Δεν θα ξεκινά το αυτοκίνητο αν μεθύσεις-Βάζουν & κόφτες ταχύτητας

Δεν θα ξεκινά το αυτοκίνητο αν μεθύσεις-Βάζουν & κόφτες ταχύτητας

Έρχεται και υποχρεωτικός ''κόφτης'' ταχύτητας στα αυτοκίνητα - Τα συστήματα που υποχρεωτικά θα έχουν τα νέα αυτοκίνητα σε λίγους μήνες 

Κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σοβαρά σε ατυχήματα σε δρόμους της ΕΕ.

>>> H offsite τώρα και στο Google News - Ακολουθείστε μας

Στις 16 Απριλίου 2019, το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε νέους κανόνες για την υποχρεωτική καθιέρωση χαρακτηριστικών ασφαλείας για τα νέα αυτοκίνητα.

Οι υποχρεωτικές τεχνολογίες ασφαλείας θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διάσωση πάνω από 25.000 ζωών και την αποτροπή τουλάχιστον 140.000 τραυματισμών έως το 2038, δεδομένου ότι το 95% των ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.

>>> Κατεβάστε τώρα το application της offsite - ΕΔΩ για Android & ΕΔΩ για iOS

Ο νεός κανονισμός για ασφάλεια μηχανοκίνητων οχημάτων τίθεται σε εφαρμογή στις 6 Ιουλίου 2022, σε μια προσπάθεια, για μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκαλούνται από οδικές συγκρούσεις.

Δηλαδή όλα τα όχημα που θα κατασκευαστούν από την συγκεκριμένη ημερομηνία (6/7/2022) και έπειτα θα πρέπει να έχουν τα συγκεκριμένα συστήματα ασφαλείας, αλλιώς δεν θα μπορούν να εισαχθούν στην ΕΕ.

1

Πιο συγκεκριμένα, όλα τα νέα οχήματα πρέπει να να είναι εξοπλισμένα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:

  • ευφυή έλεγχο ταχύτητας·
  • εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος·
  • σύστημα προειδοποίησης υπνηλίας και διάσπασης προσοχής του οδηγού·
  • προηγμένο σύστημα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού·
  • σήμα πέδησης έκτακτης ανάγκης·
  • σύστημα ανίχνευσης οπισθοπορείας·
  • σύστημα καταγραφής δεδομένων συμβάντος·
  • σύστημα ακριβής παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.

Τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά πρέπει να εξοπλίζονται με περαιτέρω προηγμένα μέτρα ασφαλείας που περιλαμβάνουν:

  • προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, ικανά να εντοπίζουν μηχανοκίνητα οχήματα που κινούνται μπροστά από το όχημα, καθώς και ευάλωτους χρήστες της οδού, όπως πεζούς και ποδηλάτες·
  • συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη·
  • διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής, ικανές να μετριάσουν τους τραυματισμούς σε περιπτώσεις σύγκρουσης με ευάλωτους χρήστες της οδού, όπως πεζούς και ποδηλάτες.

Τα λεωφορεία και τα φορτηγά, πέραν της τήρησης των γενικών απαιτήσεων και του εξοπλισμού τους με υφιστάμενα συστήματα (όπως σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης), πρέπει επίσης:

  • να εξοπλίζονται με προηγμένα συστήματα, ικανά να εντοπίζουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες που βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση από το τμήμα του οχήματος προς το πεζοδρόμιο και να προειδοποιούν για την ύπαρξη τους ή να αποφεύγουν τη σύγκρουση με αυτούς τους ευάλωτους χρήστες·
  • να κατασκευάζονται έτσι ώστε να μειώνονται τα τυφλά σημεία μπροστά από τη θέση καθίσματος του οδηγού και στο πλάι του.

2

Να σημειώσαμε ότι 5 χρόνια μετά και την εφαρμογή τον εν λόγω κανονισμού, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να υποβάλει έκθεση αξιολόγησης της αποδοτικότητας των μέτρων και των συστημάτων ασφαλείας.

Αντιδράσεις από αυτοκινητοβιομηχανίες

Παρόλο που ο κανονισμός έχει ψηφιστεί από το το Συμβούλιο των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπήρξαν αντιδράσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όχι για την εφαρμογή του κανονισμού αλλά ως προς τον τρόπο εφαρμογής του.

Παράλληλα αυτή την περίοδο υπάρχουν διάφορες διαβουλεύσεις ως προς το ζήτημα και τον τρόπο εφαρμογής του.

«Να δοθούν κίνητρα»

Οποιαδήποτε νέα τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα που παράγονται στο μέλλον, σίγουρα θα βοηθήσουν σημαντικά στη μείωση των σοβαρών τροχαίων και θανατηφόρων δυστυχημάτων, δήλωσε μεταξύ άλλων στην Offsite ο Ειδικός σε θέματα ασφαλείας και Αριστίνδην Υποψήφιος Λευκωσίας με τον ΔΗΣΥ, Στέλιος Κυθρεώτης.

Παράλληλα μας ανέφερε ότι πρέπει να υπάρξει σχετική επιχορήγηση από πλευράς Κυβέρνησης έτσι ώστε να δοθούν κίνητρα στον κόσμο για να προμηθευτούν τα νέα οχήματα.

«Η τεχνολογία παίζει τεράστιο ρόλο για βελτίωση της οδικής ασφάλειας»

Σε δηλώσεις στην Offsite, o σύμβουλος οδικής ασφάλειας στο υπουργείο Δικαιοσύνης, Ιάσονας Σενέκης τόνισε ότι η τεχνολογία παίζει τεράστιο ρόλο στην προσπάθεια που γίνεται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Τα συστήματα ασφαλείας που ήδη υπάρχουν πλέον ως υποχρεωτικός ή ως προαιρετικός εξοπλισμός χτίζουν ακόμα ένα τείχος προστασίας απέναντι στις σοβαρές και θανατηφόρες συγκρούσεις. Ειδικά αυτές που απειλούν τους ευάλωτους χρήστες του δικτύου (πεζούς, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές).

Συμπληρώνοντας, τόνισε ότι όλα τα συστήματα δεν εγγυώνται ότι οι οδηγοί θα τηρούν τα όρια ταχύτητας και δεν θα παραβιάζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Επίσης είναι δεδομένο ότι η αστυνόμευση δεν μπορεί να καλύψει όλο το οδικό δίκτυο.  Συστήματα όπως το ISA (Intelligent Speed Assistance) και το ΑΕΒ (Automatic Emergency Braking) λειτουργούν και είναι αποτελεσματικά κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις και συνθήκες.

Τέλος ο κ. Σενέκης, ανέφερε ότι η πρόκληση που παραμένει είναι να πειστούν οι οδηγοί να οδηγούν πιο σωστά, έτσι ώστε το όφελος από τα συστήματα ασφαλείας να είναι μεγαλύτερο. Επίσης, σημαντική είναι και η ευθύνη των αρχών που πρέπει να φροντίζουν το οδικό δίκτυο να διατηρείται σε καλή κατάσταση, η διαγράμμιση και οι πινακίδες να συντηρούνται και να επιδιορθώνονται για να είναι εμφανείς και αναγνωρίσιμες από τα συστήματα των οχημάτων.

Δείτε βίντεο από τα διάφορα συστήματα που θα τεθούν σε εφαρμογή

Home