Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

2018: Το έτος των «Παθών» για την παιδεία

Του Στέλιου Στυλιανού
- 22.12.2018

2018: Το έτος των «Παθών» για την παιδεία

Thumbnail
Η χρονιά που έδειξε τα προβλήματα και ταρακούνησε συθέμελα την εκπαίδευση

Ως "έτος παθών"μπορεί να χαρακτηριστεί το 2018 για τον τομέα της Παιδείας, καθώς συνεχιζόμενες κόντρες και γεγονότα, ανέδειξαν τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης.

Τα προβλήματα αυτά, έφεραν έντονες αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο, ο οποίος βρέθηκε για πρώτη φορά ενωμένος, ασκόντας έντονη κριτική στο Υπουργείο Παιδείας για τους χειρισμούς διαφόρων θεμάτων.

Τα δυσάρεστα, ωστόσο, της όλης κατάστασης, δεν ήταν ούτε οι κόντρες, ούτε οι χαρακτηρισμοί που αντάλλαξαν Υπουργός Παιδείας και εκπαιδευτικές οργανώσεις, αλλά ο θάνατος του 10χρονου μαθητή στο Αλεθρικό, και η απαγωγή δύο μαθητών από το δημοτικό σχολείο Καμάρων στην Λάρνακα.

Τα δύο αυτά γεγονότα έδειξαν κένα στο χώρο της Παιδείας, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να εστιάζουν σε λύσεις ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Θάνατος μαθητή στο Αλεθρικό

Στις 11 Μαΐου, μαθητής δημοτικού σχολείου κατά τη διάρκεια αθλητικής δραστηριότητας στο σχολείο του, έπεσε στο έδαφος, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο κεφάλι (Δείτε εδώ τα γεγονότα).

Το πιο πάνω περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει έντονη διαμάχη μεταξύ εκπαιδευτικών και υπουργείου Παιδείας μετά και την πειθαρχική έρευνα που είχε αποφασιστεί εναντίον του εκπαιδευτικού.

Λόγω του συγκεκριμένου, αποφασίστηκε η επικαιροποίηση του πρωτοκόλλου ασφάλειας και υγείας στα σχολεία.

Σημειώνεται ότι, το ζήταμα αυτό παραμένει ανοιχτό, καθώς οι γιατροί βρίσκονται ενώπιον δικαστηρίου, ενώ κινείται νομικά εναντίον του Υπουργείου ο εκπαιδευτικός κατά του οποίου διατάχθηκε πειθαρχική έρευνα.

Οι απεργίες και οι πορείες των εκπαιδευτικών

Και ενώ δεν είχε σταματήσει η διαμάχη που δημιουργήθηκε μετά τον άδικο χαμό του μαθητη, η απόφαση του Υπουργού Παιδείας να προχωρήσει σε εξορθολογισμό των απαλλαγών εκπαιδευτικών έφερε νέες διαμάχεε, αφού υπήρξε έντονη αντίδραση από πλευράς εκπαιδευτικών οργανώσεων.

Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί προχώρησαν σε δύο πορείες διαμαρτυρίας.

Πορείες οι οποίες συγκέντρωσαν τα βλέμματα της κοινής γνώμης λόγω της μαζικότητας τους.

Συγκεκριμένα, στην πορεία της 27ης Αυγούστου στο Προεδρικό Μέγαρο παρευρέθηκαν πέραν των 10 χιλιάδων εκπαιδευτικών ενώ στην πορεία που προηγήθηκε στο υπουργείο Παιδείας στα μέσα Ιουλίου, παρουσιάστηκαν γύρω στις 4 χιλιάδες εκπαιδευτικοί.

Η μη ικανοποίηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών οργανώσεων  οδήγησε σε 48ώρη απεργία με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τον προηγούμενο Σεπτέμβριο.

Σημειώνεται πάντως, ότι αν και υπήρξε καταρχήν συμφωνία για επίλυση των διαφορών, μέχρι σήμερα οι σχέσεις Υπουργείου Παιδείας - εκπαιδευτικών οργανώσεων παραμένουν ψυχρές.

Μάλιστα, αν και έχει συμφωνηθεί ότι θα υπάρξει κατάληξη μέσα από διάλογο στις διαφορές μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου στη ΜΕΠΕΥ, φαίνεται ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.

Εντατικοποιούνται οι έρευνες για την απαγωγή των δυο 11χρονων.

Η απαγωγή μαθητών και τα θέματα ασφάλειας

Τέλος, με τις πληγές να είναι ακόμα ανοιχτές, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και μετά το περιστατικό με την απαγωγή δύο μαθητών από το δημοτικό σχολείο, διαφάνηκαν με τον πιο εμφαντικό τρόπο τα κενά ασφαλείας που παρουσιάζουν τα σχολεία.

Το γεγονός αυτό δημιούργησε ανησυχίες, με το Υπουργείο Παιδείας να κινεί τις διαδικασίες για περισσότερη ασφάλεια στα σχολεία.

Οι διαδικασίες βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη, με σκοπο να γίνουν όλα εκείνα που θα επιστρέψουν στα σχολεία μας να είναι ασφαλή.

Τα πιο πάνω έδειξαν ότι η παιδεία μας χρειάζεται αλλαγές, μέσα από τις οποίες θα γίνει το εκπαιδευτικό μας σύστημα καλύτερο.

Εμείς να ευχηθούμε τα παραπάνω να ανήκουν στο παρελθόν και το 2019 να είναι μια χρονιά όπου θα γίνει η αρχή για ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και της παιδείας στον τόπο γενικότερα.

Home