Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Eιδικός - Οδική ασφάλεια: Συστηματικές λύσεις για βέλτιστα οφέλη

Offsite Team
- 29.05.2019

Eιδικός - Οδική ασφάλεια: Συστηματικές λύσεις για βέλτιστα οφέλη

Thumbnail
Τι λέει η Αυστραλή Καθηγήτρια Judith Charlton του Πανεπιστημίου Μonash Mελβούρνης

Μόνο με εφαρμογή λύσεων σε συστηματική και στρατηγική βάση βελτιστοποιούμε τα οφέλη για την οδική ασφάλεια, δηλώνει στο ΚΥΠΕ η Αυστραλή Καθηγήτρια Judith Charlton του Πανεπιστημίου Μonash Mελβούρνης.

Η Δρ. Charlton ηγείται του Κέντρου MUARC ( Monash University Accident Research Centre) του Πανεπιστημίου, το οποίο την περασμένη βδομάδα υπέγραψε με το Κέντρο CERIDES του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου ( Centre for Risk and Decision Sciences) μνημόνιο Συνεργασίας για θέματα οδικής ασφάλειας.

 

Το Μνημόνιο υπεγράφη παρουσία της Υπουργού Μεταφορών Βασιλικής Αναστασιάδου και του Ύπατου Αρμοστή της Αυστραλίας Sam Beever.

 

Με την υπογραφή του Μνημονίου οι εταίροι θα μπορούν να μοιράζονται  βέλτιστες πρακτικές, να αναπτύσσουν επιστημοσύνη σε θέματα οδικής ασφάλειας, να εκπονούν κοινά εκπαιδευτικά προγράμματα και να ενθαρρύνουν τη συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων και κοινωνίας των πολιτών για να βοηθήσουν τις αρχές να βελτιώσουν θέματα οδικής ασφάλειας.

Το ΚΥΠΕ εκμεταλλεύτηκε την παρουσία της Δρ. Charlton στην Κύπρο για μια σύντομη συνέντευξη με δεδομένο το γεγονός ότι το Kέντρο ΜUARC θεωρείται από τα ηγετικά κέντρα στον κόσμο στην παροχή λύσεων και στρατηγικών για μηδενικούς θανάτους και τραυματισμούς από οδικές συγκρούσεις.  

Η Δρ. Charlton είπε στο ΚΥΠΕ πως οι εκστρατείες ευαισθητοποίησης και μερικά άλλα μέτρα, π.χ. κάμερες στους δρόμους, ψηλά πρόστιμα και άλλα, παρέχουν δυνατότητες για αντιμετώπιση των θεμάτων οδικής ασφάλειας στην Κύπρο, ωστόσο θεωρεί ότι μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τα οφέλη, εφαρμόζοντας λύσεις οδικής ασφάλειας με συστηματικό και στρατηγικό τρόπο.  

«Οι χρήστες του οδικού δικτύου είναι ευάλωτοι, οι άνθρωποι δεν είμαστε πλασμένοι για να αντέχουμε την ισχύ μιας σύγκρουσης, οπότε το σύστημα που θα εφαρμοστεί πρέπει να είναι επιεικές. Δεν επιτυγχάνουμε και πολλά με το να κατηγορούμε τον οδηγό. Ναι, αναμένουμε από τους χρήστες του οδικού δικτύου να συμμορφώνονται, να σταματούν στα φώτα τροχαίας, να κινούνται εντός ορίων ταχύτητας κ.λπ., και η πλειονότητα το κάνει, τις περισσότερες φορές. Από την άλλη, οι άνθρωποι είναι επιρρεπείς στο σφάλμα. Έτσι είναι σημαντικό να οικοδομήσουμε ένα σύστημα συγκαταβατικό, σχεδιάζοντας δρόμους πέντε αστέρων, προωθώντας ασφαλή αυτοκίνητα πέντε αστέρων και ρυθμίζοντας το όριο ταχύτητας έτσι ώστε όταν γίνονται λάθη, αυτά να μην κοστίζουν τη ζωή των οδηγών», εξήγησε.  

Σύμφωνα με τη Δρ Charlton, γνωρίζουμε αρκετά για ασφαλείς λύσεις για κάθε ένα από τα πιο πάνω κομμάτια ( όρια ταχύτητας, φανάρια κ.λπ.) και υπάρχουν σημαντικά στοιχεία και ευρήματα από έρευνες που καθοδηγούν τις πρωτοβουλίες οδικής ασφάλειας.  

«Και με μια βαθιά αντίληψη των συνθηκών σύγκρουσης και τραυματισμών στην Κύπρο, είναι δυνατό να σχεδιάσουμε μια στρατηγική που να εφαρμόζει μια βέλτιστη δέσμη λύσεων. Δεν μπορούμε να περιμένουμε να επιτύχουμε μηδενικές θανατηφόρες συγκρούσεις και τραυματισμούς αύριο κιόλας, αλλά πρέπει να αναμένουμε ότι αυτό είναι δυνατό, να θέσουμε ρεαλιστικούς στόχους και να αξιολογούμε την πρόοδο που επιτυγχάνεται», είπε στο ΚΥΠΕ η Αυστραλή Καθηγήτρια.  

Τόνισε πως αναμφίβολα η στρατηγική για την ελαχιστοποίηση των τροχαίων ατυχημάτων και των τραυματισμών πρέπει να είναι ένα συλλογικό έργο και μια συλλογική προσπάθεια με ένα κοινό όραμα και μια κοινή δέσμευση, όχι απλώς να κάνουμε την Κύπρο ασφαλέστερη αλλά ασφαλή. «Το μοναδικό όραμα πρέπει να είναι μηδενικός αριθμός θανάτων και σοβαρών τραυματισμών. Αυτό είναι το σημείο εκκίνησης», σημείωσε.  

Σε ερώτηση ποιοι είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν ώστε μερικές χώρες να είναι πρωτοπόρες στην πρόληψη των οδικών ατυχημάτων και αν αυτό σχετίζεται με την επιβολή αυστηρών κυρώσεων, το βέλτιστο οδικό δίκτυο ή και την καλύτερη εκπαίδευση των οδηγών, η Δρ. Charlton απαντά ότι αυτό που παρατηρείται στις χώρες που έχουν σημειώσει μεγάλη πρόοδο στην οδική ασφάλεια είναι η ισχυρή ηγεσία και η δέσμευση να κάνουν τη διαφορά.

«Και ενώ ναι όλοι συμφωνούμε ότι η οδική ασφάλεια είναι κοινή ευθύνη, πρέπει να υπάρχει ένας κύριος οργανισμός, μια αρχή για αυτά τα θέματα», σημειώνει.  

Εξέφρασε τον ενθουσιασμό της για το Μνημόνιο Συνεργασίας με το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο λέγοντας ότι ήδη έχει αναπτυχθεί μια εξαιρετική σχέση με την ομάδα του καθηγητή Γιώργου Μπούστρου που ηγείται του CERIDES.

«Τα αντίστοιχα ερευνητικά μας κέντρα έχουν πολλά κοινά στους στόχους που έχουν θέσει σχετικά με την πρόληψη των τραυματισμών. Αυτό που σκοπεύουμε να επιτύχουμε μέσω του Μνημονίου είναι να συνεργαστούμε για να υποστηρίξουμε τις κυβερνητικές υπηρεσίες στην Κύπρο στις προσπάθειες που κάνουν για την οδική ασφάλεια μέσω έρευνας και κατάρτισης υψηλής ποιότητας», κατέληξε.

Home