Κατεβάστε τώρα το application της Offsitenews για Android & για iOS
Group google play
Group app store
mobile app

Έσκισαν οι Κύπριοι μαθητές Δημοτικού σε Έρευνα-Πάνω από Φινλανδία

Offsite Team
- 08.12.2020

Έσκισαν οι Κύπριοι μαθητές Δημοτικού σε Έρευνα-Πάνω από Φινλανδία

Thumbnail

Οι επιδόσεις των μαθητών Δημοτικού στην Κύπρο σε έρευνα για τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες ήταν πάνω από Φινλανδία, Σουηδία, Γερμανία και άλλες χώρες που φημίζονται για το εκπαιδευτικό τους σύστημα - Πολύ καλά αποτελέσματα και από μαθητές Γυμνασίου - Μεγάλη βελτίωση σε σχέση με προηγούμενη έρευνα

Του Μίμη Χριστοφόρου

Η Κύπρος συμμετείχε στην έρευνα Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS). Η συμμετοχή της Κύπρου στην TIMSS 2019 η οποία πραγματοποιήθηκε με τους μαθητικούς πληθυσμούς της Δ΄ Δημοτικού και Β΄ Γυμνασίου.

Η έρευνα TIMSS είναι μία διεθνής έρευνα στον χώρο της εκπαίδευσης, η οποία ξεκίνησε το 1995. Η έρευνα συντονίζεται από το Διεθνή Οργανισμό για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών Επιτευγμάτων (IEA), ο οποίος έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της, ακολουθώντας αυστηρά επιστημονικά κριτήρια και ποιοτικούς ελέγχους. Επιπλέον, σε κάθε χώρα ορίζεται ένα Συντονιστικό Εθνικό Κέντρο TIMSS.

Στην Κύπρο, ο ρόλος αυτός έχει ανατεθεί στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης (ΚΕΕΑ) του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Η Offsite επικοινώνησε με αρμόδια πηγή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η οποία μας ανέφερε ότι η έρευνα εστίασε σε δυο γνωστικά αντικείμενα τα οποία είναι τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες. 

Στην έρευνα συμμετέχουν πάρα πολλές χώρες και είναι μια έρευνα η οποία εστιάζει στα μαθησιακά επιτεύγματα των παιδιών. Σε αυτή την έρευνα έλαβαν μέρος περίπου 58 χώρες με τα παιδιά της Δ' Δημοτικού και 39 χώρες με τα παιδιά της Β' Γυμνασίου έτσι έχει μια πολύ μεγάλη εμβέλεια η συγκεκριμένη έρευνα και από την χώρα μας συμμετείχαν περίπου 4000 μαθητές δημοτικού και περίπου 3,500 γυμνασίου. Στην έρευνα συμμετείχαν παιδιά από τα μισά δημοτικά σχολεία παγκύπρια και από όλα τα γυμνάσια παγκύπρια.

Θρίαμβος... σε σχέση με την προηγούμενη συμμετοχή 

Σε σχέση με την προηγούμενη συμμετοχή η οποία ήταν το 2015 για την Δ' Δημοτικού είχαν βελτίωση στις επιδόσεις και στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες. Σε σχέση με την Β' Γυμνασίου η τελευταία φορά που έλαβε μέρος η χώρα μας ήταν το 2007 ωστόσο είχαμε πάλι και στα δύο αντικείμενα βελτιωμένες επιδόσεις.

Σε σχέση με την Μέση Τιμή της Κλίμακας

Στη βάση όλων των χωρών που συμμετείχαν είμαστε πάνω από την Μέση Τιμή της Κλίμακας που είναι το 500 τόσο στα μαθηματικά δημοτικού (532) όσο και στις φυσικές επιστήμες (511). Άρα είμαστε πάνω από τον Μέσο Όρο παγκοσμίως.

Στο γυμνάσιο οι επιδόσεις είναι πιο χαμηλές, είναι περίπου στη Μέση Τιμή της κλίμακας στα μαθηματικά (501) ενώ στις φυσικές επιστήμες είμαστε κάτω από την μέση τιμή (484) όμως σε σχέση με την προηγούμενη μας συμμετοχή υπάρχει πολύ μεγάλη βελτίωση, σημείωσε.

«Είναι μια από τις λίγες φορές που έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα».

 Η έρευνα πέραν από τις επιδόσεις επειδή δεν δίνει μόνο τα δοκίμια αξιολόγησης στα παιδιά αλλά δίνει και κάποια ερωτηματολόγια στους συμμετέχοντες μαθητές/τριες, στους γονείς των παιδιών του δημοτικού, στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθηματικά και φυσικές επιστήμες στα παιδιά και στους διευθυντές των σχολείων τους. Μέσα από αυτά τα ερωτηματολόγια διερευνώνται πολλοί παράγοντες που σχετίζονται με τις επιδόσεις.

Υπάρχουν κάποια ευρήματα που δείχνουν πότε τείνει να είναι ψηλότερη μια επίδοση, υπάρχουν δεδομένα που διασυνδέουν τις επιδόσεις με την πρόσβαση σε αυξημένους πόρους στο σπίτι, με βελτιωμένες μαθηματικές και γλωσσικές δεξιότητες πριν το δημοτικό, με σχολεία όπου η πλειοψηφία των παιδιών προέρχεται από εύπορες οικογένειες, με σχολεία στα οποία τα παιδιά έχουν έντονη την αίσθηση του ανήκειν ή έχουν χαμηλά ποσοστά εκφοβισμού.

Έτσι πέρα από τα αποτελέσματα που έχουν τα παιδιά στις επιδόσεις έχουμε πολύ χρήσιμα αποτελέσματα για το πως διασυνδέεται η επίδοση με πάρα πολλούς παράγοντες στις πιο κάτω 6 κατηγορίες: 

- στο οικογενειακό περιβάλλον

-στην σύνθεση του σχολείου και στους διαθέσιμους μαθητικούς πόρους 

-στο σχολικό κλίμα 

-στην ασφάλεια και πειθαρχία στο σχολείο 

-στην κατάρτηση των εκπαιδευτικών και των διευθυντών 

-στην διδασκαλία στην τάξη.

Όπως βλέπετε και στους σχετικούς πίνακες για την επίδοση των μαθητών της Δ' Δημοτικού στην Κύπρο τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά.

Η Κύπρος στην συγκεκριμένη έρευνα είναι π.χ. πάνω από Φινλανδία, Σουηδία, Γερμανία και άλλες χώρες που φημίζονται για το εκπαιδευτικό τους σύστημα.

δωβςωοθεω

Η πρόοδος της Κύπρου

οθβοβ

Home