Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τα θανατηφόρα τροχαία

Offsite Team
- 18.01.2020

Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τα θανατηφόρα τροχαία

Thumbnail
Τρεις νεκροί σε 18 ήμερες...

Στους τρεις έφτασαν οι νεκροί τις πρώτες ημέρες του νέου έτους, μετά και το σημερινό τροχαίο στη Λευκωσία.

Συγκεκριμένα, τα τρία μέχρι στιγμής θανατηφόρα τροχαία φαίνεται να οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα.

Στην πρώτη περίπτωση ο οδηγός δεν έφερε ζώνη ασφαλείας, στη δεύτερη περίπτωση σύμφωνα με τον Διευθυντή της Τροχαίας Αρχηγείου Γιαννάκη Γεωργίου, σίγουρα η οδηγός έχει την ευθύνη της και διερευνούμε κατά πόσο και η πεζή έχει την ευθύνη της, ενώ το σημερινό τροχαίο φαίνεται να οφείλεται στην υπερβολική ταχύτητα.

Πάντως σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της περασμένης χρονίας είχαμε 52 θανατηφόρα τροχαία με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 52 πρόσωπα, με το στοίχημα της φετινής χρονίας να είναι σαφώς η μείωση τους.

Ο στρατηγικός στόχος των αρχών για το 2020 συνάδει με αυτόν της ΕΕ που είναι η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50%, με την Αστυνομία να βρίσκεται σε εγρήγορση για αποτροπή των θανατηφόρων τροχαίων.

Ομάδες υψηλού κινδύνου

Σύμφωνα με την Αστυνομία, οι ηλικιακές ομάδες που εμπλέκονται στα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία είναι ηλικίας άνω των 60 ετών και κάτω των 25 ετών.

Με τις κρίσιμες ώρες να είναι μεταξύ 12 το μεσημέρι με 8 το βράδυ, αφού τα τελευταία 3 χρόνια, αυτές τις ώρες έχασαν τη ζωή τους συνολικά 69 πρόσωπα, κυρίως στο δευτερεύων οδικό δίκτυο.

Σύσκεψη για το πολύκροτο θέμα

Μόλις την περασμένη βδομάδα, μετά από οδηγίες του αρχηγού της Αστυνομίας Κύπρου Μιχαηλίδη, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη για το φλέγον ζήτημα των θανατηφόρων τροχαίων. Στην ευρεία σύσκεψη όπου έδωσαν το παρών του όλοι αστυνομικοί διευθυντές όλων των επαρχιών, έγινε ανασκόπηση της προηγούμενης χρονίας.

Με την Αστυνομία να αποφασίζει ότι πρέπει να επικεντρωθούν σε συγκεκριμένα σημεία, κυριότερα των οποίων είναι τα ακόλουθα:

• Αυξημένη παρουσία των μελών της Αστυνομίας και έλεγχος στις ευάλωτες ομάδες χρηστών του οδικού δικτύου, όπως είναι οι μοτοσικλετιστές, τα νεαρά άτομα, οι αλλοδαποί και οι πεζοί μεγάλης ηλικίας.

• Περαιτέρω έλεγχος και συνεχής αστυνόμευση κυρίως στο δευτερεύον οδικό δίκτυο. 

• Αύξηση ελέγχων των οδηγών υπό την επήρεια αλκοόλης και άλλων ουσιών καθόλο το 24ωρο.

• Εντατική και συστηματική αστυνόμευση των μελανών σημείων, με απρόβλεπτους και πρωτότυπους ελέγχους σε σχέση με τον τόπο και τον χρόνο.

• Μηδενική ανοχή στις τέσσερις βασικές αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων. (Μη χρήση ζώνης ασφαλείας, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλης, υπερβολική ταχύτητα και μη χρήση προστατευτικού κράνους). 

• Άλλες στοχευμένες δράσεις με βάση τις στατιστικές των συγκρούσεων και τις βασικές αιτίες πρόκλησής τους. (Μη χρήση ζώνης ασφαλείας, μη χρήση προστατευτικού κράνους κ.λπ.). 

• Να συνεχιστεί η διαφώτιση/ενημέρωση/ευαισθητοποίηση του κοινού με δράσεις σε σχολεία, στρατόπεδα, οργανωμένα σύνολα κ.λπ.

• Να υποβληθούν εισηγήσεις για βελτίωση των προϋποθέσεων απόκτησης άδειας οδήγησης κυρίως για μοτοσικλετιστές και ανανέωση άδειας οδηγού για οδηγούς μεγάλης ηλικίας με γνώμονα την προστασία των ιδίων αλλά και των υπολοίπων χρηστών του οδικού δικτύου.

• Εξειδικευμένοι τρόποι καλύτερης διαχείρισης των συστηματικών παραβατών τροχαίας και εντοπισμός και ανάλογη θεραπεία των αιτιών που προκαλούν την παράβαση.   

• Ενέργειες για προώθηση νομοσχεδίων που εκκρεμούν κ.λπ.

Home