Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Επιφυλάξεις ΥΠΠΑΝ για πρόταση νόμου για σχολικό εκφοβισμό

Offsite Team
- 04.03.2020

Επιφυλάξεις ΥΠΠΑΝ για πρόταση νόμου για σχολικό εκφοβισμό

Thumbnail
Η πρόταση νόμου επέστρεψε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας από την Ολομέλεια της Βουλής

Επιφυλάξεις εξέφρασε για την πρόταση νόμου για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού και Ενδοσχολικής Βίας στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση, αν και τη χαρακτήρισε χρήσιμη πρωτοβουλία, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Πρόδρομος Προδρόμου. Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας Κυριάκος Χατζηγιάννης, ο οποίος είχε καταθέσει την πρόταση νόμου, είπε ότι στόχος του είναι να δοθεί στην κοινωνία μια νομοθεσία που να αντιμετωπίζει ριζικά το πρόβλημα, στο πλαίσιο της παρούσας βουλευτικής θητείας.

 

Η πρόταση νόμου επέστρεψε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας από την Ολομέλεια της Βουλής και συζητήθηκε εκ νέου, με τον Πρόεδρο της Επιτροπής να δηλώνει ότι υποσκάπτεται η προσπάθεια να ψηφιστεί ο σχετικός νόμος.

 

Η νέα συζήτηση στην Επιτροπή διεξήχθη στην παρουσία του Υπουργού Παιδείας Πρόδρομου Προδρόμου, ο οποίος είπε ότι η κατάθεση της πρότασης νόμου είναι χρήσιμη πρωτοβουλία. Ταυτόχρονα διατύπωσε επιφυλάξεις επειδή όπως είπε το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί συνολικότερη προσέγγιση. Δεν ενοχλεί η πρόταση νόμου, συνέχισε, ενημερώνοντας την Επιτροπή Παιδείας πως αν χρειαστούν νομοθετικές ρυθμίσεις στο διενεργούμενο εγχείρημα το Υπουργείο Παιδείας θα αποταθεί στη Βουλή.

 

Απαντώντας σε ερωτήσεις Βουλευτών ο κ. Προδρόμου είπε πως υπάρχουν κανονισμοί στα σχολεία για πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας που δεν τηρούνται. Παρατήρησε πως οι κανονισμοί απαγορεύουν την παρουσία εξωσχολικών τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, αλλά ανέφερε δημοσιεύματα για μητέρα που βρίσκεται στον διδακτικό χώρο για να φροντίζει το παιδί της.  

Ο κ. Προδρόμου είπε ακόμα πως ενδεχομένως να χρειάζονται πρόσθετα αποτρεπτικά μέτρα και τόνισε ότι για την αντιμετώπιση του προβλήματος πρέπει να συνεργαστούν υπηρεσίες σε διάφορα Υπουργεία και στην τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς πρόκειται για φαινόμενα που αρχίζουν και αναπτύσσονται

 

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε περαιτέρω ότι ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας σε περίοδο αναδιοργάνωσης της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης και της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται γενικότερα σε αναδιοργάνωση και τη δικτύωση των Υπηρεσιών, Τμημάτων και άλλων φορέων του δημοσίου και άλλων Υπουργείων προκείμενου να γίνει πιο αποτελεσματική η παρακολούθηση, αλλά και η αντιμετώπιση τέτοιων κρουσμάτων παραβατικότητας ή βίας μέσα στα σχολεία.  

Η προσπάθεια, συνέχισε, προσκρούει σε φραγμούς που θέτουν νομοθεσίες για τα προσωπικά δεδομένα. Εξέφρασε ταυτόχρονα την πεποίθηση ότι θα βρεθεί ο τρόπος ώστε οι φραγμοί αυτοί να υπερπηδηθούν.  

Σε δήλωση μετά τη συνεδρία, ο κ. Χατζηγιάννης εξέφρασε λύπη για τις επιφυλάξεις που εκφράστηκαν από πολιτικές δυνάμεις που «παρακωλύουν την άρση της πρότασης νόμου στην Ολομέλεια» της Βουλής και είπε ότι ζητά, διεκδικεί και απαιτεί να πουν την αντιπρόταση τους στη Βουλή και την κοινωνία.  

Περαιτέρω, είπε ότι εγείρονται ενστάσεις και παρατηρούνται υποσκάψεις. Αυτοί που θέλουν αποτελεσματική αντιμετώπιση να καταθέσουν προτάσεις για αποτελεσματικό μηχανισμό διαχείρισης του προβλήματος, συνέχισε. Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Χατζηγιάννης απέφυγε να διευκρινίσει σε ποιους αναφέρεται.  

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρος Καυκαλιάς είπε εντός της συνεδρίας ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης της πρότασης νόμου οι θέσεις του Υπουργείου Παιδείας προκάλεσαν αλαλούμ. Ο κ. Καυκαλιάς, υπενθυμίζοντας ότι το πρόβλημα είναι σοβαρό, απηύθυνε έκκληση να προωθηθούν πολιτικές και μέτρα για ουσιαστική αντιμετώπιση του και όχι για επικοινωνιακή προσέγγιση.  

Κληθείς μετά τη συνεδρία να σχολιάσει τη δήλωση του Προέδρου της Επιτροπής Παιδείας, ο κ. Καυκαλιάς είπε πως ότι προφανώς ο κ. Χατζηγιάννης είχε υπόψη το σύνολο των κομμάτων που διατύπωσαν επιφυλάξεις και ασφαλώς θα συμπεριλαμβάνει και την Κυβέρνηση, καθώς ο Υπουργός Παιδείας, εξέφρασε επίσης επιφυλάξεις. Ο κ. Καυκαλιάς εξέφρασε την ελπίδα ότι θα αντιδράσει το Υπουργείο Παιδείας και είτε να καταθέσει απόψεις που να περιληφθούν στην πρόταση νόμου, είτε να καταθέσει νομοσχέδιο.  

 Φοροελαφρύνσεις σε οικογένειες μαθητών και φοιτητών ιδιωτικής εκπαίδευσης

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπής Παιδείας συζήτησε θέμα που ενεγράφη από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΔΗΣΥ για διάκριση εις βάρος των μαθητών και φοιτητών ιδιωτικής εκπαίδευσης και την ανάγκη παραχώρησης φοροελαφρύνσεων.  

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας είπε ότι παρατηρούνται διακρίσεις σε βάρος των παιδιών των ιδιωτικών σχολείων. Προσθέτοντας ότι το Σύνταγμα είναι καθαρό και κρυστάλλινο ότι δεν πρέπει να υπάρχουν διακρίσεις στη δυνατότητα εκπαίδευσης. Πρόσθεσε ότι τέθηκε ενώπιον της Επιτροπής κατάλογος με τα όσα ισχύουν στα δημόσια σχολεία και δεν ισχύουν στα ιδιωτικά σχολεία.  

Μεταξύ των διακρίσεων ο κ. Χατζηγιάννης είπε πως για να παραχωρηθούν υποτροφίες σε μαθητές ιδιωτικών πρέπει να έχουν 4 GCΕ περασμένα. Πρόσθεσε πως οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων δεν έχουν εκπαιδευτική ψυχολογία.  

Για τις φοροελαφρύνσεις, ο κ. Χατζηγιάννης ανέφερε πως εναπόκειται στο Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών καθώς όπως είπε με τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων εξοικονομείται ποσό 150 με 180 εκ. που χρειαζόταν για τη φοίτηση αυτών των μαθητών στο δημόσιο σχολείο και για φοροελαφρύνσεις η εξοικονόμηση θα μειωθεί κατά 30 εκ.  

Απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Χατζηγιάννης είπε ότι σκοπός δεν είναι να ενισχύσουμε τη δημόσια εκπαίδευσης σε βάρος της ιδιωτικής ή αντίθετα και εξέφρασε την άποψη ότι δεν είναι υποχρέωση του ιδιωτικού σχολείου να παρέχει εκπαιδευτική ψυχολογία, αλλά συνιστά υποχρέωση του κράτους.

ΚΥΠΕ

Home