για να παρασκευαστεί ένα φάρμακο που θα θεραπεύει τον εθισμό κάθε είδους.

Ωστόσο, δεν αρκούνται μόνο σε αυτό. Οι βιοχημικοί χρησιμοποιούν επίσης την τεχνολογία για την ανάπτυξη φαρμάκων που θα θεραπεύουν ασθένειες, όπως το Πάρκινσον και ο καρκίνος.

Οπτικοποίηση μορίων

Το εργαλείο 4Sight επιτρέπει στους παρασκευαστές φαρμάκων να κατανοήσουν τα εικονικά μόρια και να δουν πώς ανταποκρίνονται στα ερεθίσματα.

Το κλειδί για το σχεδιασμό φαρμάκων είναι η εύρεση του σωστού σχήματος για το μόριο, ώστε να ταιριάζει μέσα στοχευμένη πρωτεϊνική «τσέπη». Αν πάρει λάθος σχήμα, το μόριο μπορεί να αποτύχει να προσκολληθεί ή ακόμα και να προσχωρήσει σε διαφορετική «τσέπη», προκαλώντας παρενέργειες.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση του περιθωρίου σφάλματος κατά τη διαδικασία παρασκευής φαρμάκων.

«Χρειάζονται περίπου 10 έως 12 χρόνια για να περάσει ένα φάρμακο από την ιδέα στην αγορά», αναφέρει ο Κρεγκ Φοξ, επικεφαλής της ομάδας C4X Discovery, ενώ συμπληρώνει ότι είναι εξαιρετικά ακριβή διαδικασία, με κόστος που ανέρχεται στα 2,6 δις δολάρια.

Η εικονική πραγματικότητα βοηθά τους επιστήμονες να παρασκευάσουν νέα

O όρος Gamification στην πράξη 

Με το συγκεκριμένο εργαλείο, επιτυγχάνεται και το λεγόμενο «Gamification», δηλαδή η ενσωμάτωση μηχανισμών παιχνιδιού σε ένα περιβάλλον μη παιχνιδιού. Η πρακτική αυτή αξιοποιεί τα χαρακτηριστικά που κάνουν ένα game διασκεδαστικό, για να ενισχύσει το engagement του χρήστη, ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο αυτός βρίσκεται κάθε φορά.

«Έχουμε άτομα που με αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να τους κάνουμε να δουλεύουν για την επίτευξη του στόχου ξανά και ξανά, με τρόπο διασκεδαστικό», αναφέρει ο Φιλ Μουάνγκα, προγραμματιστής βιντεοπαιχνιδιών.

«Έχουμε δημιουργήσει ένα επιστημονικό εργαλείο που οι επιστήμονες θα χρησιμοποιήσουν για να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους”, συμπληρώνει.

Το μέλλον 

Η εικονική πραγματικότητα δίνει το παρόν για το μέλλον της επιστημονικής κοινότητας. Χρησιμοποιείται πια ως εργαλείο ιατρικής εκπαίδευσης, με τους εκπαιδευόμενους να μαθαίνουν για την ανθρώπινη ανατομία μέσω προσομοίωσης. Ακόμα, μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και χειρουργοί , ώστε να προετοιμαστούν για περίπλοκες χειρουργικές επεμβάσεις, ενώ τέλος έχει αποτελέσει καθοριστικό εργαλείο ανακούφισης πόνων.

14