Explain News: Δικαιώματα επιβατών που ταξιδεύουν με αεροπλάνο

Explain News: Δικαιώματα επιβατών που ταξιδεύουν με αεροπλάνο

Αναλυτικά η λίστα με όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Κύπρος υπόκειται στους κανόνες της, έτσι και τα δικαιώματα των Κύπριων επιβατών διασφαλίζονται από την Ε.Ε μετά από διαπραγματεύσεις της με αεροπορικές εταιρίες. 

Αρκετές φορές για ασαφείς λόγους προς το επιβατικό κοινό υπάρχουν καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων, απώλειες αποσκευών ή ακόμα και επιπλέον χρεώσεις για ένα ταξίδι. 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καθιερώσει τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς, ποια όμως είναι αυτά τα δικαιώματα. 

Ακύρωση πτήσεων

  • η αρχική πτήση σας δεν εκτελείται και μεταφέρεστε σε άλλη τακτική πτήση
  • το αεροσκάφος απογειώθηκε, αλλά αναγκάστηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο αναχώρησης και μεταφερθήκατε σε άλλη πτήση
  • η πτήση σας φθάνει σε αεροδρόμιο που δεν είναι ο τελικός προορισμός που αναγράφεται στο εισιτήριό σας, εκτός εάν:
  1. Έχετε αποδεχτεί τη μεταφορά με άλλη πτήση στο αεροδρόμιο του αρχικού τελικού σας προορισμού ή σε οποιονδήποτε άλλο προορισμό για τον οποίο έχετε συμφωνήσει. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι υπάρχει καθυστέρηση και όχι ακύρωση.
  2. Το αεροδρόμιο άφιξης και το αρχικό αεροδρόμιο τελικού προορισμού εξυπηρετούν την ίδια πόλη ή περιφέρεια. Στην περίπτωση αυτή θεωρείται ότι υπάρχει καθυστέρηση και όχι ακύρωση.

Εάν η πτήση σας ακυρωθεί έχετε δικαίωμα σε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή πτήση επιστροφής, καθώς και το δικαίωμα σε βοήθεια ή αποζημίωση. Αποζημίωση οφείλεται εάν δεν είχατε ενημερωθεί τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης. 

Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να αποδείξει εάν και πότε ενημερωθήκατε προσωπικά ότι η πτήση σας ακυρώθηκε. 

Εάν αυτό δεν συμβεί, μπορείτε να ζητήσετε περαιτέρω βοήθεια από την αρμόδια εθνική αρχή.

Ωστόσο, δεν οφείλεται αποζημίωση εάν η αεροπορική εταιρεία μπορεί να αποδείξει ότι η ακύρωση προκλήθηκε λόγω έκτακτων περιστάσεων.

Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων.

akirosi

Καθυστέρηση

Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση, δικαιούστε βοήθεια {Αναψυκτικά - Τρόφιμα - Κατάλυμα/Μεταφορά στο κατάλυμα και επιστροφή στο αεροδρόμιο - 2 τηλεφωνήματα}, επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και πτήση επιστροφής, ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση της πτήσης.

Εάν φθάσατε στον τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες, δικαιούστε αποζημίωση, εκτός αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις.

Η αεροπορική εταιρεία πρέπει να μπορεί να το αποδείξει, παρέχοντας, για παράδειγμα, αποσπάσματα από το ημερολόγιο του αεροσκάφους ή αναφορές συμβάντων. 

kathisterisi

Άρνηση επιβίβασηςΕίχαν γίνει υπεράριθμες κρατήσεις για την πτήση σας

Μπορεί να μη σας επιτραπεί η επιβίβαση:

  • Για λόγους ασφάλειας, προστασίας ή υγείας (π.χ. αν δεν ενημερώσατε προηγουμένως την εταιρεία για τυχόν σοβαρές αλλεργίες) ή αν δεν έχετε τα κατάλληλα ταξιδιωτικά έγγραφα (περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα έγγραφα που χρειάζεστε όταν ταξιδεύετε στην Ευρώπη)
  • Αν δεν πήρατε την πτήση μετάβασης, στο πλαίσιο κράτησης που περιλάμβανε πτήση επιστροφής
  • Αν δεν πήρατε την/-τις άλλη/-ες πτήση/-εις, στο πλαίσιο κράτησης με διαδοχικές πτήσεις
  • Αν δεν έχετε τα αναγκαία έγγραφα για το κατοικίδιό σας που ταξιδεύει μαζί σας

Εάν προσήλθατε εγκαίρως στον έλεγχο εισιτηρίων με έγκυρη κράτηση και έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα και δεν σας επιτράπηκε η επιβίβαση λόγω υπεράριθμων κρατήσεων ή για επιχειρησιακούς λόγους, και δεν παραχωρήσατε οικειοθελώς τη θέση σας, έχετε δικαίωμα:

σε αποζημίωση:

PINAKAS

σε επιλογή ανάμεσα σε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή νέα κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία:

  1. στην επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας και, εάν έχετε πτήση ανταπόκρισης, σε πτήση επιστροφής στο αεροδρόμιο αναχώρησης, το συντομότερο δυνατό
  2. στη μεταφορά με άλλη πτήση στον τελικό προορισμό σας το ταχύτερο δυνατό ή,
  3. στη μεταφορά με άλλη πτήση σε μεταγενέστερη ημερομηνία, όπως σας εξυπηρετεί, υπό παρεμφερείς όρους μεταφοράς, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα θέσεων.

σε βοήθεια:

Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει επίσης να εξασφαλίζουν, κατά περίπτωση, κατάλυμα με εύκολη πρόσβαση για τα άτομα με αναπηρία και τους εκπαιδευμένους σκύλους τους. Η βοήθεια που πρέπει να παρέχεται περιλαμβάνει:

  • Αναψυκτικά
  • Τρόφιμα
  • Κατάλυμα (εάν πρόκειται να ταξιδέψετε την επόμενη ημέρα)
  • Μεταφορά στο κατάλυμα και επιστροφή στο αεροδρόμιο
  • 2 τηλεφωνήματα, τέλεξ, φαξ ή ηλεκτρονικά μηνύματα

 

overbooked

Απώλεια, φθορά ή καθυστερημένη άφιξη αποσκευών

Παραδιδόμενες αποσκευές:

Εάν οι παραδιδόμενες αποσκευές σας χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, η αεροπορική εταιρεία φέρει την ευθύνηκαι δικαιούστε αποζημίωση έως και 1.300  ευρώ περίπου. Ωστόσο, εάν η φθορά προκλήθηκε από ελάττωμα της ίδιας της αποσκευής, δεν δικαιούστε καμία αποζημίωση.

Χειραποσκευές:

Εάν η χειραποσκευή σας υποστεί φθορά η αεροπορική εταιρεία ευθύνεται αν η φθορά προκλήθηκε εξαιτίας της.

Ασφάλεια ταξιδιού:

Για να εξασφαλίσετε επαρκή κάλυψη όταν μεταφέρετε μαζί σας στο ταξίδι ακριβά αντικείμενα, θα ήταν σκόπιμο να κάνετε ιδιωτική ασφάλιση.

Εάν δεν το επιθυμείτε, μπορείτε να ζητήσετε, έναντι αντιτίμου, υψηλότερο όριο αποζημίωσης (άνω των 1.300 ευρώ) από την αεροπορική εταιρεία με την οποία ταξιδεύετε.

Αυτό πρέπει να γίνεται εκ των προτέρων και το αργότερο κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.

Πώς να υποβάλετε καταγγελία:

Εάν θέλετε να καταγγείλετε την απώλεια ή φθορά αποσκευών, θα πρέπει να υποβάλετε την καταγγελία εγγράφωςστην αεροπορική εταιρεία εντός 7 ημερών, ή εντός 21 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών σας εάν έφθασαν με καθυστέρηση.

Δεν υπάρχει τυποποιημένο έντυπο σε επίπεδο ΕΕ.

apoliaaposkeuwn

Home