Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Έρχονται τα έξυπνα φώτα τροχαίας στην Κύπρο - Πως θα λειτουργούν

Offsite Team
- 04.02.2020

Έρχονται τα έξυπνα φώτα τροχαίας στην Κύπρο - Πως θα λειτουργούν

Thumbnail
Έτσι θα λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα

Λύσεις στο αφόρητο πρόβλημα της πυκνής τροχαίας κίνησης, εξετάζουν από πλευράς πολιτείας με αποτέλεσμα να γίνονται διεργασίες για επαναφορά του σύστημα περιφερειακού ελέγχου «SCOOT».

Σύμφωνα αναφορές από τον Υπουργό Μεταφορών Γιάννη Καρούσου, γίνονται οι απαραίτητες μελέτες για να διαπιστωθεί αν το εν λόγω σύστημα χρειάζεται αναβάθμιση ή προσφορά για ένα νέο σύστημα.

Τι είναι το σύστημα «SCOOT»

Το σύστημα SCOOT (Split, Cycle and Offset Optimisation Technique) χρησιμοποιείται για τη βελτιστοποίηση σηματοδότησης σε πολλά μέρη στον κόσμο, αλλά κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κάμερες καταγράφουν την κυκλοφορία, αναγνωρίζουν τους φόρτους και τα οχήματα που αναμένουν στην ουρά και διαμορφώνεται ανάλογα ο διαχωρισμός στις φάσεις των φαναριών, η διάρκεια του πρασίνου και ο συντονισμός μεταξύ γειτονικών διασταυρώσεων, ώστε συνολικά να υπάρχει η βέλτιστη ροή κυκλοφορίας σε μια περιοχή.

1

Παράλληλα το σύστημα παρέχει τη δυνατότητα παροχής διευκολύνσεων στα φώτα τροχαίας στη διακίνηση των λεωφορείων (bus priority, pre-emption) και ασθενοφόρων ή άλλων οχημάτων δημόσιας ωφέλειας, οχήματα πυροσβεστικής κ.λπ. (hurry call).

H πρώτη εμφάνιση στην Κύπρο - Μείωση 21%

Το σύστημα περιφερειακού ελέγχου της κυκλοφορίας UTC/SCOOT έχει τεθεί σε λειτουργία το Δεκέμβριο του 1993 έναντι ολικής δαπάνης £2,3 εκατομ. για τον αυτόματο έλεγχο και τη συνεχή ρύθμιση των φώτων τροχαίας/φωτοελεγχόμενων διαβάσεων πεζών.

Συγκεκριμένα, μέσω του συστήματος, ρυθμίζονται αυτόματα, παρακολουθούνται και ελέγχονται σαράντα δύο διασταυρώσεις φώτων τροχαίας και διαβάσεις πεζών στη Λευκωσία, δεκατέσσερις στη Λεμεσό και δεκατέσσερις στη Λάρνακα. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου, με σταθερό χρόνο και κύκλο (Fixed Time UTC), οκτώ διασταυρώσεων στη Λευκωσία, δέκα στη Λεμεσό και μιας στη Λάρνακα. Σχεδιαγράμματα με τις διασταυρώσεις φώτων τροχαίας και διαβάσεις πεζών που είναι συνδεδεμένες με το σύστημα, καθώς και ονομαστικός τους κατάλογος επισυνάπτονται, ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα μετά την εγκατάσταση του αποσύρθηκε.

Έγινε αξιολόγηση της αποδοτικότητας του συστήματος και διαφάνηκε ότι με την εφαρμογή του συστήματος παρουσιάστηκε μείωση της καθυστέρησης των οχημάτων της τάξης του 15-21%.

Home