Άδειες κυκλοφορίας: Οι αλλαγές που αφορούν τους πολίτες 

Έντονο παρασκήνιο και συζητήσεις ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών κρατούν το ζήτημα με τα τέλη στις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων δέσμιο των εξελίξεων.

Την Πέμπτη μάλιστα θα υπάρξει συνεδρία των Επιτροπών Μεταφορών για να καταλήξουν οι πλευρές. 

Τη λύση αναμένουν τόσο οι έμποροι μεταχειρισμένων αλλά και νέων αυτοκινήτων, όσο και οι πολίτες οι οποίοι θα καλούνταν να πληρώσουν ακριβά την επιλογή αυτοκινήτου.

Κατά την χθεσινή κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Μεταφορών και Οικονομικών η Κυβέρνηση κατέθεσε νέο αναθεωρημένο νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο αντί να επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας βάσει της ηλικίας, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται βάσει του περιβαλλοντικού προτύπου Euro και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 

Μιλώντας στην Offsite ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, Γιώργος Προκοπίου, σημείωσε ότι στόχος του νέου νομοσχεδίου είναι να πληρώνουν όλοι οι πολίτες στην βάση των ρύπων και να μην υπάρχουν στρεβλώσεις ανάμεσα σε οχήματα ίδιας ηλικίας και κατηγορίας.

Μάλιστα όπως εξήγησε ο κύριος Προκοπίου αν έμενε το νομοσχέδιο στην αρχική του μορφή θα είχαμε μεγάλες διαφοροποιήσεις σε οχήματα της ίδιας ηλικίας, καθώς θα πλήρωναν πολύ περισσότερα όσοι εισήγαγαν μεταχειρισμένο όχημα από το εξωτερικό. 

Δεν αφορά τα υφιστάμενα οχήματα και τους ιδιοκτήτες τους.

Επεσήμανε μάλιστα ότι το νομοσχέδιο αυτό δεν αφορά τα υφιστάμενα οχήματα αλλά τα εισαγόμενα οχήματα που θα εισαχθούν στην χώρα μετά την έγκριση του νομοσχεδίου.

Σημειώνεται ότι το όλο θέμα θα συζητηθεί εκ νέου σε έκτακτη συνεδρία που είναι ορισμένη την ερχόμενη Πέμπτη με στόχο να ολοκληρωθεί η συζήτηση και να προωθηθεί στην Ολομέλεια την Παρασκευή, 1η Μαρτίου, όπου και τα κόμματα θα μπρούν να βάλουν τις όποιες τροπολογίες.

Τι περιλαμβάνει το Αναθεωρημένο Νομοσχέδιο 

Στο νέο αναθεωρημένο νομοσχέδιο, μέγιστο ποσό για τέλη κυκλοφορίας είναι τα €500 ευρώ, για τα πετρελαιοκίνητα ή υβριδικά ηλεκτροκίνητα/ντιζελοκινητήρα και τα βενζινοκίνητα/υβριδικά τα 250, όταν το πρότυπο εκπομπών τους είναι το euro 4. 

Το euro 4 πρότυπο εκπομπών εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα ηλικίας από το 2005 μέχρι το 2009.

Με το ίδιο τέλος θα επιβαρύνονται και αυτοκίνητα με προγενέστερο πρότυπο euro ή εκτός προτύπου.

Στην περίπτωση των οχημάτων EURO 5 (5a +5b), τα ποσά ανέρχονται στα 100 ευρώ για τα βενζινοκίνητα και στα 200 για τα πετρελαιοκίνητα.

Το πρότυπο EURO 5 μεταφράζεται σε οχήματα ηλικίας από Σεπτέμβρη 2009- Αύγουστο 2014.

Μηδενικό θα είναι το τέλος κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπών EURO 6c και EURO6d, τόσο για τα  βενζινοκίνητα/υβριδικά όσο και για τα πετρελαιοκίνητα/υβριδικά. 

Στην περίπτωση άλλου EURO 6 (Α και Β), τότε το πετρελαιοκίνητο ή διπλής προώσεως με μία εκ των πηγών ενέργειας το πετρέλαιο, θα επιβαρυνθεί με τέλος κυκλοφορίας τα €100.

Αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπών euro 6, είναι αυτοκίνητα ηλικίας πέντε χρόνων (Σεπτέμβριος 2014- 31 Αυγούστου 2018).

Αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπής Euro 6c είναι τα αυτοκίνητα Σεπτεμβρίου 2019 μέχρι Αύγουστο 2020.

Νέο νομοσχέδιο για την απόσυρση

Σημειώνεται ότι από το αναθεωρημένο νομοσχέδιο έχει φύγει η πρόνοια για μηδενική πληρωμή τελών κυκλοφορίας, για πέντε χρόνια, για όσους χρησιμοποιήσουν σχέδιο αντικατάστασης του οχήματος τους με καινούργιο.

Σύμφωνα με το Γιώργο Προκοπίου, η πρόταση αυτή της Κυβέρνησης δεν ήταν επαρκής, καθώς οι πολίτες δεν κέρδιζαν κάτι ουσιαστικό, καθώς όπως σημείωσε θα επωφελούνταν μόλις 300 ευρώ σε βάθος πενταετίας.

Μάλιστα, όπως σημείωσε, βουλευτές κάλεσαν το υπουργείο Μεταφορών να κάνει πιο ελκυστικά σχέδια απόσυρσης, τονίζοντας ότι το κράτος μέσα από αυτά τα σχέδια, μπορεί να κερδίσει σε σχέση με το τι πληρώνει κάθε χρόνο στην ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων.