Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Ανάβει «πράσινο φως» για τα σκούτερ η Βουλή

Του Γιώργου Μιχαηλίδη
- 14.07.2022

Ανάβει «πράσινο φως» για τα σκούτερ η Βουλή

Η Ολομέλεια ψηφίζει σήμερα τις αλλαγές - Τα σκούτερ θα κυκλοφορούν και σε δρόμους και χωρίς ασφάλεια

Του Γιώργου Μιχαηλίδη

Η Ολομέλεια της Βουλής στη σημερινή της τελευταία συνεδρίαση για την τρέχουσα  βουλευτική Σύνοδο είναι έτοιμη να ψηφίσει τους κανονισμούς για τη χρήση συσκευών προσωπικής κινητικότητας τα λεγόμενα σκούτερ.

Μετά από συζήτηση και αφού ακούστηκαν όλες οι απόψεις καταρτίστηκε το τελικό νομοσχέδιο το οποίο αφορά τα εξής:

Παίρνεις σκούτερ από τα 14

Μια αλλαγή αφορά τη χρήση των σκούτερ από την ηλικία των 14 ετών και άνω (το αρχικό νομοσχέδιο αφορούσε την ηλικία των 16 ετών και άνω). Όποιοι δεν θα έχουν συμπληρώσει το 14ο έτος της ηλικίας τους, αλλά θα χρησιμοποιούν σκούτερ θα τιμωρούνται με εξώδικο πρόστιμο 85 ευρώ.

Θα βγαίνουν και σε δρόμους

Άλλη βασική αλλαγή είναι ότι τα σκούτερ θα βγαίνουν και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τις αλλαγές, σκούτερ θα κυκλοφορούν σε δρόμο με όριο ταχύτητας τα 30 χιλιόμετρα όπου θα υπάρχει και η σχετική σήμανση.

Παράλληλα, τα σκούτερ θα κυκλοφορούν σε ποδηλατόδρομους, ποδηλατολωρίδες στην άσφαλτο και σε χώρους κοινής χρήσης από ποδηλάτες και πεζούς.

Τα σκούτερ κατόπιν άδειας από την αρμόδια Αρχή θα μπορούν να κυκλοφορούν και σε πλατείες, πεζόδρομους ή άλλους χώρους αποφασιστεί. Όσοι παραβιάσουν την εν λόγω νομοθετική ρύθμιση θα τιμωρούνται με εξώδικο πρόστιμο 50 ευρώ . Το ίδιο πρόστιμο θα ισχύει και για όσους αμελούν να σταματήσουν σε σήμα αστυνομικού.

Μόνο 20 km

Τροποποίηση έγινε και στα επιτρεπόμενα χιλιόμετρα διακίνησης των σκούτερ, αφού η μέγιστη ταχύτητα  θα είναι τα 20 χιλιόμετρα αντί τα 15 που ήταν το αρχικό νομοσχέδιο. Το εξώδικο πρόστιμο παραβίασης της νομοθεσίας είναι 85 ευρώ.

Δεν θα θέλουν ασφάλεια

Ακόμα μια τροποποίηση θα αφορά την απάλειψη της υποχρέωσης καθολικής ασφάλισης έναντι τρίτου για ενοικιαζόμενα σκούτερ.

Κράνος και φώτα πορείας

Οι χρήστες θα πρέπει να διαθέτουν τον ελάχιστο εξοπλισμό συσκευής όπως σύστημα φρένων, φώτα πορείας (μπροστά και πίσω) καμπανάκι και ελαστικά. Ωστόσο, το εξώδικο πρόστιμο ύψους 50 ευρώ θα εκδίδεται μόνο για τα φώτα πορείας μπροστά και πίσω.Παράλληλα, κατά τη συζήτηση στη Βουλή το εξώδικο πρόστιμο για τη χρήση κράνους μειώθηκε από τα 85 ευρώ στα 50 ευρώ.

Εξώδικα πρόστιμα θα επιβάλλονται και για τα ακόλουθα:

  • Πρόστιμο 50 ευρώ στους χρήστες οι οποίοι δεν παραχωρούν προτεραιότητα στη διέλευση πεζών όταν διασταυρώνουν ποδηλατόδρομο η ποδηλατολωρίδα.
  • Πρόστιμο 50 ευρώ σε χρήστες σκούτερ ή βρίσκονται σε πατίνι και μεταφέρουν άλλο πρόσωπο ως επιβάτη.
  • Πρόστιμο 50 ευρώ σε χρήστες που εγκαταλείπουν το σκούτερ ή το πατίνι τους σε ποδηλατολωρίδα,ποδηλατόδρομο, η οδόστρωμα δρόμου.
  • Πρόστιμο 50 ευρώ σε χρήστες σκούτερ που ρυμουλκούν άλλο αντικείμενο που είναι τοποθετημένο ή κρεμασμένο στο σκούτερ.

Ποιοι θα εκδίδουν τα εξώδικα πρόστιμα

Όπως πληροφορείται η Offsite News δικαίωμα έκδοσης προστίμων θα εκχωρείται τόσο την Αστυνομία όσο και στους τροχονόμους του Δήμου.

Οι θέσεις που κατατέθηκαν

Στη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Μεταφορών, οι εκπρόσωποι της Ένωσης Δήμων Κύπρου και της Ένωσης Κοινοτήτων Κύπρου ανέφεραν επιπρόσθετα ότι η απαγόρευση της χρήσης των συσκευών προσωπικής κινητικότητας στο οδόστρωμα σε συνδυασμό με την έλλειψη ποδηλατικών υποδομών σε πολλούς δήμους και κοινότητες θα έχουν ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση της χρήσης των συσκευών αυτών καθολικά στις εν λόγω περιοχές. 

>>>>Διαβάστες επίσης: Θα σε γράφουν για σκούτερ και τροχονόμοι και αστυνομικοί<<<<

Οι εκπρόσωποι των εταιρειών εμπορίας συσκευών προσωπικής κινητικότητας σημείωσαν ότι το όριο ταχύτητας στις πλείστες ευρωπαϊκές χώρες καθορίζεται στα είκοσι πέντε χιλιόμετρα ανά ώρα και εισηγήθηκαν όπως το προβλεπόμενο στο πρώτο νομοσχέδιο όριο ταχύτητας αυξηθεί από δεκαπέντε χιλιόμετρα ανά ώρα σε είκοσι ή είκοσι πέντε χιλιόμετρα ανά ώρα. Κατά το στάδιο της συζήτησης των νομοσχεδίων και κανονισμών, μέλη της επιτροπής εξέφρασαν επιφυλάξεις ως προς τα ακόλουθα:

1. Τη γενικότερη φιλοσοφία του νομοσχεδίου και ειδικότερα κατά πόσο με το νομοσχέδιο σκοπείται ο περιορισμός της χρήσης των συσκευών προσωπικής κινητικότητας για σκοπούς ψυχαγωγίας ή η προώθηση της μικροκινητικότητας. 

2.Το ενδεχόμενο η εξουσία που παρέχεται στις αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης να καθορίζουν πεζόδρομους ή πλατείες ως επιτρεπόμενους χώρους διακίνησης να προκαλέσει ανομοιομορφία των ισχυόντων ανά δήμο ή κοινότητα, προκαλώντας αβεβαιότητα στους πολίτες. 3.Το ενδεχόμενο αποτροπής της χρήσης των συσκευών προσωπικής κινητικότητας, ως αποτέλεσμα της απαγόρευσης της χρήσης τους σε οδόστρωμα, σε συνδυασμό με το ενδεχόμενο της ανομοιομορφίας στην επιτρεπόμενη χρήση τους σε πεζόδρομους και/ή πλατείες για την οποία θα αποφασίζουν οι τοπικές αρχές. 

 

 

Home