Άρση της αδικίας κατά των ειδικών δασκάλων ζήτησε η Επ. Παιδείας

Θέματα που αφορούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ειδικοί δάσκαλοι μουσικής στα σχολεία και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη μεταφορά μαθητών από μία εκπαιδευτική περιφέρεια σε άλλη, συζήτησε, μεταξύ άλλων, η Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, σε σημερινή της συνεδρία.
 
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Κυριάκος Χατζηγιάννης, σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής είπε πως στα σχολεία υπάρχει ένας αριθμός περίπου 60 εκπαιδευτικών με ειδικότητα  μουσικού, οι οποίοι εδώ και κάποιες δεκαετίες προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα δημοτικά σχολεία.
 
«Το καθεστώς εργοδότησής τους είναι διαφορετικό από αυτό του δασκάλου και ως εκ τούτου τα άτομα αυτά στερούνται των ίδιων ευκαιριών ανέλιξης. Η πρόσληψή τους είχε γίνει σε μία εποχή κατά την οποία η πολιτεία χρειαζόταν να στηρίξει το μάθημα της μουσικής στα δημοτικά σχολεία και αυτό το πετύχαμε με την πολύτιμη υπηρεσία αυτών των εκπαιδευτικών. Αυτό το οποίο πρέπει να γίνει είναι η αποκατάσταση της διάκρισης και να τεθούν υπό αναβαθμισμένο καθεστώς, ώστε να μη στερούνται των ευκαιριών ανέλιξης και αναβάθμισης των κλιμάκων τους», πρόσθεσε.
 
Ανέφερε, επίσης, ότι στηρίζουν το δίκαιο αίτημά τους και καλούν για τον σκοπό αυτό το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στη λήψη σχετικών αποφάσεων, ώστε να αρθεί η αδικία την οποία υφίστανται οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι για το ίδιο μάθημα δεν αμείβονται και δεν ανελίσσονται με τον ίδιο τρόπο.
 
«Αυτοί οι εκπαιδευτικοί είναι ήδη κανονικοί και μόνιμοι υπάλληλοι του κράτους», συμπλήρωσε.
 
Όσον αφορά τα προβλήματα που προκύπτουν από τη μεταφορά μαθητών από μία εκπαιδευτική περιφέρεια σε άλλη και τα προβλήματα που δημιουργούνται, ο κ. Χατζηγιάννης είπε ότι η κατάσταση με την κατανομή των μαθητών στα διάφορα σχολεία της Κύπρου είναι δυστυχώς και άδικη και λανθασμένη.
 
«Οι κατανομές των μαθητών στα σχολεία γίνονται στη βάση της υφιστάμενης νομοθεσίας, ωστόσο στην πράξη παρατηρείται ένα φαινόμενο κατά το οποίο κάποια σχολεία είναι άδεια και κάποια άλλα υπερπλήρη. Ιδίως στη Λάρνακα το πρόβλημα είναι ιδιαίτερο έντονο, καθώς ένα σχολείο μπορεί να έχει υπερπληθυσμό και το διπλανό του, λίγα μέτρα πιο κάτω, να είναι σχεδόν άδειο. Με το σύστημα αυτό προκύπτει διασπάθιση πόρων, καθώς και δυσμενείς επιπτώσεις στο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα», σημείωσε.
 
Όπως είπε, οι λόγοι που δημιουργούν το πρόβλημα, είναι ποικίλοι. Μεταξύ τους είναι και η φήμη του σχολείου, η παρουσία καλής «ποιότητας» εκπαιδευτικών σε κάποιο σχολείο, που έχει ως αποτέλεσμα να υπερπροτιμείται το εν λόγω σχολείο, ο αριθμός των αλλόγλωσσων μαθητών, η νοοτροπία ελιτισμού, κλπ.
 
«Υπάρχει σχετική νομοθεσία, η υλοποίηση της οποίας δεν φαίνεται να εφαρμόζεται σωστά. Για τον λόγο αυτό καλέσαμε το Υπουργείο να προχωρήσει σε πιστή εφαρμογή του σχετικού νόμου, αλλά παράλληλα να προχωρήσει και στη μελέτη μέτρων που θα αποκαταστήσουν τις προβληματικές εστίες και κακοφημίες των σχολείων. Αναμένουμε ότι θα γίνει σχετικός διαχωρισμός μεταξύ των σχολείων της υπαίθρου και των σχολείων των πόλεων και καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε επίλυση του προβλήματος κατά την επόμενη σχολική χρονιά», πρόσθεσε.
 
Ανέφερε, παράλληλα, ότι ενημερώθηκαν σήμερα και σε ποιό στάδιο βρίσκεται η ετοιμασία των σχεδίων ασφάλειας στο σχολικό χώρο και όπως σημείωσε, το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής για σειρά μέτρων που λαμβάνουν.