Αλλάζουν όλα για ντελιβεράδες - Έρχεται και ΜΟΤ για μοτοσικλέτες

Αλλάζουν όλα για ντελιβεράδες - Έρχεται και ΜΟΤ για μοτοσικλέτες

Η μεγάλη αύξηση στους delivery μοτοσικλετιστές, οι παρανομίες και τα ατυχήματα έφεραν αλλαγές

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

Tα αυξημένα τροχαία ατυχήματα με μοτοσικλετιστές χτύπησε «καμπανάκι» στο Υπουργικό Συμβούλιο. Με απόφαση που ελήφθη χθες Τετάρτη,  θα οδηγηθεί στη Βουλή νομοσχέδιο το οποίο θα υποχρεώνει και  τους επαγγελματίες οδηγούς μοτοποδηλάτων delivery πέραν του κράνους να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία.

Σημειώνεται ότι οι αλλαγές προέκυψαν μετά την έξαρση  που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα σε ατυχήματα με οδηγούς μοτοσικλετών που εργάζονται ως delivery. Πρόκειται κυρίως για άτομα με μαθητευόμενη άδεια με αποτελεσμα να δημιουργούνται συνεχώς προβλήματα.

Ο Υπουργός Μεταφορών Γιάννης Καρούσος μιλώντας στην Offsite τόνισε ότι «βάσει ανάλυσης των στοιχείων οι οδηγοί μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων είναι ευάλωτη ομάδα οδηγών γι’αυτό αποφασίσαμε να λάβουμε αυτά τα μέτρα για να αποφευχθούν θανατηφόρα δυστυχήματα». Ο κ. Καρούσος ανέφερε ότι το νομοσχέδιο θα πάει κατ’επείγον στη Βουλή και ήδη  μίλησε με τον πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής.

>>> Κατεβάστε τώρα το application της offsite - ΕΔΩ για Android & ΕΔΩ για iOS

Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργικού, 

Οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλέτας κατά τη διάρκεια της εργασίας τους πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους, να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που πρέπει να φέρει ένας μοτοσικλετιστής. Πιο συγκεκριμένα, πέραν του προστατευτικού κράνους, οφείλουν να φέρουν:

  • Σακάκι ή γιλέκο με φωσφορούχες λωρίδες,
  • Παντελόνι και μπότες ή παπούτσια,
  • Προστατευτικές επιγονατίδες και επι-αγγονίδες, γάντια και προστατευτικά πλάτης και γοφών, και
  • Αερόσακκο, ειδικό για χρήση οχημάτων κατηγοριών ΑΜ, Α1, Α2 και Α.

Έρχεται και ΜΟΤ για μοτοσικλέτες

Ο διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών Γιάννης Νικολαϊδης ανέφερε ότι προωθείται και ο περιοδικός τεχνικός  έλεγχος μοτοσικλετών MOT. Με αυτό τον τρόπο θα προστατευτούν οι επαγγελματίες οδηγοί. 

Ο νόμος θα τροποποιηθεί και για τους άλλους οδηγούς μοτοσικλετών αφού:

  • Η διάρκεια ισχύος της μαθητικής άδειας καθορίζεται στα δύο έτη. Μετά την πάροδο της χρονικής περιόδου των δύο ετών και σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει λάβει κανονική άδεια οδήγησης, οφείλει να υποβληθεί εκ νέου στη διαδικασία εξέτασης και έκδοσης της μαθητικής του άδειας.
  • 2. Η οδήγηση στο οδικό δίκτυο από έναν μαθητευόμενο οδηγό ρυθμίζεται με τρόπο, ώστε οι εκπαιδευόμενοι όλων των κατηγοριών μοτοποδηλάτου και μοτοσικλέτας να μπορούν να εκπαιδεύονται στο οδικό δίκτυο, νοουμένου ότι συνοδεύονται (σε άλλο όχημα) και βρίσκονται υπό την άμεση επιτήρηση αδειούχου εκπαιδευτή οδηγών.
  • 3. Οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί πρέπει, πέραν του προστατευτικού κράνους να φέρουν την κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία που πρέπει να φέρει ένας μοτοσικλετιστής. Πιο συγκεκριμένα, πέραν του προστατευτικού κράνους, οφείλουν να φέρουν:

>>> H offsite τώρα και στο Google News - Ακολουθείστε μας

Για τις  αλλαγές αυτές λήφθηκαν, υπόψη τα δεδομένα από τις οδικές συγκρούσεις στο οδικό δίκτυο, σύμφωνα με τα οποία 16 μοτοσικλετιστές και επιβάτες μοτοσικλέτας έχασαν τη ζωή τους το 2019, 14 το 2020 και 14 το 2021.

Home