Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Ασθενοφόρα: 10.000 κλήσεις για covid σε 7 μήνες

Offsite Team -
26.08.2021 - 09:58

Ασθενοφόρα: 10.000 κλήσεις για covid σε 7 μήνες

«Πήραν φωτιά» οι κλήσεις - Στοιχεία

Σε πέραν των 39.000 κλήσεων για παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής αντιμετώπισης σε τραυματίες ή άτομα που ασθένησαν ξαφνικά, σε οποιοδήποτε μέρος και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ανταποκρίθηκε από τις αρχές του έτους μέχρι και τις 31 Ιουλίου η Υπηρεσία Ασθενοφόρων του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ).

H συνεισφορά της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων στην διαχείριση των περιστατικών Covid19 και ο επιχειρησιακός συντονισμός που ανάλαβε σε σχέση με τις διακομιδές των θετικών περιστατικών από και προς τα Νοσοκομεία και κυρίως προς το Νοσοκομείο αναφοράς καθώς και η λειτουργία του τηλεφωνικού αριθμού 1420 (τηλεφωνικός αριθμός για αναφορά επειγουσών καταστάσεων σε σχέση με το Covid19) διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

>>> H offsite τώρα και στο Google News - Ακολουθείστε μας

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία η Υπηρεσία ασθενοφόρων διαχειρίστηκε 9.593 θετικά περιστατικά από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο 2021 με συνολικό αριθμό από την έναρξη της πανδημίας μέχρι και σήμερα περισσότερα από 20.000 περιστατικά, ενώ για τους μήνες Ιανουάριο-Ιούλιο εκτελέστηκαν άλλες 29.613 κλήσεις που αφορούσαν άλλα επείγοντα περιστατικά με αυξημένα ποσοστά ανταπόκρισης στις πιο κάτω κατηγορίες:

1

Η Υπηρεσία Ασθενοφόρων

Η αποστολή της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ είναι η παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής περίθαλψης σε τραυματίες ή, άτομα που ασθένησαν ξαφνικά, σε οποιοδήποτε μέρος και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες

Η έγκαιρη ανταπόκριση του ασθενοφόρου, η άμεση αντιμετώπιση του πάσχοντα, η διατήρηση του στη ζωή, η βελτίωση της υγείας του και η ασφαλής και έγκαιρη διακομιδή του στο πλησιέστερο καταλληλότερο Νοσοκομείο είναι πρωταρχικός σκοπός της λειτουργίας Υπηρεσίας Ασθενοφόρων. 

Με γνώμονα ότι κάθε δευτερόλεπτο που περνά είναι σημαντικό για την διάσωση ανθρώπινων ζωών θα πρέπει οι πολίτες να περιορίζουν την χρήση του ασθενοφόρου μόνο στις περιπτώσεις που απειλείται η ζωή, ή πάσχον χρήζει άμεσης αντιμετώπισης. 

Συντονιστικό Κέντρο Ελέγχου Κλήσεων

Αναπόσπαστο μέρος της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ είναι το Συντονιστικό Κέντρο Ελέγχου Κλήσεων Ασθενοφόρων, το οποίο αποτελεί τον πυρήνα των επικοινωνιών για τις Υπηρεσίες Επείγουσας Διάσωσης και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία της Υπηρεσίας.

Το Κέντρο εργάζεται πάνω σε εικοσιτετράωρη βάση και στελεχώνεται με νοσηλευτικούς λειτουργούς εκπαιδευομένους στη τηλεφωνική διαχείριση κλήσεων από εκπαιδευτές του μεγάλων Ευρωπαϊκών Κέντρων και οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν να χρησιμοποιούν διεθνή πρωτόκολλα τόσο για την άμεση ανταπόκριση των ασθενοφόρων, όσο για την παροχή τηλεφωνικών οδηγιών για πρώτες βοήθειες όσο και για τη διαχείριση των περιστατικών.

Βασικός σκοπός του Κέντρου Ελέγχου Κλήσεων (Ambulance Control Centre) είναι να λαμβάνει όλες τις κλήσεις και να τις κατανέμει στα ασθενοφόρα για εκτέλεση, με βάση προκαθορισμένες προτεραιότητες.

Οι κλήσεις για ασθενοφόρο κατά κύριο λόγο είναι τηλεφωνικές, και κατατάσσονται στις πιο κάτω τέσσερεις βασικές κατηγορίες: 

  • Πολύ Επείγουσες (Emergency) 
  • Επείγουσες (Urgent) 
  • Mη Επείγουσες 
  • Προγραμματισμένες (Planned or Routine)

Για την άμεση ανταπόκριση των ασθενοφόρων οι πολίτες θα πρέπει να καλούν στο 112 ή στο 22887171 και θα πρέπει να είναι έτοιμοι να παρέχουν στην Υπηρεσία τις πιο κάτω πολύ σημαντικές πληροφορίες:

  • Τοποθεσία συμβάντος (Επαρχία, περιοχή, πλήρης διεύθυνση)
  • Τηλέφωνο επικοινωνίας
  • Ποια είναι η επείγουσα κατάσταση που χρήζει ανταπόκρισης ασθενοφόρου
  • Αριθμό θυμάτων/ασθενών
  • Ενημέρωση εάν συνυπάρχουν και οι άλλοι κίνδυνοι

Η συνεργασία και η ψυχραιμία εκ μέρους των πολιτών είναι καθοριστικής σημασίας ως προς την αύξηση των ποσοστών επιβίωσης των πασχόντων, καθώς και στην μείωση των επιπλοκών, αφού  αποδεδειγμένα η αλυσίδα επιβίωσης αρχίζει από τον πρώτο ανταποκριτή, δηλαδή από τον πολίτη που βρίσκεται ήδη στην σκηνή.

Οι 24 Σταθμοί Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ 

Επειδή ο χρόνος ανταπόκρισης των ασθενοφόρων είναι σωτήριος στην αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών, η Υπηρεσία Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ έχει αναπτύξει ένα δίκτυο ασθενοφόρων με κάλυψη σε 24 διαφορετικά σημεία/στρατηγικούς χώρους, βασισμένη στον αριθμό μονάδων κατά αναλογία πληθυσμού, στην γεωγραφική κατανομή και στον ανώτατο χρόνο ανταπόκρισης των ασθενοφόρων.

Τα 24 σημεία ασθενοφόρων παγκύπρια έχουν ως εξής:

2

3

Στόχος να μην χαθεί καμία ανθρώπινη ζωή

Η ανάπτυξη του παγκύπριου δικτύου ασθενοφόρων και η μεγάλη εκπαίδευση των πληρωμάτων ασθενοφόρων συνδράμει στην καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση, αυξάνει τα ποσοστά επιβίωσης, μειώνει τις μέρες νοσηλείας και τις κοινωνοοικονομικές συνέπειες ασθενείας και θανάτου.

Σε δήλωσή της η Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Ασθενοφόρων του ΟΚΥπΥ, Ριάνα Κωνσταντίνου τόνισε: «Στόχος της Υπηρεσίας και του προσωπικού που στελεχώνει τα ασθενοφόρα μας, είναι όχι μόνο να μην χαθεί καμία ανθρώπινη ζωή αλλά και η βέλτιστη παροχή επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας υγείας σε όλους τους πάσχοντες κάτω από οποιασδήποτε συνθήκες είτε αυτό αφορά διασώσεις από ξηρά, θάλασσα η αέρα.

Για τον λόγο αυτό, παρακαλούμε όλους τους πολίτες να καλούν την Υπηρεσία Ασθενοφόρων μόνο για σοβαρά και πραγματικά επείγοντα περιστατικά και να συνεργάζονται παρέχοντας προς το Συντονιστικό Κέντρο Κλήσεων Ασθενοφόρων όλες τις σχετικές πληροφορίες για την όσο το δυνατόν πιο άμεση ανταπόκριση μας».

>>> Κατεβάστε τώρα το application της offsite - ΕΔΩ για Android & ΕΔΩ για iOS

Ο ΟΚΥπΥ

Ο ΟΚΥπΥ, ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών υγείας στην Κύπρο συνεχίζει να εκσυγχρονίζει και να αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του  βάση ενός μακροπρόθεσμου στρατηγικού πλάνου με επίκεντρο τον ασθενή.

Home