Ξεχάστε το Instagram: Το TikTok είναι η νέα μόδα!

Ξεχάστε το Instagram: Το TikTok είναι η νέα μόδα!

Ξεχάστε το Instagram: Το TikTok είναι η ιντερνετική πλατφόρμα του σήμερα – Και η πιο αμφιλεγόμενη

Όσο εμείς γράφουμε σεντόνια στο Facebook και ανεβάζουμε φωτογραφίες μας στο Instagram, η γενιά Ζ -οι σημερινοί έφηβοι δηλαδή- ασχολείται μόνο με το TikTok.

Το -κινεζικής ιδιοκτησίας- μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει καταφέρει μέσα σε μόλις ένα χρόνο λειτουργίας να γίνει το αγαπημένο των νέων και ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα στον πλανήτη.

Το TikTok έκανε την εμφάνισή του τον Αύγουστο του 2018 και η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν εντελώς καινούργιο. Πριν ονομαστεί TikTok ήταν γνωστό ως Musical.y και αγοράστηκε από την κινεζική εταιρεία ByteDance, που έχει την έδρα της στο Πεκίνο. Στην αρχή επανεμφανίστηκε με άλλο όνομα μεν αλλά το ίδιο περιεχόμενο με το Musical.y, στο οποίο τα πιτσιρίκια έμπαιναν και έφτιαχναν τα δικά τους βίντεο πάνω στα αγαπημένα τους τραγούδια. Κάτι σαν καραόκε. Εκατομμύρια μικρές Ριάνες, Μπιγιονσέ και Τέιλορ Σουίφτ, αλλά και μικροί ράπερ ποστάριζαν τη δική τους εκδοχή και αντάλλασσαν καρδούλες και λάικς. Τα γνωστά δηλαδή.

Μετά, όμως, το TikTok άλλαξε. Και πολύ σύντομα μετατράπηκε σε μια πλατφόρμα στην οποία οι χρήστες ανέβαζαν προσωπικά τους βίντεο, memes, παράξενες κωμικές σκηνές και εσωτερικά αστεία. Η πλατφόρμα έκανε διάσημους εκατοντάδες κωμικούς, τραγουδιστές, χορευτές, ηθοποιούς και απλούς νέους: Ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα στη ζωή ενός έφηβου είναι σήμερα να γίνει διάσημος στο TikTok...

Το γεγονός, βέβαια, ότι το συγκεκριμένο μέσο είναι τόσο δημοφιλές ανάμεσα στους κατά κανόνα ανήλικους χρήστες του, το έχει βάλει στο στόχαστρο και ήδη αρκετές φορές σε μπελάδες. Το Φεβρουάριο του 2019, έφαγε πρόστιμο-μαμούθ, της τάξεως των 5,7 εκατομμυρίων δολαρίων, από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, επειδή κρατούσε παράνομα τα στοιχεία παιδιών κάτω των 13 ετών.

Το γεγονός ότι έχει την έδρα του στο Πεκίνο, το έχει κάνει επίσης στόχο σκεπτικισμού και κριτικής. Το TikTok έχει κατηγορηθεί ότι λογοκρίνει τα βίντεο υπέρ των διαδηλώσεων στο Χονγκ-Κονγκ και ότι σε χώρες όπως η Τουρκία απαγορεύει τα βίντεο με LGBTQ περιεχόμενο. Και τώρα, το TikTok είναι αντικείμενο έρευνας της αμερικανικής Επιτροπής Ξένων Επενδύσεων, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν αποτελεί κίνδυνο για τους Αμερικανούς πολίτες.

Πάνω απ' όλους τους άλλους, όμως, υπάρχει ένας συγκεκριμένος άνθρωπος που δεν είναι καθολου χαρούμενος με την άνοδο του TikTok: Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Facebook, προσπάθησε (και απέτυχε) αρχικά να αγοράσει το TikTok και μετά να το σκοτώσει, δημιουργώντας ένα ίδιο προϊόν, το Lasso, το οποίο όμως δεν δείχνει να έχει ανάλογη δυναμική.

Ένα Μέσο, λοιπόν, που οι έφηβοι αγαπούν και όλοι οι άλλοι είναι εναντίον του.

Αν μη τι άλλο, αυτό έχει πολύ ενδιαφέρον.

cnn.gr 

Home